İyi başlayan her şey kötü biter. Kötü başlayan her şey daha kötü biter.-Murphy Felsefesi
--------------------
Denizden;Yonca"Dudu,dudu aç gözünü kendine gel."
derken bir yandan tokatlıyordu hafif hafif.
İçeriye koşarak Derya girmişti,
"Ohh getirdim,al Yonca" diyerek kolonyayı uzatmıştı.Azra'yı öpmemden sonra Dudu 'O neydi gız' diyerek bayılmıştı. Kollarından tutarak yere düşmesine engel olan Hasret olmuştu.
Ve son 10 dakikadır onu ayıltmak icin uğraşıyorduk hepimiz.Heves" Al işte,ben söyleseydim böyle olmazdı. Neden bu tip işleri benim profesyonelliğime bırakmıyorsunuz?"
Azra" Heves,hem suçlusun hem güçlü. Biraz daha konuşursan o hiç sevmediğin gudubet Azra olacağım."
"Şstt tamam kızlar sakin." Heves'e doğru dönmüştüm,
"Söylesene,sen nasıl ögrendin bizi?" Derken yan yan Azra'ya da bakıyordum. Azra gözlerini yere sabitlemiş,sol ayağını bir o yana bir bu yana çeviriyordu.Heves"Eee şey.." ellerini ensesine götürüp kaşımaya başlamıstı. Tipik yalan söylerken yapılan hareketti bu.
" Hissiyaat!! Evet evet ,hissiyatlarım çok kuvvetlidir benim. Ondan şey ettim,anladım." Derin bi oh çekmişti.
"Yalan söylemesen mi diyorum acaba"
"Of tamam ya. Bir-iki bir şey yakaladım. Sordum sonra, Azra'da ben ve benim sorularımdan kurtulmak için söylemek zorunda kaldı."Yonca"Açıyor gözlerini" dediği zaman hepimiz Dudu'nun yanına gitmiştik.
Derya" Dudu,iyi misin?"
Hepimize sıra sıra bakıp konuşmaya başlamıştı,Dudu"Gızlaa az önce bi rüya gördüm,tövbelee olsun Allah künah yazar haa anlatsam"
Yataktan doğrulduğu zaman bir an duraksadı.
"Ne oldu bene?"
Derya"Bayıldın"
"Niye?"
Derya,bize baktığı zaman Dudu'da onun baktığı yöne yani bize bakıyordu.
"Toğru muydu?"-----------------------
Azradan;Derya"Dudu'nun biraz daha zamana ihtiyaci var gibi"
Yonca" Aynen,baksanıza yüzü ne hâle geldi" derken sırıtıyorlardı.
Hasret"Ya kanka Heves'i neden odasına kapattın?"
"Hak etti Haso. Biraz yalnız kalsın da aklı başına gelsin." derken kahvemi alıp masanın baş tarafına oturmuştum.Iki yudum aldıktan sonra konuşmaya başladım,
"Kızlar şimdi siz Dudu'yu ve Heves'i bırakın da asıl işimize odaklanalım."
Derya"Lara hâla gelmedi"
Deniz"Güzel. Bu demektir ki Kudret kafasına girmeye çalışıyordur onun. Zerrin nerde onu bilen var mı?"
Hasret"Valla Deniz apla, Hüseyin'e sorduk 2 saat önce işleri Özlem'e devredip çıkmış."O sıra bloktan içeriye Lara girmişti ve bize doğru gülerek kendi odası gitmişti.
Hasret"Ya ben bunun varya,o uzun saçlarından tutup yerler-"
"Sakin Hasret,sakin. Onunda zamanı gelir."
Yonca"Yani yarın?"
Derince nefes alıp verdim ve tekrar ettim.
"Yani yarın!!"--------------------------
Denizden;Gün gelmişti ve Derya-Heves ikilisi ile çamaşırhane de Kudret'in Lara'yı getirmesini bekliyorduk.
Azra,Yonca ve Hasret'te kütüphane de asıl olay için bekliyorlardı.
Kudret etrafa bana saldıracağını duyurup Lara'yı çamaşırhaneye çekecekti. O sıra Azralar da Lara'nın yandakçılarını kütüphanede sıkıştıracaktı. Onları konuşturup gelecek olan işaretle Lara'yi oraya götürecektim. Ve yüzleşme yapacaktık.
Tabi planın işlemesi için Lara'nın yine beni kurtarmak maksatıyla çamaşırhaneye gelmesi lazımdı.Derya"Deniz nerde kaldılar bunlar?"
