Kita Tak Serasi

215 22 18
                                    

Angin bertiup lembut membelai tubuhku. Aku berdiri sendirian di atas jambatan. Bulan malam ini mengambang penuh. Terasa segar badan aku. Hati terasa nyaman melihat keindahan alam ciptaan Allah.

Aku merenung jauh ke bawah jambatan. Terlihat biasan wajahku di dalam air bak melihat cermin. Setitik air mata mengalir tanpa sempat aku seka.

"Kau nangis ke?"

Suga dah sampai. Allahu..aku tak perasan. Malunya sebab menangis depan dia.

"sori takde tisu. Weh, aku nak bagi tahu satu benda ni"

"Apa?"

Dia tiba-tiba berjalan setapak ke arah ku. Semakin lama semakin dekat. Jarak kami terlalu hampir. Sehingga terpaksa aku berundur ke belakang. Mata dia tepat memandang anak mata ku.

"Suga..a..awak.. Nak buat apa ni.." Aku rasa berdebar bila dia memandang ku dengan mata yang redup tu.

"Aku rasa aku kena.." Ayat dia terhenti.

Jantung aku terasa ingin terhenti

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jantung aku terasa ingin terhenti. Berdebar aku dibuatnya.

"Hidung kau ada hingus.. Gelinya.."

"Berhingus?yeke?". Malunya depan lelaki kut. Cepat-cepat aku menekup keseluruhan mulut dan hidung ku dan menoleh ke arah lain.

Hahahaha..

Suga gelakkan aku. Terbatuk-batuk dia ketawa. Kejam. Rupanya dia buat lawak. Ehh..sakit hati aku dengan dia ni. Jangan buat lawak tak senonoh macam tu lah. Dah lah macam nak kiss orang.

"Tak baiklah awak ni.. Buat saya sedih je" rajuk Aku.

"Haha..muka kau bila terkejut, lawak juga ya. Ok dah, daripada kau duk menyiakan masa kat sini. Elok teman aku malam ni. Malam ni, ceo kami bagi pergi mana-mana je kami suka. Jadi jom melepak. Teman aku. Pergi minum bir."

"Mengarut apa ni..saya tak minum arak lah. Saya ni Islam tahu tak. "

Terasa bengang kalau dengar pasal arak.

"Rileklah. Aku sorang je yang boleh marah-marah. Kau jangan terikut pula. Aku ni biar pun kristian, faham jugalah batas-batas agama Islam. Si J hope tu yang ajar kami tau. Tak percaya tengok masa konsert kat negara kau. Viral yang dia tak kasi kami sentuh Army berhijab."

"Bila nak gerak ni?"

Malas aku nak bertekak. Dia garang. Aku takkan menang punya.

Aku membuka pintu keretanya. Tapi tak terbuka.

"Alahai kau ni, biar aku buka. Kalau nak manja pun jangan dengan aku. Aku dah cakap kau dengan aku tak boleh couple,faham?"

Aku terus masuk ke dalam kereta. Tak larat dah. Aku nak cepat balik. Sebab esok kena tempuh perjalanan yang cukup panjang. Aku keluar pun sebab terpaksa. Ada rasa tenang bila di dekat dia cuma aku kecil hati sebab semua lelaki kacak memandang rendah perempuan yang tidak rupawan. Samalah Suga pun.

When I met SugaWhere stories live. Discover now