Albina Rodrigo'nun odasındaydı. Rodrigo bir sürü kitap içinde oturuyordu. Siyah saçları darmadağınıktı. Kırmızı gözleri kanlanmıştı. Bir kitabı karıştırıyor ve sık sık başını ovuyordu. "Nasıl? Nasıl ulaşacağım?"
Odaya Gregeor girdiğinde etrafa baktı ve kitapların arasından ilerlemeye çalıştı. "Bunlar ne?"
"Büyücülerin kitapları."
Gregeor'un vücudu gerilmişti. "Nasıl yani? Nasıl buldun?"
"Halk ile ilgilenmem için Gens bölgesine gittiğimde buldum. İnsanlar bazı haberler verdi. Birçok büyücü ile tanıştım."
"Tanıştın mı?"
"Doğrusu kandırdım. Ders almak istediğimi söyledim."
"Büyücü olarak mı? Nasıl inandırdın?"
"Bir şey fark ettim."
Rodrigo elinde bir ateş oluşturduğunda Gregeor bir adım geriledi. Bunun olacağını biliyordu. Savaştan sonra onu yeteneklerinden nasıl uzak tutabileceğini düşünmüştü ama hiçbir şey bulamamıştı. Bugünün geleceğini yok saymıştı ama gerçek ortadaydı. Rodrigo büyücüydü ve insanlar arasında bu yayılırsa başı belaya girecekti.
Rodrigo elindeki ateşi hemen söndürdü. Bu kabullenmekte zorlandığı bir şeydi. Başına bela açabilirdi. Zorunda kalmadıkça bu yanını ortaya çıkarmayacaktı.
Gregeor parmağını Rodrigo'ya doğrulttu. "Bunu kimseye bahsetme. Keskinlikle kimseye gösterme."
"Biliyorum."
"Önemli işlerim var. Gelince seninle uzun bir konuşma yapacağız."
Gregeor odadan çıkıp gittiğinde Rodrigo kitapları okumaya devam etti. Sonunda eli bir kitabın üstünde durdu. "Buldum."
Albina başka bir anıya geçtiğinde Rodrigo'yu yerde diz çökmüş halde buldu. Eline derin bir kesik attı ve önünde yanan ateşin içine soktu. Gözlerini kapattı ve bekledi. Etrafta bir sessizlik hakimken Rodrigo birden acıyla inledi. Eli titriyordu ama elini ateşten çıkarmadı. Ateşin içine doğru yaklaştı Albina. Birbirlerini tutan ellerini gördü. Onu ilk defa rüyasında gördüğü zamandı. Ama birbirlerini tutan ellerden başka bir şey daha vardı; kan. Rodrigo başını salladı. Acılı sesiyle konuşmaya başladı; "Neden duruyorsun? Burada olmamalısın. Sakın beni bulma ve buradan git. Ölmeden buradan git!"
Rodrigo elini çektiğinde yere yığıldı ve öylece kaldı. Ter içindeydi. Zar zor nefes alıyordu. Karanlık odada kimse yoktu. Albina etrafına baktığında gizli kayanın orada olduğunu gördü. Önüne döndüğünde ise başka bir yerdeydi. Rodrigo babası ile konuşuyordu. "Buraya gelirse kan dökülecek baba. Yaptığım büyüde gelecekle alakalı ipucu bulabileceğim yazıyordu. Kan vardı. Buraya gelmemeli."
"Onun burada olması gerek! Kan her türlü dökülecek."
"Ben daha fazla kan görmek istemiyorum!"
"Ona ne dedin?"
"Kendimde değildim. Saçmalamış olabilirim."
Rodrigo bir köşeye oturdu. "Tekrar deneyeceğim." Rodrigo bir an kalbi sıkışıyormuş gibi elini kalbine görürdü ve derin bir nefes aldı. Nefes almakta zorlanıyor görünüyordu. Elini çektiğinde bir eline bir babasına baktı. Gregeor bakışlarını fark etmişti. "Ne oldu?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GİRİFT 2 : Koruyucular
FantastikDaha fazla karmaşa, daha fazla kötülük, daha fazla savaş... Akrepol'den sonra karışan başka bir kıta daha... Ve ateşten sonra buzu iliklerine kadar hissedecek olan Albina. Fedakarlık hiç bu kadar zor, hiçbir gerçek bu kadar sır dolu olmamıştı. Ve ta...