– Hupsz – vihogott Harry, mikor leütötte apja egyik könyvét az asztalról. A kötet hangos csattanással ért földet.– Harry! – jelent meg Perselus, majd egy pillantással végigmérte fiát. – Részeg vagy – mondta kissé elhúzva a száját. – Attól, mert megnyertétek a kviddicsmeccset, még nem kellett volna leinni magatokat.
– Na, apa, csak egy kicsit ittam – mutatta meg hüvelyk- és mutatóujjával a mennyiséget Harry, majd elkuncogta magát.
– Azt látom. Egyenesen sem bírsz állni két másodpercnél tovább – lépett oda Harry mellé, mikor már vészesen kezdett el imbolyogni.
– De már tizenhét vagyok! Ihatok egy kis alkoholt! – duzzogott a fiú.
– Igen, ihatsz, ha mértéket tudsz tartani, és semmiképpen sem hétköznap – helyesbített Perselus.
– Oké, oké – kalimpált kezeivel Harry apja orra előtt, mire a bájitalmester majdnem elengedte, de még idejében elkapta az összecsukló gyereket.
– Na gyere, te felnőtt! – támogatta be a fiút a szobájába Perselus. Fogalma sem volt, hogyan jutott le a pincébe ilyen állapotban a kölyök, bár sejtette, hogy Miss Granger keze van a dologban. – Most aludni fogsz.
– De nem akarok! Még ünnepelni van kedvem! – lépett el apja mellől a griffendéles, mire megbillent, és az ágyra esett. Két másodperc múlva Perselus már csak a horkolását hallotta.
– Még hogy bulizni akar! Ébren sem bírt maradni – csóválta még a fejét a bájitalmester, majd jobb kezének egy intésével a helyére lebegtette fiát, majd pizsamát bűvölt rá, és betakargatta.
Mikor a férfi kilépett a helyiségből, akkor engedett meg magának egy halk nevetést. A fiú előtt nem mert még elmosolyodni sem, nehogy megsértődjön fia, hogy mulat rajta. Mindenesetre ezzel a tettével Harry újabb esélyt adott neki arra, hogy legyen mivel húznia fia agyát. Miután minden fényt eloltott, a szobájába vonult, hogy pihenjen, mielőtt a másnapos Harrynek kellene bájitalt főznie a macskajajra, elvégre hiába a kötekedés, akkor sem akarta, hogy gyermeke sokáig – mert azért rögtön nem kell odaadnia azt a bájitalt, ugye? – szenvedjen az alkohol utóhatása miatt.
YOU ARE READING
Fiamként szeretlek
FanfictionRövid Severitus történetek... azaz Piton és Harry apa-fiú pillanatai. :) Jó olvasást!