"Buradan sonra sana eşlik etmemize izin ver küçük Chen. Sınava henüz bir hafta var, bu süreçte bizim misafirimiz olursan seviniriz."
Arnol, parıldayan bir surat ifadesiyle Chen'le konuşuyordu. Çocuğu kurtardıklarından beridir, aralarında görünmez bir bağ oluşmuştu. Chen'de bu iyi niyetli karı kocaya, oldukça iyi duygular besliyordu. Şu ana kadar onlardan, zerre olumsuz davranış almamış aksine sıcak ve samimi karşılıklar almıştı.
"Karaya vurmuş balık gibiyim efendim. Bu kıta hakkında en ufak bilgim yok eğer size sorun yaratmayacaksa misafiriniz olmaktan memnun olurum."
Ellie nazik bir kahkha atmıştı. Bu yaşta böyle centilmence konuşan küçük çocuklara rastlamak, pek mümkün değildi. Bu yüzden Chen'e en dürüst duygularını sergiliyordu. Ayrıca ne kadar bir doktor bile olsa, simya konusunda hatrı sayılır bir bilgi birikimi vardı. Chen'le bir kaç saat sohbet etmesine rağmen karşısında, sanki bir çocuk değilde yüzlerce yıl yaşamış bir simya üstadı vardı.
"Hadi küçük Chen! Bizimle gel, sana evde ilgini çekeceğini garanti edeceğim bazı eserler var."
Chen, ikilinin peşine takılarak bir süre yürümüş ve kiraladıklari bir at arabası ile belli bir adrese doğru yolculuk etmeye başlamıştı. Arnold, Chen'e mânidar bakışlar atıyordu. Bıyık altından gülümsemesini de ihmal etmiyordu. Operasyonun başarılı bir şekilde geçtiği belliydi.
"Bana seçmelerden biraz bahseder misiniz? Ufak bir ön bilginin zararı olmaz."
Chen'in her ağzını açtığında, yaşından beklenilmeyecek olgun sözler sarf etmesi ikiliye artık normâl gelmeye başlamıştı. Nereden bilebilirlerdiki küçük çocuğun zihninin, devasa boyutlarda olduğunu. Zihinsel yolda kendini geliştiren insanlar veya normal yetişimlerini seyrederken bir üst aleme daha rahat atılım yapmak için kendilerini zihnen rahat ettiren kişiler, oldukça fazlaydı. Bunların aksine Chen'in zihinsel gücü Hükümdar Aleminin zirvesindekilerle eşdeğer bir güç barındırıyordu. Bu yüzden küçük periyi rahatça zihin odasına hapsedebilmişti.
"İnan bana bu konu hakkında bizlerin bilgileri de oldukça kısıtlı evlat. Sınav katılımcıları, farklı bir bölgeye formasyon yardımı ile ışınlanıp orada sınava girerler. Orada akademilerin temsilcileri de bulunur ve seçimler bu şekilde yapılır."
Arnold'ın sözlerini karısı Ellie devam ettirmişti.
"İşin garanti noktaları var, bunlardan biri de ölçüm taşı."
Bu ölçüm taşı meselesi, Chen'in ilgisinin kabarmasına neden olmuştu. Küçük periden öğrendiğine göre hatrı sayılır bir potansiyele sahipti ancak net bir bilgi elde edememişti.
"Misal bu ölçüm taşında iyi bir derece elde ettin, bu sayede sana teklifler sıralanır. Bazı akademiler, genelde ilk teklifli veren bu akademiler alt sınıf olur. Seni yanına çekmek ister ama sen devam etmek istersen, kraliyet kıdemlilerinin hazırladığı bazı değişken testler var. Bunlara katılma hakkı elde eder ve ilerlemeye devam edersen daha üst kalite okullar seni yanına çekmek için can atacaktır. Sana tavsiyemiz, ilerleyebileceğin kadar ilerle ve en iyi teklifi aralarından seç."
Elli'nin deneyimli açıklamaları Chen'in kanının kaynamasına neden oluyordu. Bu şehirde yaşadıkları için bu tür sınavlara her yıl katılıp çıkan kişilerden bazı duyumlar almışlardı.
"Peki simya? Bu konu da kendini geliştirmeyi düşünüyor musun?"
Kadının heyecan ve beklenti dolu sesi Chen'in onaylaması yönündeydi. Eğer gelecekte bir simya üstadı olma potansiyeline sahip bu çocuk, kabul eder ve simya konusunda gelişirse onlara yapacağı en ufak yardım, çok büyük bir paya sahip olurdu. Kim simya konusunda geleceği parlak birine çocukken yardımda bulunup iyi bir izlenim bırakmak istemezdi ki?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mhitra
FantasyKronolojik olarak yazılan 2. Kitap olmasına rağmen , Andrea ile ufak göndermeler hariç bağlantısı bulunmayacaktır. Bu yüzden okumaya direkt bu kitaptan başlayabilirsiniz . Ayriyetten kitap ismini kararlaştırmamda bana büyük yardımları dokunan 'kitap...