K A P I T O L A 54.

3.7K 301 18
                                    

Klepala jsem se, když jsem spatřila Harryho, jak padá do ledové vody z jezera. Právě probíhal druhý úkol a já si mohla ukousat z nervozity ruce. Obraz, jenž se promítal u velké tribuny, mě znepokojoval. Nechtěla jsem se dívat na tu spoušť.

Jásot a výkřiky Harryho jména mě donutily zvednout hlavu. Bea do mne šťouchla a zakřičela mi do ucha něco ve smyslu, že nebude takový trouba. Zasmála jsem se, když začala s ostatními ječet a tančit. Přímo to jsem na ní zbožňovala. Byla bezstarostná, nic ji nerozházelo. Přála jsem si být taky taková.

"No tak, Nancy! Odvaž se!" pobídla mě a já k ní s nechutí přidala. Chvíli jsem si připadala jako totální blb, pak jsem se opravdu rozesmála a začala trsat nějaké blbůstky.

Koukala jsem se nahoru, přímo tam, kde se všechno objevovalo. Mhouřila jsem. Obrazovka ukazovala Cedrica, jak proplouvá ladně mezi řasy. Hodiny pořád tikaly a značily, že moc času už nezbývá. Byla to chvilinka, než se vynořil s Cho. Jeho poklad, jak už na začátku zmiňoval Brumbál.

"Každému ze šampionů bylo něco ukradeno, něco jako poklad," právě toto mi připomnělo včerejší rozhovor s ředitelkou nebelvírské koleje. Odmítala jsem se toho zúčastnit. Chtěla jsem průběh úkolu vidět na vlastní oči. Chtěla jsem poblíž, kdyby se cokoliv pokazilo.

Sledovala jsem Viktora Kruma, jak se s Hermionou dostávají k ostatním a balí se osušky. Usmála jsem se, když jsem na jeho tváři poznala obavy a podle způsobu, jak se Mia tvářila, se ptal, jestli je v pořádku, jestli se jí něco nestalo. Byl strašně pozorný.

Siréna a hlas profesora Brumbála a Skrka staršího oznamoval, že Fleur se dostala do potíží. Zbývalo pár minut a já se začala znovu strachovat. Bylo ticho, ale mně se zdálo, že můj tlukot srdce jde slyšet na kilometry daleko. Cítila jsem, že se složím na zem, pod všechny ty studenty, jakmile se vynořil Ron spolu s malou holčičkou, která byla rozhodně Fleuřina sestřička. Harry nikde nebyl.

Obraz nic neukazoval a to mě dělalo ještě více vyděšenou. Málem jsem skočila do té vody. Náhlý pohyb mě však zarazil a já utíkala přímo tam, kde se Harry posadil. Všichni jej obskakovali a mě zasáhl osten žárlivosti, když jej utírala Ginny. Potěšilo mě, když ji odstrčil, aby mohl za mnou. Byl slabý, ale i tak se za mnou vydal.

Silně jsem se na něj přitiskla. Skoro jsem se rozbrečela. Harry mě potichu utěšoval slůvky a já jej po otrhnutí praštila do ramene.

"Za co?" zaskučel.

"Strašně jsem se o tebe bála," přiznala jsem a on se zasmál. Chystal se mě políbit, ale já jen zastavila. Netoužila jsem po tom, aby nás sledovali ostatní. A taky se chystal promluvit Skrk.

Jásala jsem a gratulovala Harrymu k druhému místu. Do ucha jsem mu pak zašeptala, že ode mně dostane odměnu v podobě sladké pusy. Poté jsem jej pustila, aby šel za svými přáteli, kteří jej poplácali po zádech. Z po vzdálí jsem jej sledovala, jak se baví.

"Takže jen kamarád, hm?" otočila jsem se za znechuceným hlasem. Nemusela jsem ani hádat, abych poznala Ginny. Sklopila jsem zrak. Nesnášela jsem dlouhé pohledy do očí. Myslela jsem si, že při nich každý pozná, co se mi honí hlavou a mé pocity. Hloupost, ale byl to zvyk.

