bab 16

912 20 0
                                    

  Selepas kejadian tempoh hari humaira sehabis baik untuk tidak bertembung dengan ustaz syukur dia sengaja menyibukkan dirinya dan membiarkan fifi ambil tugas dipejabat.

Humaira bernasib baik apabila pengetua memahami situasi dia😌😔ketika itu dan membiarkan humaira melakukan aktiviti diluar kawasan😐sekolah.

Ustaz syukur turut merasakan perubahan yang berlaku sekelilingnya. Gurau senda sudah pudar tidak seperti sewaktu dia mula melapor diri bertugas dia tidak faham kenapa suasana bertukar menjadi muram.
Apakah kesalahan yang telah berlaku dia tidak pasti.

"Ada..maira masih berkursus lagi ke?lama betul tak jumpa dia..rindu pulak"luah cikgu yaya dan diiyakan oleh cikgu amirah.

"Aaa kan akk..rindu pulak nak dengar celoteh dia..hai tak sangka pulak majlis kali ini meninggalkan kesan abadi"luah cikgu amirah lagi.

Cikgu maria yang disisi pun turut serta mengulas"tapi siapa yang tak terasa jika diperlakukan sedemikian dah terang bukan disengajakan pun..selama ni maira tak pernah cuai melaksanakan tugas..jika berkaitan tugas rasmi lainla jika majlis tidak rasmi..yang jadi mangsa buli ada la...tak pun akmal dan fazli..selain dari mereka bertiga humaira tak pernah lagi pecah rekod nak buat perangai betul tak ayah?"soal cikgu maria kepada ustaz zack yang sibuk main game untuk mengisi masa lapang selepas selesai rehat.

  "Ayah pun kurang setuju bila dia disalahkan lebih2x lagi orang luar dan diiyakan sahaja oleh staf kita sendiri..ayah harap orang berkaitan tu sedar akan kesalahan diri sendiri sebelum meletakkan seratus peratus kesalahan kepada satu pihak je..sikap tangunggjawab itu langsung tak ada.."jawab ustaz zack panjang lebar.

"Entahla akak ada harap dengan masa yang ada itu dapatlah maira release tension..kita doakan yang baik je la kan akak?"luah😓 adawiyah lagi.

"Lama jugak kamu bercuti kali ni ye maira..mama rasa ini kali pertama..jangan pulak maira beritahu kat mama maira buat hal pulak"gertak mama humaira tegas sambil menjeling tajam ke arah anak daranya.

"Isk mama ni..maira dah balik bercuti ni sepatutnya mama bersyukur..maira luangkan masa dengan mama dan ayah tau nak harapkan anak mama yang lain..ya ampun payah bebenor rasanyeeee.."usik humaira membuatkan mamanya mengetil lengannya tanpa dapat dielak oleh humaira.

"Menjawab jek kerjanya yeee..sebijik macam burung murai..lawyer buruk..bukan main..jadi ke minggu depan maira nak balik sekolah?"soal mama humaira lagi.

"Aa mama..kursus tamat hujung minggu ni sekurang2xnya release sikit tension maira ditempat kerja"luah humaira.

"Mama suruh mohon pindah ke sini maira tak nak suka sangat dok kat tempat tu..risau jugak mama maira tinggal sorang2x bila cuti sekolah.."luah mama humaira kerisauan.
"Alah mama..pak cik wan sekeluarga ada temankan maira..jangan risau..kan wardah selalu temankan maira bila ada balik kampung, akk ani pun ada..jangan risau la mama..just think positive ok mum?"usik humaira membuatkan mama nya merasa sedikit lega.

Nasib baik zaman ni masih ada lagi orang yang berhati mulia terutama pak cik wan sekeluarga banyak sangat berjasa..mudah2xan mereka dikurniakan kesihatan yang baik serta dimurahkan rezeki oleh Nya..

hanya dia sahaja dapat membantu membalas jasa baik mereka sekeluarga.

Saat humaira bersiap2x ingin balik ke sekolah..ada sebuah kereta berhenti di hadapan rumahnya.

Ye Ke UstazWhere stories live. Discover now