Nečekali jsme dlouho, Jonas přišel za chvíli.
„Vážně by mě zajímalo, jestli někdy pojedeš do školy stejnou tramvají." začne si na mě stěžovat Jonas, jen co přijde až k nám.
„Dneska na vtipy není ten pravý den. Jsem v obrovským průseru." Jonas hned zmlkl a začal poslouchat. Liv a Herman se začali také zajímat.
„Týká se to toho, proč máš zdemolovaný obličej?" zeptá se Herman.
Zakroutím hlavou.
„Ne. To je z domova. Neshody s Kristoferem." zkrátím to.
„Tak o co jde?" začne Liv.
„Druháci přišli s fámou, že je Isak gay." řekne za mě Even. Chvíle napětí. Čekám, jestli Hermanovi něco dojde.
„Odkud to víš ty?" zeptá se nechápavý Herman. Asi mu nic nedošlo.
„Jak asi..." Even čeká až Hermanovi v hlavě naskočí jiskra.
„Fy faen" přikryje si Herman dlaněmi obličej.
„Tohle nech, ale teď být..." začne Jonas.
„Vy to oba víte!?" vyjekne Herman na Jonase s Liv.
„Buď zticha!! Ani slovo! Původně to neměl vědět nikdo." Even se rozmluví. „Jak na to přišli?" začne znovu Jonas.
„Já nevím. Přišla s tím za mnou Sonja." pokrčím rameny. Mám chuť do něčeho praštit.
„Neříkala ti něco Silje, když jsem mluvil se Sonjou?" otočím hlavu na Evena.
„Ne. Nezmiňovala se." zavrtí hlavou.
„Kde na to, ale přišli? Nikdo z nás si nepouští pusu na špacír." Liv začne svojí filozofii.
„Nemohl vás včera někdo vidět? Když jsme byli venku?" připojí se k ní Jonas. „Bydlíme v klidné části města, kde je omezená doprava a venku jsme taky moc lidí nepotkali. A navíc ještě v těch uličkách kde jsme byli?" zmlknu, když kolem nás projde parta holek a zadívají se na mě.
„Potřebuješ nějak dokázat, že gay nejsi." Hermana napadl relativně dobrý nápad.
„A jak prosimtě? Nedokážu se přetvařovat." jsem ale i tak nahraný.
„A ty Liv?" Jonas se podíval na naši kamarádku. Věděl jsem co, po ní chce.
„Pomohla bych, ale poznali by, že je to přetvářka." Liv má pravdu.
„Napadá mě ještě Lisa." řekne váhavě Herman.
„Ta to neví" odpovím mu s Evenem sborově.
„A jak moc uškodí, když to řekneš jedné holce?" zeptá se Herman.
„O tom to je Hermane. Jde o to věřit té osobě. A když vybereš nějakou náhodnou holku tak je to celé v háji" Jonas to řekl docela výstižně.
„Zkusím pár dní nechodit do školy. Doma to nějak zařídím." všichni už začali zacházet do školy.
„Zkus to tak, aby nic nezjistili a tobě nepřibyly další tržné rány" varuje mě Even a společně s partou se vydáme do školy.∞∞∞
Ve třídě jsem si sedl opět s Evenem a Jonas s Hermanem si sedli před nás. Otočili si židle, protože ještě nezačala hodina. Liv si sedla vedle mě na parapet.
„Lidi! Lidi! Nebudete mi věřit!" přiběhla do třídy Lisa.
„Myslím, že budeme" zašeptám Evenovy. Ten se na mě podívá a snaží se o ironický úsměv. „Povídej" pobídne jí Jonas a všichni čekáme, co řekne. Přejde až k nám a podívá se na mě. Opírám se zády o židli a jedním loktem o Evena, kterému to očividně nevadí. Skvělí přítel.
„Julie z druháku, kterou jsem potkala, mi říkala, že jsi gay. Řekni, že to není pravda." Lisa si pročísne vlasy. Bojím se odpovědět. Přeci jen je to kamarádka, ale věřím jí natolik?
„Není to pravda. Asi si to vymysleli nějací kluci z druháku." nejspíše jí nevěřím natolik, abych jí to řekl. Lisa si odnese věci k lavici a přijde zpět. Zůstane stát s dlaněmi opřenými o lavici. Už to není jako dřív. A nejspíš ani nebude. Ale i přesto se všichni baví se všemi jako by se nic nedělo. Zazvoní. Liv s Lisou jdou k lavici a Jonas s Hermanem se otočí.
„Myslel jsem, že jí to řekneš" zašeptá uprostřed hodiny Even. Vím co má na mysli.
„Asi jí v tomhle nevěřím. Já nevím." odpovím mu šeptem. Přestanu si psát zápisky a podívám se na sešit. Učitel mezitím začne svůj dlouhý výklad.
„Čím míň lidí to ví, tím líp pro nás." kopne mě nohou pod lavicí. Podívám se na něj. Usměje se.
„Evene! Isaku! Dávejte pozor!" uslyším zepředu hlas učitele. Podíváme se na něj a kývneme k souhlasu.Jen opět takový dodatek, který nesouvisí s příběhem - od 7.8.2017 do 13.8.2017 se v Praze koná sedmý ročník Prague Pride. Tématem je respekt a tolerance z gayů, lesbiček, bisexuálů a transexuálů a všech ostatních.
Koho více zajímá je tady odkaz:
http://search.seznam.cz/?q=prague+pride+2017&url=http%3A%2F%2Fwww.funandrun.cz%2F&data=lgLEEE-b8jQN2BxueYGz5PjfoP7EQOTV3QuiQULcOmIJ4xuKVlsULHWNIlEPeUT_BG-g4BIfDZp-ZtNzTI9i8s0TNfa71Az_iYwb1Ygt1B3M3h2iCF_OWYlyHcQCtwSSxAJXrsQClyA%3D
ČTEŠ
Osudový kluk
किशोर उपन्यास‚Sedím s Jonasem v lavici a povídáme si o párty, kterou pořádá spolužák Elias. „Půjdeš?" Zeptá se mi a já jen přikývnu na souhlas. Zazvonilo a začala hodina fyziky. Po deseti minutách někdo zaklepal na dveře. Vstoupil dovnitř ředitel naší školy - Ha...