~SERSERİ~18

2K 58 0
                                    


"Burası çok sevimli bir yere benziyor" Arabadan inmiştik, pembe, kahverengi tonlarında aralarında da beyaz tanecikler olan büyük ve güzel bir pastaneciye gelmiştik. Dışarıdan sevimli iki-üç katlı pastaları beni benden almıştı, çok şeker gözüküyorlardı. Yan taraf camda da küçük kekler ve tatlılar bulunuyordu. Onlarda güzel gözüküyordu ama benim gözüm pastalarda takılı kalmıştı.

"Evet, zaten öyle."

"Nasıl bir ceza olacak bu?"

"Ceza olduğunu da nerden çıkardın?"

"İddiayı kaybettiğime göre pasta falan yemeyeceğiz heralde?"

"Tam olarak öyle bir şey değil." Eliyle pastaneyi gösterince ilerledim, içeri de az da olsa insan vardı. Etraf güzel gözüküyordu. Bir kaç tablo vardı, etrafta pasta resimleri, daha doğrusu tatlı çeşitlerinin olduğu bir sürü resim vardı. Burayı daha önceden neden keşfetmemiştim?

"Nereye oturuyoruz?"

"Hoşgeldiniz Ateş Bey, amcanız odasında sizi bekliyor."

"Geliyorum."dedi ve Ateş yanımdan ayrıldı. Bende etrafımı süzdüm, beni böyle ortada bırakmıştı. Neyse ki yanımda ki kadın bana bir yer gösterip oturmamı sağladı. Elime de menüyü tutuşturdu. Çok kararsızdım ve deli gibi canım tatlı istiyordu. Kocaman 2-3 katlı pasta yiyebilirdim. Ah şu çikolatalı pasta yok mu? İçini bayıltsa da yersin.

"Çikolatalı pasta mı istiyorsun?"

"Sanırım, ama emin değilim." Ben pastalara dalmışken Ateş'in geldiğinden bile haberdar değildim.

"Burası amcanın yeri falan mı?"

"Aslına bakılırsa baya eskiden açılmış bir pastane, yani babam ve amcam açmışlar. Daha doğrusu yengem tatlılara bayılırmış, bir nevi o yüzden açmışlar. Şu an şirket sahibi oldukları için hobi olarak çocukları bu işi yapıyor. Bazen de amcam ve bende uğrarız."

"Çok şirin bir yer"

"Kuzenimin zevki iyidir burayı kendisi döşedi, iç mekan tasarımı okuyor. "

"Tamamiyle o dizayn etti yani, baya başarılı"

"Renkleri ve neyin nerde olacağını kendisi zaten önceden ayarlamıştı. Biz de süs, tablolar, boyama konusunda yardımcı olduk diyebilirim."

"Güzel iş sevdim, yalnız benim anlamadığım bir şey var. İddiaya girdik ve kaybettim. Sen buraya getirdin ne gibi bir amacın var?"

"Pek sabırlısın bakıyorum da"

"Öyleyim huyum kurusun"

***
"Madem çok çikolatayı seviyorsun, çikolatalı pasta yapmaya ne dersin?"

"Aslında çikolata pek sevmem, çikolatalı pasta favorimdir. Bu tam olarak bir ceza değil farkındasındır umarım?"

"Ceza vereceğimi söylemedim ki?"

Sessizce 'pekala' diye mırıldanıp etrafta ki malzemelere göz attım. Yan tarafta tablonun olduğu yerde pasta resimleri vardı ve en alt köşede İki katlı çikolatalı ve üstünde vişneleri olan bir pasta resmî vardı. Daha önce pasta yapmamıştım ama her zaman ilkler güzeldir diyerek telefonumdan tarife baktım. Etrafımda ki malzemeler tam değildi.

"Hey 1 yumurta var burda, 2yumurtaya ihtiyacım var."

"Tamam başka eksik var mı?" Ateş'in sesi ile ona bakıp tekrar tarife baktım, eksik bir şey varmış gibi gözükmüyordu. "Yumurta dışında eksik yok" dedim ve telefona döndüm.

~SERSERİ~ YENİDEN YAZILIYORHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin