"Weh gila lah..korang tahu tak, husband aku datang sini. Horee! Dia rindu aku tu"
"Lawak bodoh apakah tu Mira,kau mana ada laki." Zati membalas.
Mira dan Zati sebilik dengan aku. Tapi aku tak tahu kenapa aku tak rapat dengan mereka. Aku kekok dengan mereka. Terlebih lagi mereka anak orang kaya. Mujurlah kami hanya sebilik kali ni sahaja. Di atur oleh pihak universiti.
"Jung kook, jung kook kat Australia wei!" Jerit Mira.
"Biar betul wei? Ceritalah kat aku!!" Zati nampak agak terkejut.
Ternyata Bts datang buat pengambaran kat sini. Rancangan apa, itu aku tak pasti. Untunglah. Mereka berpeluang jumpa artis kesayangan mereka kat sini. Aku bukan tak minat kpop tapi minat lagu jelah. Bukan fanatik la kiranya. Kalau ada yang tanya aku minat siapa, aku jawab Suga. Kenal mendalam tak lah, tapi bagiku aku suka orang muka macam dia. Muka macam budak.
"Wei jom pergi tengok esok. Mereka ada shooting kat sini" Ajak Mira. Dua-dua menjerit macam peminat fanatik..
Tiba-tiba Zati mencuit Mira. Dia berbisik sesama mereka tapi masih kedengaran.
"Nak ajak ke Qalesha? Kau tanyalah dia. Aku tak biasa." Bisik zati.
Mira mendekati ku lalu bertanya sama ada aku nak ikut atau tak.
Aku hanya senyum dan angguk cuba menjaga perasaan mereka walaupun waktu itu aku hanya mahu cepat pulang ke Malaysia. Aku tiada mood langsung.
Herm..Patut ke aku pergi. Aku nak buat apa. Sorang-sorang kat situ. Kalau ada kawan lama aku, mesti kami akan melompat keriangan bila dapat peluang ni. Adik aku pun suka sangat dengan Jung Kook. Dulu masa sekolah menengah kami kuat sembang tentang artis kesukaannya.
Aku tidur, sambil menahan bunyi suara tangis. Aku rindu kawan-kawan dan keluarga aku. Sepi sekali di sini.. Hanya sendirian.
(Bts dtg ke Malaysia tpi bdk kmpung like me mmg xmerasa lh jwbny..xpe kte study baik pnya, dpt bnyk duit pergi mekah lah haha..xyah gi tengok konsert huhu..baik doakn kebaikn untk diaorg drpd memuji diaorg jerr ye dik2)
YOU ARE READING
When I met Suga
FanfictionSatu fanfiction yang bergenre sedih tentang korang punya Suga bts. Idea bersumberkan dari masa lalu Suga bts yang pernah menderita depression. Bacalah.. Sikap Suga ff 50% diambil daripada Suga bts Sikap heroin ff 50% diambil daripada sikap author. Y...