Dua hari lagi waktu tersiksa untukku di Australia. Tak sabar untuk aku pulang ke Malaysia. Sebabnya habis program di sini, kami akan diberi cuti dua minggu. Aku rindu keluarga ku di kampung. Rindu sangat. Allah saja yang tahu.
Telefon ku tiba-tiba berdering. Bunyi alunan asma al husna memecah kesunyian di waktu malam tersebut. Tertera nama Min di handphone ku.
Lantas aku menekan punat berwarna hijau.
"Min eh Suga ke tu.." Berdebar aku sewaktu menjawab.
"Eh aku terdail nombor kau ke.. Sori2 aku nak tekan benda lain tadi, tertekan nombor kau pula." Jelas Suga.
"Salah tekan ke, okeylah saya letak dulu".
"Kejap Qalesha..Alang-alang dah tercall ni, kita sembang kejaplah. Aku tak boleh tidur pula ni. Padahal aku ada masa ni je untuk berehat."
"Nak sembang pasal apa ya?"
"Kau kenapa, sampai nak bunuh diri hari tu? Aku bukan nak sibuk urusan orang ke apa, cuma aku curious je."
Aku jeda sebentar. Patut ke
aku cerita kat dia. Masalah ini sangat memalukan menurut ku."Dahlah, kalau tak nak cerita tak payahlah. Aku tengah stress ni, buat tambah aura negatif sekeliling aku je." Pintas Suga.
"Awak ada masalah ke? Sabarlah. Kadang-kadang kita memang akan diuji dengan macam2 hal yang buat semangat kita lemah." Aku cuba menukar topik perbualan.
Dia terdiam seketika.
" Aku tengah fikir nak tulis lirik lagu tapi otak aku tak function pulak. Orang ingat senang. Tapi kau tahu tak, nak buat lagu cinta ni payah gila. Sakit otak aku." Suga mengeluh panjang.
" Awak tak pernah bercinta ke?" Aku cuba berbicara secara tidak terlalu formal dengannya.
"Aku tak sukalah. Nanti aku kecewa. Lagipun sekarang aku sibuk kejar impian. Aku tak cukup masa untuk hal-hal macam tu. Dan aku tak yakin perempuan akan terus stay dengan orang yang 24/7 bekerja kat studio." Terangnya kepada ku.
"Saya pula tak sedia lagi. Sama macam awak. Takut kecewa.untung sebab perempuan tak cantik tak ramah takde laki nak." Sayu pula aku rasa.
"Bagi aku kau tak cantik tapi tak hodoh. Jadi aku rasa mesti ada seorang dua yang sangkut dengan kau. Atau kau nak aku jodohkan dengan sapa2 dalam bts. Jin ke Jhope ke?"
Hahaha
Kami dua sama2 tergelak. Malam tu aku tak sedar. Aku sudah berbual panjang dengannya. Dia pandai juga buat lawak. Sisi baru yg tak pernah aku tengok lagi sebelum ini.
Aku tertidur dengan tenang meskipun tanpa roomate2 ku. Entah ke mana mereka merayap. Belum balik2 lagi. Selesai mengerjakan solat Witir, aku terlelap di atas tikar sejadah dengan tenangnya.
(terpikir gak, artis ni boleh lah tahan hidup sibuk..sepi tau hidup ada kerja je..padahal kerja kte buat just untk ckupkn keperluan org yg kte syg. Btw, Suga kiut kan??)
YOU ARE READING
When I met Suga
FanfictionSatu fanfiction yang bergenre sedih tentang korang punya Suga bts. Idea bersumberkan dari masa lalu Suga bts yang pernah menderita depression. Bacalah.. Sikap Suga ff 50% diambil daripada Suga bts Sikap heroin ff 50% diambil daripada sikap author. Y...