Hevez" Aynen. Hiç ses seda yok koridorlarda"
Kapının oradan gizlice koridora bakarken söylemişti bunu..
"İnşallah bir oyunlar çevirmiyordur bu Kudret."
Derya"Güvenmekle hata yaptık gibi ama"
Heves"Ya bu plan kimindi? Tam Azralık bir plana benzemiyor. O taarruz emri verirdi biz burada savunma için bekliyoruz"
Fısıltı ile konuşuyorduk. Sanırım birilerinin bekle bekle canı sıkılmıştı."Planın yarısı bana ait Hevescim. Ögrenmemiz gerekenler var,sonra taarruza geçersin"
Heves" Of yaa. Şimdi Azraların orada olacaktım. İki-üç kız pataklayaca-"
"Bence Azra'nın şu an yanında olsaydın,pataklanan sen olurdun. Kırdığın potu unutma" deyip göz kırpmıştım.
Derya"Heves de olmasa oğrenemeyecektik bizde. Neden saklama gereği duydunuz ki?"
Bu lafın üzerine Heves,Derya'yi gozleri ile işaret edip kendince haklı gururuna bürünuyordu..Biz konuştuğumuz sıra da koridordan ses gelmeye başlamıştı.
Heves"Ses geliyor. Biri geliyor sanırım" derken kapıyı az daha aralayıp kimin geldiğine bakmaya çalışıyordu.Ses daha da yaklaştığı zaman,yarım yamalak yüruyen ayak sesleri belirginleşmişti.
Derya"Kim geliyor?"
Heves"Göremiyorum ki. Ortadan yurümuyor. Sanirim duvara tutuna tutuna geliyor. Anlamadım"
"Iyice baksana"
Heves"Eğer kafamı çıkartırsam fark ederler anında""D-Deniiiz" koridordan duyduğumuz sesle hepimiz olduğumuz yerden doğrulmuştuk.
Çok tanıdık bir sesti ve sanki acı çeker gibi adımı seslenmişti.
Kapıya doğru adım atarken Derya kolumdan tuttu,
"Yapma Deniz,tuzak olabilir"
O sıra aynı sesi aynı biçimde duyunca, Deryadan kolumu kurtarıp hemen koridora koşmuştum. Kizlarda peşime geldiler.
Sola döndüğüm gibi onu o hâlde görünce çok korkmuştum. Üstü baş kandı. Ellerini karnında tutuyordu ve duvardan destek alarak yaslanıyordu zar zor..
Hemen yanına koştuk ve başını ellerimin arasına aldım."Y-Yonca? "
Derya"Yonca,kızım noldu sana bu ne hal?
Heves"Ay Allah'ım. Yonca kendine gel"
Kızlardan birkaç yaş süzülürken Yonca gözlerini hafif aralamıştı.
Benimse aklımda Azra vardı. Yonca onların yanındaydı. Nasıl bu hale gelmişti ki..
O sıra Yoncanın bir eli yere düştüğü zaman karnındaki bıçak izini fark ettik. Kızlardan bir çığlık yükselirken,korkum ve endişem daha da tavan yapmıştı.Heves"Derya koş hemen revirden hemşireyi çağır,koş" derken Derya'nın sırtına vurup kalkması için tetiklemişti. Hepimiz şaskındık.
Derya hemen olduğu yerden kalkıp revire doğru koşmaya başlamıstı,
"Y-Yonca. Yonca,kendine gel Yonca. Bırakma, sakın bırakma"
"D-Deniz?"
"Şşş yorma kendini tamam. Iyi olacaksın yorma."
Heves"Sana bunu kim yapti ve Azralar nerde?"Yonca"B-be-ben t-tuz-ak" zar zor konuşuyordu. Dediğini anlamak için yüzüne doğru eğildim.
"K-Ku ya-p"
"Az- ber-"
dediği artık hiç anlaşılmıyordu ve sessizlik olmuştu.
Yüzüne doğru baktığımda gözlerini kapatmıştı. İki eli de yere düşmüştü,kafası da yana doğru yatmıştı.
Gördüğüme anlam veremedim ve Heves'e doğru baktığımda iki eli kafasında,gözleri dolmuş,ağlamaya başlamıştı anında.
Ah Hayır. Hayır Hayır.
Yonca ölemez,ölmemeli. O bir anne.!!
Kucağımda yatan Yonca'ya baktığımda,uyuyan masum suratıni görmüstüm.
İstemsizce bende ağlamaya başladım."Yoncaaa.. Bırakmaa bizi. Öyku'yu bırakma. Gitmeee"