Charlotte pov
Goddelijk word ik wakker, in mijn goddelijk bed. Nouja, voor de komende twee weken dan. Het feest van gisteravond was weer typisch zo'n feest voor ouderen. Schuren, drinken en lachen om niets. Mijn moeder heb ik nauwelijk meer gezien. Toen iedereen langzamerhand weg ging, zag ik haar lachend staan kletsen met een vrouw. Waarschijnlijk was ze wel wat aangeschoten, in ieder geval merkte ik dat in de auto. Ze praatte over van alles en nog wat, niet dat het mij wat intresseerde. En godzijdank wat ben ik blij dat zij een chauffeur had, anders lach ik nu waarschijnlijk in het ziekenhuis. Maar even ter zaken, van Shawn heb ik gelukkig ook geen last meer gehad. Waarschijnlijk liet hij zijn 'charmes' zien bij andere meisjes. De rest van de avond/nacht, heb ik niet veel gedaan dan een beetje dansen met onbekende. Nou ja, af en toe heb ik een bekend gezicht gezien van een reclame, maar dat was het ook wel. Wat ik vandaag ga doen? Ik heb geen idee. Waarschijnlijk gaat mijn moeder weer iets 'leuks' verzinnen, nou ja, haar definitie van leuk is meestal iets anders dan dat ik in gedachte heb. Ik stap, jammer genoeg, uit bed en loop naar beneden. ''Charlotte kun je alsjeblieft een paracetemol aangeven?'' vraagt ze. Ik draai me om. ''Hoezo?'' ''Nou, omdat ik hoofdpijn heb misschien.''. Ik rol met mijn ogen en ga naar de reusachtige keuken. Ik trek alle kastjes en laatjes open, totdat ik dozen met paracetemol zie staan. Wat zou ze daarmee moeten? Achja, ik pak een doosje en loop weer de eetkamer in, of beter gezegd eetzaal. ''Dankje.'' zegt ze en werpt me een waterig glimlach. Ik ga op een stoel zitten, en er valt een stilte. Hij is niet ongemakkelijk, maar gewoon raar. ''Wanneer ontbijten we?'' vraag ik om de stilte te verbreken. ''Oh, het komt er zo aan.'' zegt ze. ''Wat vond je trouwens van het feest?''. Ik haal mijn schouders op. ''Mwah, ging wel.'' zeg ik. Ze fronst. "Ach, vandaag wordt leuker!'' zegt ze enthousiast. Ik kijk haar vragend aan. ''We gaan naar de dierentuin.''. Meteen kreun ik. De dierentuin, dat is écht saai. Ik kijk haar teleurgesteld aan. ''Oh kijk, het ontbijt komt al!''. Ik richt me op al het lekkers wat op de tafel ligt. Broodjes, jam, hagelslag, beleg, kaas en nutella! Zoals gewoonlijk neem ik twee broodjes met nutella. Mijn moeder kijkt me zorgelijk aan. ''Zou je dat wel nemen?'' ''Hoezo?'' ''Nou, het is ongezond! En je moet wel gezonde en mooi in vorm blijven. Want je wordt werkelijk waar geen prachtig model als je zo door blij-.'' ik kap haar af. ''Mam.'' zeg ik en kijk haar serieus aan. ''Ik wil helemaal géén model worden, je weet dat ik dokter wil worden.'' zeg ik zuchtend en leg mijn broodje neer. ''Dokter is zó saai, en er zijn er al te veel! Model zijn is iets speciaals, iets unieks, iets wat andere mensen niet hebben. Een mooi gezicht en een prachtig figuur!'' zegt ze helemaal bewonderend.''Mam, iedereen is mooi. En of je het er nu mee eens bent of niet, ik wil dokter worden. Punt uit. Ik vind het best dat jij modeondwerpster bent, én dat jij soms als model gevraagd wordt. Maar dat is niets voor mij, écht niet.'' zeg ik. Mijn moeder kijkt me bedenkelijk aan. ''Nou ja, we hebben nog een aantal jaren en ik weet dat je je gaat bedenken.'' zegt ze schouder ophalend. Ik zucht en besluit niet verder op dit gesprek in te gaan.
Even later staan we dus in de dierentuin, en ik moet zeggen het is er druk. We hebben nog niet vijf minuten rond gekeken en er komen al mensen die met mijn moeder op de foto willen. Ze vindt het natuurlijk helemaal geweldig, en eerlijk gezegd lijkt dit niet meer op een gewoon dierentuin bezoekje. ''Mam, ik wil naar de apen.'' zeur ik. Ze knikt en even later zijn we op weg naar de apen. Oh mijn god, er is een baby aapje. Die zijn zó schattig. Ik kijk hem of haar fascinerend aan. ''Charlotte mag ik met je op de foto?''. Ik draai me vragend om en zie een meisje van ongeveer mijn leeftijd. ''Ehm, oké?'' . Ze pakt haar mobiel en zet het op de voorcamera. Ik lach op de fote. ''Dankje.'' ''Graag gedaan.''. Wow dat was raar ... Mensen die met mij op de foto willen? Ik bedoel, zo een fantastische geweldige cupcake eenhoorn ben ik ook niet. Misschien wel, maar dan nog. Bij die gedachte draai ik me lachend om, en zie diegene waar ik op hoopte om hem nooit meer te zien.
-------------------------------
Ahlowaa,, laatste update voor dat ik op vakantie ga! Ben weer ziek, pff k weet niet wat ik heb. Op vakantie zal ik zeker wel één keer uploaden. De leukste scheldwoord vond ik: Platgetrape bamibal van Chxnna_ . Ik zal hem zeker gebruiken, als ik het niet vergeet.
Oh ja peepzz, ik heb een twitteraccount speciaal gemaakt voor jullie! Ik heet : @mahonestyle14
Volg mij en ik volg jou. Je kunt me altijd tweeten, en ik tweet heel vaak over wanneer ik mijn verhalen update! DUS VOLGENNNNNNNN als je twitter hebt.