bab 79

699 23 0
                                    

  Syukri datang ke smk bidadari pada hari pertama cuti penggal. Nasib baik pak cik guard tu sudi
membenarkan dia masuk. Salah dia jugak nak bagi kejutan konon tapi tidak kesampaian bila dia minta tolong dari ustaz syukur.

"Pak ngah..💃💃💃"jerit along dan achik nyaring. Isk kenapa dia tak terus menuju ke rumah sumaiyah. Kenapa mesti ke sini.

"Habibi jemput angah ke sini ..dah siapkan 1 lagi pinggan untuk angah kejab lagi sue ke sini sekarang dia masih ada hal kat sekolah"jelas ustaz syukur yang dapat membaca riak wajah isterinya ketika itu.

Eee alasanlah tu..ke dia tak ada perasaan teruja saat suami datang menziarahi dia kat sini.
Erhmm...eee kacau je😤 pak janggut ni.

"jangan suka nak membebel.. boleh dengar tau..mulut tu buat lagi muncung macam tu.. habibi gigit kang"usik ustaz syukur dan membantu membawa dulang ke hadapan.

Selesai sarapan pagi sumaiyah tiba saat itu humaira sibuk di dapur nak sediakan makan tengahari.
Yelah tetamu sampai mesti dia masih lapar. Saat humaira sibuk menyediakan menu sumaiyah menghampiri.

Diwajah itu terukir perasaan yang berlawanan dengan wanita lain yang bergelar isteri bila suami yang dulu berjauhan kini di hadapan mata.

"Kau kenapa sue?macam tak happy jek kak long tengok..ke kau terkejut sampai tak boleh nak bercakap. Eee dasyat jugak penangan orang yang berhubung pjj ni yee..eee nauzubil..."

"😔entah..rasa macam kali pertama berjumpa pulak. Sue tak tahu nak cakap apa. Ada apa2x yang boleh sue tolong?rasa tak selesa pulak kalau tak buat apa2x"aik..pelik punya statement..ada ke macam tu?😑😕humaira bertanya sendiri.

Syukri seperti pasangan yang baru bercinta bila asyik mencuri pandang. Entah kadang2x hatinya dipagut kerisauan bila melihat cara penerimaan isterinya ketika mengetahui dia sudah
sampai disini.

Tidak seperti kebanyakan sikap isteri yang lain keterujaan mereka aka terselah lebih2x lagi mereka duduk berjauhan.

"Takkan lari jauh isteri kesayangan angah..dah sila jemput makan dulu kejab lagi kita sambung sembang ye..along,angah achik meh sini kita makan dulu..adik dah tidur. Cepat2x siapa lambat ummi tak layan lagi tau..tawaran cuma terbuka 5 minit je.."usik humaira membuatkan derapan kaki anak2xnya berlari pantas menuju ke meja makan riuh seperti ada majlis keramaian dengan jeritan mereka yang penuh teruja.👫👬

"Berapa lama angah kat sini nanti?"soal ustaz syukur seraya menghulurkan teh o untuk santapan adiknya. Sumaiyah pula mengambil sikap mendiamkan diri.

"1 minggu along..risau pulak nak tinggalkan ummi dan ayah lama2x"jelas suykri sambil merenung wajah isteri disebelahnya.
"Elokla tu angah..temankan sue kat sini. Lepaskan rindu tu..sue dah aply pindah ada rezeki pertengahan bulan nanti bolehla balik sana kan sue?"usik ustaz syukur.

"Sue tak aply lagi..sue lupa"kata2x yang diluah oleh sumaiyah membuatkan 3 pasang mata itu merenung ke arahnya.
Biar betul dia ni..ke memang tak berniat nak duduk berdekatan dengan suami.

Belum pun sempat humaira ingin meluahkan rasa terkilannya ustaz syukur lebih bertindak cepat dengan mengenggam jemari isterinya.
"Oo..ye ke?tak pa sue..nanti boleh aply kan angah?sabar.. inshaallah..teruslah mencuba jangan pernah putus asa"

"sue rasa biarlah abang yang pindah sini. Sue dah selesa disini..bolehkan?"permintaan sumaiyah sedikit sebanyak membuatkan humaira dan syukri tersentap.

Ye Ke UstazWhere stories live. Discover now