"Srdci neporučíš," zašeptala jsem. Doufala jsem, že mě nešlo slyšet. Bohužel byly jsme tu jen my dvě a v dálce byl hlouček studentů.

Přešla ke mně blíž a chytila mé vlasy do dlaní. Zatahala za ně a já přidušeně vydechla.

"Proč si taková mrcha?!" s každým slovem mě za vlasy tahala více a silněji. Neodpovídala jsem, jako by mi strach svázal jazyk. Hodila mnou na dřevěné molo. Stála nade mnou a já se cítila strašně zranitelná.

"Já ti věřila! Vzala jsem si tvou radu k srdci, ale ty mě takhle podvedeš! Zrádkyně," vyplivla to oslovení a já skrčila. Myslela jsem, že mě uhodí, ale ona tam pouze stála a koukala na mě. Vztek v ní sršel, šlo to na ní poznat. Došlo mi, jaká hrozná osoba jsem. Měla pravdu. Byla jsem prašivec. Nepotřebná zrádkyně.

"Děláš to kvůli Malfoyovi, co? Chceš zapomenout, huh?" křičela a já kývala hlavou.

Připomnělo mi to ty časy, když jsem se takto krčila před otcem. Přikyvovala jsem všemu, jen aby mě nechal být. I když to třeba nebyla pravda, prostě jsem chtěla, aby toho nechal.

"Omlouvám se!" vyjekla jsem, když natahovala ruku. Stiskla jsem k sobě víčka a očekávala ránu. Ta ale nepřicházela. Opatrně jsem své oči otevřela a spatřila před sebou postavu.

"Ani se ji nedotkneš," zasyčel a Ginny se mi vytrhla.

"Do toho ti nic není, Malfoyi," řekla posměšně a obešla jej. Znovu ji chytil.

"Myslím, že mi je do toho dost," procedil mezi zuby. Pohledem mě občas zkontroloval, jestli jsem v pořádku. Propalovali se pak vzájemně pohledem.

"Jdi pryč," řekla jsem potichu a Ginny chtěla protestovat.

"Vypadni, Draco," vysvětlila jsem. Ginny se překvapeně podívala do mé tváře. Viděla mou bolest. Viděla, jak trpím, když se otočil a se sklopenou hlavou odcházel. Setřela jsem si slzu a postavila se na nohy.

"Klidně mi ještě flákni. Uleví se ti," zamumlala jsem a chytila se za tvář, když mi opravdu natáhla. Dostala jsem, co jsem chtěla. Sesypala jsem se znovu na zem. Uznávám, že má páru. Mnula jsem si čelist a potichu klela, když jsem pocítila v puse pachuť krve.

Klekla si ke mně a potichu se omluvila, že nechtěla tak silně, ale neovládla se.

"Jsem na to zvyklá," pokrčila jsem rameny.

"Ron už o tobě tolikrát mluvil. Při tom jsi úplně jiná," překvapeně jsem na ni kulila oči.

"Opravdu ho miluješ," řekla a já se zamračila, "Malfoye," objasnila mi a já mlčela.

"Proč si ho necháváš utéct?!" vztekala se. Pomohla mi se postavit, držela mě za paži, abych se znovu nesložila. Nasucho jsem polkla. Stručně jsem se snažila ji vše vysvětlit. Celou dobu přikyvovala a já si uvědomila, že za jiných okolností bychom mohly být kamarádky.

"Chápu, ale nemůžeš po mně chtít, abych se Harryho vzdala," oznámila mi odhodlaně. V jejích očích se značila sebedůvěra a síla.

"O to tě ani neprosím. Potřebuji jen zapomenout. Na něj, na vše kolem Draca."

"To nedokážeš," zasmála se smutně. Pokrčila jsem rameny a zatřásla se zimou. Obě jsme byly promrzlé až na kost, ale neuvědomovaly jsme si to. Více nás zajímala naše 'hádka'.

"Nemám na výběr,"

Zrádcova dcera {HPFF} ✔ *probíhá korekce*Kde žijí příběhy. Začni objevovat