29. Kapitola

378 31 11
                                    

Doma bych se rád mámě vyhýbal, ale nejde to.
„Isaku! Kde jsi tak dlouho! Jak je ti!?" máma přiběhne jen co uslyší prásknout domovní dveře.
„Klid mami" usměju se a vyzuji si boty.
„Doufám, že budeš jíst..." začne máma. „Kristofer dělá večeři." dojdeme spolu do kuchyně. U stolu sedí jako obvykle Erik s Norou.
„Ahoj" pozdravím je a sednu si k nim.
„Co je ti?" zeptá se Erik.
„Není mu dobře, Eriku." odpoví za mě máma a položí přede mě čaj.
„Děkuju" usměju se na ni. Po chvíli mi před nosem přistane i večeře. Vývar. Jedl jsem, ačkoliv jsem neměl hlad. Musím jíst.
„Půjdu si lehnout" zvednu se od stolu a uklidím prázdnou misku i hrníček. Ještě než vyjdu z kuchyně ucítím na sobě všechny pohledy. V pokoji si zalezu do postele a po dlouhém převalování konečně usnu.

∞∞∞

Probudím se v noci trhnutím. Rychle si sednu. Přehodím nohy z postele a podívám se na displej telefonu, kolik je hodin. 02:38. Nevolnost se zhoršila. Musel jsem se zvednout z postele a odejít. Nevydržím to. Pořádně nevidím a tak jsem šel s nataženou rukou. Druhou jsem měl před pusou. Po tmě jsem došel ke koupelně. Ne! Zaznělo mi v hlavě. Po paměti jsem rychle otevřel dveře a na zdi nahmatal vypínač. Než si mé oči přivykli světlu, dávil jsem se vlastními zvratky. Zvracel jsem tolik, až jsem v očích ucítil slzy. Byly hrozné. Ta pachuť v puse byla, ale horší.
„Isaku?" uslyším dívčí hlásek. Hřbetem ruky si otřu pusu a ohlédnu se. Nora.
„A-ano? P-proč n-nespíš?" řeknu lehce roztřeseně. Vstanu a spláchnu záchod.
„Šla jsem na záchod... Co je ti? Myslela jsem, že je ti líp... Dojdu pro mámu..." Nora odběhne. Bezva. Otočím se a pořádně si začnu vyplachovat pusu. Pak si umyju ruce.
„Isaku!? Co se stalo!?" přiběhne rozespalá máma do koupelny a za ní uvidím Kristofera. Oba jsou v pyžamu. Jsem jediný, kdo se nepřevléká?
„Probudil jsem se s tím, že je mi špatně... Zvracel jsem, nic víc..." pokrčím rameny.
„Pár dní si poležíš. Pak teprve půjdeš do školy nebo za kamarády." máma mě chce vyvést z koupelny.
„Pár dní poležet? Vždyť jen zvracel!?" Kristofer si hned našel útočnou pozici.
„Je mu něco víc. Nejspíš to má z toho jak málo jí..." zastání se objeví a společně s mámou jdeme pryč z koupelny.

∞∞∞

Když se ráno probudím, podívám se na hodiny. V noci po příchodu do pokoje jsem si vypnul budík. Nejdu do školy. Je 7:33. Vstanu a převleču se. Jdu do koupelny, se kterou jsem měl v noci menší incident. Po ranní hygieně jdu dolů do kuchyně. Je nezvyklé být tu sám. Dojdu ke stolu. Je tam připravená snídaně. A je přiklopená průhledným víkem. Podle vzhledu tuším, že to budou ovesné vločky. Je u toho papírek s mamčiným písmem.

For Isak. Varme den. Mamma.

Odkryju si misku a vložím jí do mikrovlnné trouby. Počkám, až se ozve cinknutí a vyndám misku. Sednu si se svojí snídaní do obýváku a zapnu si televizi. Přepínám různé programy, než snídani sním. Pak televizi vypnu. Odnesu zpět misku a vrátím se do pokoje.

∞∞∞

Během tři čtřvtě na deset, když jsem si myslel, že jsem se ukousal nudou mi cinknul telefon. Podíval jsem se na něj. Psal mi Even ze školy.

Ahoj. Hádám, že tu nejsi kvůli tomu, jak ti bylo včera. Pořád si stojím za tím, že bys měl jít k doktoru. Chybíš mi.

Začnu odepisovat.

Ahoj. Hádáš správně, ale k doktoru prostě nemůžu. Taky mi chybíš, nudím se.

Postěžuju si a počkám, až odepíše.

Odpoledne se stavím. Jonas přijde se mnou.

Jsem rád, že si Even s Jonasem rozumí.

Padli jste si do noty.

Usměju se nad telefonem a i s ním si zajdu pro čaj.

Neboj, měnit tě za něj nebudu.

Přijde mi zpráva, když jsem na posledním schodu. Skoro spadnu.

Evene, takhle jsem to nemyslel... Jsem rád, že si rozumíte...

Odešlu zprávu a dojdu dokuchyně. Zapnu si rychlovarnou konvici a ze skříňky vyndám hrníček. V další sipodle krabičky vyberu zelený čaj. Ze šuplíku si vezmu lžičku. Cvakne konvice ajá zaliju čaj, který jsem dal do hrníčku. Konvici položím zpět a čaj si několikrátpromíchám. Vyndám z hrníčku sáček s čajem a hrníček si odnesu do pokoje. Jdudělat věc, kterou jsem nedělal už hodně dlouho. Číst si knihu.

Pro ty co viděli SKAM... Mohli jste si všimnout, mé narážky na Isaka a rychlovarné konvice + čaj :)
Kdo neviděl SKAM nepochopí :)


Osudový klukKde žijí příběhy. Začni objevovat