"Masak apa tu?" adam panjangkan lehernya untuk melihat masakan dari afwan. Afwan yang perasan kehadiran adam dari belakangnya mula tersentak.
Ish dia ni! Terkejut aku.
"Nasi goreng." jawab afwan sepatah. Dia jarakkan kedudukannya dari adam. Sumpah! Kedudukan adam terlalu dekat dengannya, sampaikan hembusan nafas adam pun dia dapat rasa.
Tiba-tiba, adam melangkah setapak dan berdiri di belakang afwan. Tangannya naik menghalang pergerakan afwan, terkunci bibir mulut afwan.
Adam dekatkan hidungnya dan membau wangian yang melekat pada leher gebu afwan. Entah kenapa tiba-tiba dia bersikap gatal? Bentuk badan afwan betul-betul membuat dia tergoda.
"Wangi.." perlahan adam berkata dengan suaranya yang romantis.
"A.... awak." tersekat-sekat suara afwan. Jantungnya jugak berdegup kencang. Terasa hembusan nafas adam yang menghinggap pada lehernya. Apa yang suami aku cuba nak buat ni?
"Shhhh!" adam menghentikan kata-kata afwan. Tangannya naik memeluk pinggang ramping afwan dari belakang. Tangannya melingkari tubuh kecil afwan. Pelukan dia untuk afwan betul-betul membuat dia tenang. Wangian rambut panjang afwan sekerat pinggang itu menusuk masuk ke dalam rongga hidung adam.
Makin kemas pelukan adam. Sesak nafas afwan jadinya, apabila tangan adam sudah kemas memeluknya sampaikan tangan kasar suaminya sudah naik memegang perut kempisnya.
"Awak. Saya tengah masak ni." afwan cuba gerakkan bibirnya. Dia betul-betul terkejut dengan serangan bahaya adam. Ya Allah jangan cakap perangai miang adam dah datang?
"Masak jelah. Bagi aku seminit please!" adam masih memeluk afwan. Dia membenamkan pipinya di atas belakang tubuh afwan. Tubuh afwan betul-betul buat dia terlena.
"Saya tak selesa." afwan cuba menepis. Namun, tak menjadi. Argh apa masalah adam ni? Tau tak jantung aku ni dah nak melompat, sudahlah aku jadi tak keruan?
"Uhmm.." adam berguman perlahan. Matanya dipejam rapat merasa nikmat memeluk tubuh afwan.
Lama mereka berkeadaan seperti itu. Tidak lama kemudian, deringan telefon dari adam memecah perbuatan adam. Tersentak adam jadinya. Terus dia meleraikan pelukannya, mungkin baru sedar yang dia sudah melampau?
Membahang pipinya melihat afwan. Terus dia berjalan meninggalkan ruangan dapur, sekaligus ingin menjawab panggilan telefon. Manakala afwan tercengang seketika.
Ditampar-tampar pipi gebunya. Aksi panas sebentar tadi, betul-betul buat dia tidak keruan. Sesekali dia memegang pipinya yang terasa merah panas. Adam! Awak buat saya...... buat saya..... makin... sayangkan awak?
Argh!
ू(ʚ̴▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂ू(ʚ̴
Pinggan kaca yang berisi nasi goreng di letak di hadapan adam. Nasi goreng yang baru di masak dari afwan betul-betul menambah selera adam, terliur dia jadinya. Kata opah, afwan memang handal dalam bab memasak ni. Jadi aku patut bersyukur dapat isteri yang pandai memasak ceh.
Afwan mengambil tempat dihadapan adam. Dia mula mencedok nasi goreng di atas pinggannya. Sudu pulak di ambil yang sememangnya khas di atas meja makan.
Masing-masing sudah menadah tangan, bacaan doa mula berbunyi. Setelah mengaminkan doa tersebut, adam dan afwan menyuap sesudu nasi goreng ke dalam mulutnya. Begh sedap jugak masakan aku ceh!
"Awak tak kerja hari ni?" afwan menanya. Dari tadi hendak dia menanya, tetapi tak terluah apabila kejadian miang itu hadir tanpa di duga.
Adam menoleh memandang afwan. Wajah isterinya yang putih merah itu betul-betul buat adam jadi tak keruan. Aksi panas sebentar tadi mula bermain di dalam fikirannya. Argh shhh! Aku tak nak ingat perkara gila tu.
YOU ARE READING
Jodoh Dalam Keperitan
RomanceKarya pertama by thecreamcake in romance 📖 B o o k - 1 jodoh dalam keperitan 📖 TAMAT Hawa Afwan . Wanita yang cukup penyabar dan tabah , disaat ujian dikasi kepadanya . Bermacam-macam terjadi pada dirinya , perkahwinan dalam sembunyi ini buk...