Csokoládétúladagolás

1.2K 89 11
                                    

Perselus ezredjére esküdött meg arra, hogy többet sosem fogja az igazgatóra bízni a fiát, főleg, miután az idős varázsló jóvoltából a kis Harry rengeteg csokoládét evett meg normális – jelen esetben nem édesség – étel helyett. 
Mivel még a tanév közepén jártak, és a bájitalmesternek meg kellett tartania az óráit, kénytelen volt néha-néha igénybe venni Albus segítségét, aki örömmel vigyázott mindig a kis gézengúzra.

Az még nem is lett volna akkora probléma, hogy csokit adott a gyereknek, ha a kisfiúra nem hatott volna úgy az édesség, mint egy energiabomba. Harry fel-alá futkosott a lakosztályukban megállás nélkül, leverve mindent az asztalról és a polcokról. Szerencsére Perselus semmi olyat nem tartott a nappaliban, ami veszélyes lehetne egy négyéves gyerekre, mégis aggódott érte, nehogy megüsse magát.
A földre eső könyvek zajától Perselus összerándult, majd egy pálcaintéssel a helyére küldte őket, bár tudta, hogy alig néhány pillanat múlva újra a szőnyegre fognak potyogni.

– Harry! – szólt rá a kisfiúra, mikor az már fel akart mászni az egyik szekrény tetejére. 

– Apa? – nézett rá kérdő tekintettel Harry, mikor Perselus a karjaiba vette, mintha nem értené, mi rosszat csinált. Ő csak játszott.

– Nem szabad oda felmásznod! – mondta a bájitalmester határozott, de nem emelt hangon. Sosem kiabált a kisfiúval, többre tartotta, ha elbeszélget vele, és megérteti vele a dolgokat.

– De… onnan mindent látni – felelte a gyerek csillogó szemekkel a szekrény teteje felé mutogatva, de mikor látta, hogy a férfi nem enyhült meg, addig ficergett, míg apja le nem tette, és szaladt tovább. Semmi sem szegte kedvét.

Perselus nagyot sóhajtva követte tekintetével Harryt, nehogy valami baja essen. Tudta, hogy ameddig az a végtelen mennyiségű csoki hatása nem enyhül, addig a kis lurkó sem fog nyugodni, így csak annyit tehetett, hogy rendbe hozta a gyermek által okozott károkat a nappalijukban, és vigyázott Harryre, miközben újra és újra megesküdött arra, hogy legközelebb csak akkor engedi a kisfiút Albus közelébe, ha ő is jelen van.

Fiamként szeretlekWhere stories live. Discover now