Sorry readers lia terpaksa unpublish bab 33 tu sebab bab tu tunggang terbalik... Lia ade dah betulkan bab 33 ni so jom baca balik.
____________________
Arash duduk dibirai katil. Dia mencapai handphone nya lalu mendail nombor irfan.
"Hello irfan"
"Walaikumusalam, ada apa call aku ni?"
Arash mencebik. Irfan sengaja mengenakan dia.
"Assalamulaikum, hishh sengaja kena kan aku kan." katanya pada irfan yang berada dihujung talian.
Kedengaran tawa halus irfan ditelinga. "Haha..sorry bro. Kau lah dah tak reti nak bagi salam kenapa? Macam dah tak sabar nak cakap dengan aku. Rindu lah tu kan." sakat irfan.
"Ehh..tolong sikit erkk..kau fikir aku ni gay ke apa nak rindu-rindu kau bagai. Kalau rindu awek takpelah jugak." arash bengang dengan irfan.
Meletus tawa irfan disana. Wajah arash tambah masam. 'Hishh nasib baik lah takde depan aku, kalau tak habis mangkuk ni kene dengan aku.'
"Dah habis gelak kan aku." kata nya dalam nada yang tak puas hati. "Dahh..dah" kata irfan dengan sisa tawa.
"Weyhh..aku ada bende nak bagitahu kau ni. Kita jumpa kat tempat biasa. Aku tunggu kau kat sana jam 4 petang okey bye."
"Ehh, tung..." belum sempat irfan menjawab dia terus matikan panggilan.
Jam di handphone dikerling. "Dah tiga setengah. Baik aku siap sekarang" arash terus capai tualan dan memboloskan diri kedalam bilik air.
**************
Pandangan mata irfan melilau mencari kelibat arash. "Jumpa pon"
Dia berjalan menghampiri arash disebuah pondok yang menghadap tasik.
"Hoii!!"
"hoii...Mak kau kahwin tiga kali."
Irfan tak dapat tahan ketawanya lalu ia menghamburkan disitu juga. Dia ketawa terbahak bahak sambil menekan perut.
Arash menunjuk kan wajah bengang. Lalu meluku kepala irfan yang sedang terbongkok bongkok menahan ketawa.
"Aduiii!! Sakit lahh.." adu irfan dengan sisa tawa. Dia menggosok kepala yang diluku arash tadi.
"Haa..senyap pon. Padan muka. Tadi duk ceramah aku kat phone cakap aku tak reti bagi salam. Kau pon sama dua kali lima je. Sengall" ujar arash tak puas hati.
Tawa irfan sudah hilang. "Alahh..rileks lah bro. Aku gurau je. Kau tulah, aku tak habis cakap lagi tadi kau terus tutup phone. Mana aku tak bengang. Ni apa bende yang kau nak bagitahu aku ni. Sampai tak menyempat nyempat ajak jumpa kat sini. Cakap dekat phone je tak leh ke." kata irfan lalu melabuhkan duduk disebelah arash.
Arash yang berwajah tegang tadi terus kendur. Dia keluarkan gambar yang diberi oleh tuan zabir tadi lalu dihulurkan pada irfan. Irfan menyambut huluran itu
Keningnya bertaut. "Gambar anak siapa ni?" soal irfan. "Itu gambar hanni dengan hanna masa diorang masih bayi." jawab arash.
"Hanna? Hanna mana pulak ni?" jawab irfan blur.
YOU ARE READING
Bukan Couple Tapi Married
General Fiction#3_Highest ranking in General Fiction [1/4/2018] Dalam usia yang muda Sofea Hanni disahkan menghidap penyakit leukimia tahap pertama, hidupnya tidak lagi seperti remaja yang lain bebas melakukan aktiviti yg lasak Arash Raykal sesorang remaja yang a...