bab 43

789 25 0
                                    

"Fifi kau nak coklat ni tak?aku tak ada selera nak makan..nah aku kasi free jek kat kau..ni faz tolong belikan semalam dia ada kursus diluar"fifi menyambut huluran humaira dengan☺wajah yang ceria.
        "Laa..bukan ke kau ni hantu coklat ke maira?pelik la aku tengok kau ni semua benda yang kau suka kau asyik nak tolak je..ni nescafe tarik ni..kau tak nak jugak ke?"soal fifi masih lagi musykil.

         "Aku dah kasi nescafe ni pada pak cik wan cuma dia masih ada tugas kat kebun sebab tu masih ada atas meja ni.
Bau nescafee ni kuat sangatla fifi aku tak tahan. Nanti kalau kau pergi cafe tolong belikan aku lemon tea yek..boleh kan fifi?"rengek humaira membuatkan fifi tersedak.

"Isk kau ni dah kenapa maira..tak pernah2x kau merayu macam ni pada😯aku. 😞kau ada masalah ke?"soal fifi dan duduk disisi humaira.

"Eh..tak da maknanya fifi..sudah pergi buat kerja..nak gossip jek..jangan lupa tau pesanan aku.."

"iyeeee aku masih belum nyanyuk lagi la maira"pekik fifi dari dalam biliknya.

"Akak..saya ada soalan..tapi boleh tak akak rahsiakan. Rasa malu pulak bila nak bertanya ni.."bisik ustaz syukur perlahan membuatkan cikgu maria berperasaan lain.

"Soalan apa ustaz rahsia besar sangat ke?"soal cikgu maria lagi.
"Malu pulak nak tanya..sebenarnya akak saya ni risau melihat perubahan maira 2 malam dah kami keluar cari makanan yang dia teringin makan.."

"😄😄😄"
hanya jeritan kegembiraan sahaja yang kedengaran.

Aku ni nak tahu kenapa tapi kenapa pulak akak ya ni menjerit happy pulak dah..ke soalan aku ni boleh membuatkan dia terasa nak gelak.
Lawak ker?ustaz syukur hanya mengarukan kepala yang tidak gatal.

"Macam ni la ustaz petang ni bawa maira ke klinik wardah..kat situ nanti mereka akan beritahu apa yang sebenarnya berlaku"

😷 apa!!!maira sakit ke akak"soal ustaz syukur penuh kerisauan.

"Aaa..mungkin terkena buatan orang..hanya doktor wardah je boleh jelaskan"laa dia cakap kena buatan orang tapi kenapa dia boleh tergelak.

Memang pelik la cikgu maria ni buat hati aku ni bertambah risau jek..keluh ustaz syukur di dalam hati.

"Betul ke apa yang akak ya beritahu ni wah..sukanyeeeee😍😍😍"jerit adawiyah gembira.

"Alhamdulillah..mudah2xhan benar la ye.."doa cikgu amirah dan cikgu yaya kemudian.
Kesemua teman humaira tidak sabar ingin menunggu keputusan dari ustaz syukur.

"Kenapa awak bawa saya ke sini..saya tak demamla awak..eee..suka sangat main paksa2x ni apahal..nak kena awak ni.."untuk melepaskan rasa geramnya saat itu humaira menarik janggut sejemput itu.

Menyebabkan ustaz syukur tercium pipinya sebab tertarik secara spontan. Wajah humaira ketika itu merah menahan geram. Terus mencubit perlahan pinggang ustaz syukur kembali.

"Laaa habibi tak buat salah pun kena hukum 2 kali ye..aduhai..sabo je la"seloroh ustaz syukur dan terus mendaftar humaira untuk diperiksa. Risau dihatinya saat itu hanya Allah sahaja yang tahu.

Selepas mengambil ujian urine humaira dan ustaz syukur dipanggil masuk ke bilik. Wah cantiknya doktor muda ini sejuk mata memandang tapi pak janggut ditepinya saat itu pulak semakin galak mengenggam erat tangannya.

Ye Ke UstazWhere stories live. Discover now