Selamun aleyküm.
Bölüm şarkısı
Yüzyüzeyken Konuşuruz/ Esen🥀
"Benim evim sen ol diye."
🥀
"Yani nikah kıyalım mı dedi?" Kızarttığım patatesleri tabaklara paylaştırırken cevap verdim. "Evet. Nikah kıyalım, dedi." Tabağına koyduğum patateslerden birini ağzına attı. Bera ketçap kutusunu alarak üzerine sıktı.
"Sen ne dedin?" Tavayı ocağa bıraktım. Bera'nın yanına oturdum. "Reddetmedim." Güldü. Çatal aldım elime. Bir dilim attım ağzıma.
"Amine abla delirdi." Diyen Bera'nın saçını okşadım. Kıkırdıyordu. "Bencede civcivim." Amine gülmeye devam etti.
"Gülme!" Elini karnına götürdü. "Vay be.." dedi sonunda gülmeyi keserek. Kaşlarımın altından baktım ona.
"Daha birkaç hafta önce başkasına git dediğin adama bugün nikahlanalım diyince hayır demiyorsun. Vay be." Çatalımı fırlattığımda kocası gibi iyi bir refleksle havada tuttu. Bana uzattı.
"Seni döverim." Umursamadı. Çatalı hırsla elinden aldım. Tabağa sürttüğümde dişlerini sıktı. Gözlerini kapatarak, suratını buruşturdu.
"Tamam tamam yapma şunu." Çatalı tabağa sürtmeyi bıraktım. Bardağı kavrayarak kuruyan boğazımı ıslattım. "Düşün demiş ya hani.." Kafamı salladım. "Düşündün mü?" Derin bir soluk aldım.
"Sayılır. Kabul edeceğim." Gülümsedi. Gözleri parlıyordu. "Aferin bebeğim."
🥀
Amine'nin yaptığı çayları içiyorduk. Bera resim defterini ve boyalarını sehpaya koymuş bir şeyler çiziyordu. Çayımdan bir yudum daha aldım. "Aslında çok uzun zamandır unutmuş gibi davrandık.." Söze girmişti fakat ne anlattığını henüz anlamamıştım. Çay bardağını koltuğun kenarındaki tabağa bıraktım.
"Ben, Musa, Cengiz, Yaren'in nişanlısı Ömer hatta ablan.." kaşlarım kalktı. Acıyla gülümsedi. "Biz birbirimizi uzun zamandır tanıyoruz. Orta okuldan beri.. Musa ve Cengiz çok yakın arkadaşlardı. Ben onlarla çok takılmazdım ama arkadaşlıklarını biliyordum. Yedikleri içtikleri ayrı gitmezdi. Tabi Ömer de.. " Göğüs kafesini sigara dumanıyla doldurdu. Üfleyerek dışarı bıraktı.
"Biri daha vardı. Sana bahsetmiştim. Bir abim vardı ama öldü demiştim. Adı Adem'di. Çok kıskanç ve korumacı bir adamdı. Yapısı gereği yanında ki kadınları korur, kollardı. Beni deli gibi kıskanırdı. Gözünden sakınırdı. Musa'yla tanıştırdığımda kafayı yiyecek sanmıştım. Musa'yı fena pataklamıştı. Sonra Musa'nın niyetinin asla kötü olmadığını anladı. Onlar çok yakın arkadaş oldular. Musa onu, Cengiz ve Ömer'le tanıştırdı. Bir süre sonra o kadar iyi arkadaş oldularki bir yere gideceklerse hep beraber giderler, biri yamuk yaptıysa o kavgaya beraber giderlerdi. Mutluydum. Sevdiğim çocuk ve abimin arası çok iyiydi. " Gözleri doldu. Yanakları ıslandı. Mavi hareleri gözyaşlarıyla parlıyordu.
"Lise sondaydık. Abim mezun olmuştu. Bir yıl kadardı polislik yapmaya başlayalı. Görevine tutkuyla bağlıydı. Herkes ondaki cevherin farkındaydı. Ensar gibi narkotikte çalışıyordu. Biz o sıralar abimin düğünü için hazırlanıyorduk. Nişanlısı Eslem çok heyecanlıydı. Bizde çok heyecanlıydık. Annem ve babam her şeyle ilgileniyordu. Onlar için ev bile düzmüşlerdi."
Hıçkırdı. Bir sigara daha yaktı. Nefes çekti içine. Gözyaşlarına sigara dumanı karıştı. "Kına gecesinin olduğu gece Cengiz, Musa, abim ve Ömer dışarı çıkmışlardı. Sahilde oturacaklardı. Öyle söylemişlerdi bize. Eslem'in kınasını yaktık. Kına şarkısı çalıyorduki babam feryat figan içeri daldı. Abimin ölüm haberini verdi." O hıçkırıklarla sarsılırken ben yerimde çakılı kalmıştım. Bera kalktı. Koltuğa tırmanarak Amine'ye sarıldı. Yüreğim acıyla kasıldı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kekre
ChickLitTAMAMLANDI Geçmiş bir gölge gibi takip ediyordu kadını. Onu büyütenler, kirli eller ve yaptığı tercihler kanatlarını kırmıştı. Gökte asılı kalmış bir güvercin gibi çırpınıyordu. Geçmişten bir adam çıkıp geldi. Gözleri deniz, yüreği kafes, kalbi mem...