Berita untuk ku

148 15 2
                                    

Hari ini hli Kumpulan Bts berkongsi berita gembira dengan Army melalui Twitter. Katanya tak lama lagi mereka akan mengadakan konsert jelajah dunia Love Yourself di Asia, Amerika Utara dan Eropah serta beberapa negara lagi yang belum dinyatakan.

Paling mengejutkan ialah Malaysia tersenarai sebagai negara yang bakal mereka kunjungi nanti. Ini bermakna aku akan dapat bertemu Suga.
Akhirnya....

Hari ni seperti biasa aku yang memulalan perbualan dengannya melalui media sosial. Nak buat macam mana, aku teramat teruja bila mendapat tahu berita seperti itu.

Hai.
Tahniah oppa sebab bts boleh perform di seluruh dunia.

"Tahniah Yoongi. Mesti dia letih kan.. Aku harap sangat dia okey."

Aku faham dia mesti sangat penat tapi tak mengapa kekasih aku orang yang kuat. Cuma aku berharap dia tak terlalu tertekan. Aku tak nak dia jadi macam aku. Aku akan menjadi sangat sakit bila terlalu lama terdedah dengan dunia luar. Ini kesan biasa bila menghidap penyakit depression.

Aku tak hairan jika Min Yoongi kata dia lebih suka berehat di rumah berbanding berada di luar kerana bila-bila masa sahaja penyakit anxiety, depression dan fobia sosialnya akan menyerang dirinya. Itu sangat normal dan kerap berlaku kepada hampir semua pesakit depression sehingga ramai yang lebih memilih untuk tidak bergerak. Yang paling aku takut ialah Min Yoongi tidak mudah berkongsi kesakitannya dengan orang termasuklah dengan aku sedangkan menanggung sendirian adalah sangat menyakitkan.

Satu mesej balasan dari Suga masuk.

Terima kasih.
Kau sihat?

Sihat.
Saya dengar oppa
akan datang ke Malaysia? Jadi saya nak tanya satu benda.

Apa?

Ada peluang ke
kalau saya nak jumpa oppa?

Rindu sangat ke?

Bukan macam tu.
Cuma dah hampir
setahun kita tak jumpa satu
sama lain.

Kalau kau tak
mengaku kau rindu
aku, aku tak nak
jumpa kau.

Eh mengadanya.

Lantaklah. Ni peluang
terakhir kau. Rindu
aku ke tak?

Yalah.
Rindu sangat-sangat.

Ha, macam tulah.
Aku akan usahakan
untuk curi-curi keluar.
Tapi aku tak janjilah.

Saya harap sangat sempat.
Kejap pun jadilah.

Tak sangka kau
teruja gila nak jumpa
aku. Biasalah bukan
Mudah nak lawan
godaan seorang Min
Yoongi.

Narsis haha


Semalam aku mimpi
kau.

Mimpi pasal saya?

Ya. Aku mimpi kau
kiss aku.

When I met SugaWhere stories live. Discover now