40

537 6 0
                                    

Adhiya duduk di bangku yang tersedia, sambil melihat orang ramai yang bersuka-ria di sini. Nik Rafael tiada, dia pergi membeli makanan.

Dalam beberapa minit, Nik Rafael menghampiri Adhiya sambil menjinjit beg plastik yang berisi makanan dan minuman.

"Lama tunggu? " boleh pula dia tanya soalan itu.

Adhiya memandang suaminya.

"Adalah dalam seminit" perlinya. Nik Rafael menjegil mata.

"Amboi.. Perli abang nampak? "

Adhiya ketawa. "Lama jugaklah.. "

"Dah! Jom.. " Nik Rafael menghulurkan tangannya.

"Nak pergi mana? " soal Adhiya sambil membalas huluran tangan Nik Rafael.

"Ikut ajelah.. " balas Nik Rafael. Adhiya bangun lalu berjalan beriringan dengan Nik Rafael.

Dalam beberapa jam, mereka sampai ke destinasi yang dituju. Adhiya berasa teruja melihatnya.

"Abang! Tu Namsan Tower kan? " soal Adhiya sambil menunjukkan sebuah menara.

Nik Rafael menganggukkan kepala sambil tersenyum. Di kawasan itu begitu ramai orang, Adhiya dan Nik Rafael. Nik Rafael dan Adhiya menghampiri sebuah kayu yang terdapat banyak  padlocks yang dilekatkan di situ.

Waktu itu, Nik Rafael mengeluarkan satu padlock .

"Mana abang ambik ni? Cantiknya abang " Adhiya melihatnya, paling gembira apabila di padlock itu tertulis. 'Rafael 💖 Adhiya'.

"Sini.. Abang nak lekatkan" Nik Rafael mengambilnya lalu dilekatkan kayu itu.

"Padlock ni takkan dapat buang lagi, macam kita. Takkan ada siapa dapat memisahkan kita kecuali maut" lembut tutur Nik Rafael sambil memegang kedua-dua tangan isterinya.

"Abang janji Dhiya.. Abang akan sayang Dhiya dan jaga Dhiya sepenuh hati abang. Abang takkan sia-siakan Dhiya. " ucap Nik Rafael.

"Dhiya pun sama bang, apa pun yang jadi tetapkanlah cinta kita abang. Dhiya sayangkan abang. " sebak suara Adhiya.

"Hei.. Kenapa menangis ni? Abang takkan tinggalkan Dhiya. Abang akan sentiasa berada di sisi Dhiya" Nik Rafael mengelus lembut bahu Adhiya.

"Terima kasih abang" Adhiya memeluk suaminya. Nik Rafael membalas pelukan Adhiya begitu kejap.

"Ermm abang.. " Adhiya merenggangkan pelukannya.

"Erm? " Nik Rafael memandang Adhiya.

"Cantik kan abang? " Adhiya menunjukkan ke arah matahari yang hendak terbenam.

Nik Rafael tersenyum, dia memeluk bahu Adhiya. Mereka sama-sama menikmati keindahan itu bersama dengan hati yang berbunga bahagia.

.............................-......................................

Adhiya melipat baju lalu meletakkan ke dalam beg. Sudah seminggu mereka berbulan madu, esok mereka akan berangkat pulang ke Malaysia.

"Dhiya.. " Nik Rafael duduk di birai katil.

"Kenapa abang? " soalnya.

"Nak abang tolong ke? "

"Tak apa, dah nak habis dah simpan ni. Abang rehatlah dulu, mesti abang penat masa jalan-jalan tadi. Lepastu esok flight awal" kata Adhiya.

"Tak ada.. Abang tak mengantuk lagi. Kalau dah jalan-jalan dengan isteri yang tercinta ni penat pun tak rasa" ujar Nik Rafael lalu mencuit dagu Adhiya.

Seharusnya AkuWhere stories live. Discover now