Hoofdstuk 15

3.4K 51 19
                                    

Na het eten gaat Tom weer naar huis en loop ik naar boven. Ik loop Lukes kamer in en ga op zijn bureaustoel zitten. 'Wil je nog even naar Jade?' Vraag ik aan Luke. 'Ze zal het vast niet erg vinden om nog wat bezoek te hebben.' Voeg ik eraan toe. Hij knikt en staat op. Ben volgt ons naar de auto en we stappen in. Zodra we aankomen lopen we door naar haar kamer. 

'Hé.' Zeg ik vrolijk. Ze kijkt me vrolijk aan en ik ga bij haar op bed zitten. 'Hoe voel je je nu?' Vraag ik. 'Wel al beter. Ik mag deze week naar huis.' Glimlacht ze. Ik trek haar in een omhelzing en haal opgelucht adem. Luke en Ben komen ook binnen gelopen. Ik kijk even Ben en sta dan op. 'Wij laten jullie even alleen.' Zeg ik terwijl ik naar de deur loop. Ik grijns naar Luke. Hij lacht even nerveus en kijkt dan naar Jade. Ik sluit de deur achter me en loop met Ben naar de wachtkamer.

'Ga je het Luke vertellen?' Vraagt hij zodra we gaan zitten. 'Wat?' Vraag ik terwijl ik mijn benen over die van hem leg en met mijn rug tegen de leuning ga zitten. 'Over waar je gisteren was.' Zegt hij terwijl hij wat op zijn telefoon kijkt. 'Ik weet niet waar je het over hebt.' Lieg ik. Ik hoorde jou en Tom praten Sum. Ik weet dat je bij Shane was.' Zucht hij. 'Ik ga het hem niet zeggen. Hij begrijpt het toch niet. En het maakt niet uit want het was eenmalig.' Zeg ik koppig. 'Jullie vertelde elkaar altijd alles.' Zegt hij afkeurend. 'En toen werden we volwassen en maakte we onze eigen keuzes.' Zeg ik geïrriteerd. 'Hij, ik bedoel, wij willen ne gewoon beschermen. Luister Sum er zit veel meer achter dan dat je denkt.'

'Zou het goed gaan met Luke en Jade?' Vraag ik snel om het onderwerp te veranderen. 'Beter.' Lacht hij. Ik grinnik even en kijk wat op mijn telefoon. Na een behoorlijk lange tijd merk ik dat ik moe begin te worden en moet ik gapen. 'Ik breng je wel naar huis.' Zegt Ben terwijl hij opstaat. 'Waar ga je naartoe?' Vraag ik. Maar hij negeert me en loopt gewoon door. Ik blijf nog even zitten en hoor weer een soort geklik van een camera. Ik kijk rond maar zie niemand. Ik sta op en loop naar buiten maar zie nog steeds niks. 

Ik voel een hand op mijn schouder en spring schrikkend opzij. 'Wow. Jij bent jumpy.' Lacht Ben. Ik zucht opgelucht en loop met Ben naar de auto. 'Wat ging je nou doen?' Vraag ik terwijl ik mijn gordel om doe. 'Ik zei tegen Luke dat we door gingen. Maar hij blijft vannacht bij Jade.' Legt hij uit. Ik knik en staar wat uit het raam. Eenmaal thuis aangekomen stap ik uit en wuif ik hem gedag ik loop naar binnen en loop naar de trap. 'Waar is Luke?' Vraagt mijn vader voordat ik de trap op kan lopen. 'Nog in het ziekenhuis. Ik denk dat hij en Jade eindelijk een keertje hun gevoelens voor elkaar geuit hebben.' Glimlach ik. Hij knikt en schudt lachend zijn hoofd. 'Kinderen.' Zegt hij nog lachend voordat hij wegloopt.

Ik loop de trap op en pak mijn spullen om te douchen. Ik zet mijn playlist aan en zing hard mee met de muziek. Na zo een 8 minuten zet ik de kraan uit en kleed ik me aan. Ik spring op mijn bed en kijk nog wat naar mijn appjes. Ik besluit uiteindelijk te gaan slapen en knip mijn licht uit. 

Ik word moeizaam wakker en strompel de trap af. 'Goeiemorgen.' Glimlacht mijn moeder. 'Alles oké?' Vraagt ze. 'Ik heb super slecht geslapen.' Zeg ik gapend. 'Hoe komt het?' Vraagt ze. 'Geen idee.' Antwoord ik schouderophalend. Na het ontbijt ga ik naar boven en poets ik mijn tanden. 'Wat gaan we vandaag eens aantrekken?' Vraag ik mompelend aan mezelf. Ik trek mijn kast open en zoek een outfit uit. Zodra ik wat gevonden heb trek ik een simpele outfit aan (zie media) en kam ik mijn haar. Ik loop naar beneden en pak mijn tas. 'Tot vanavond!' Roep ik nog snel naar mijn ouders. Ik pak mijn fiets uit de garage en fiets naar school.

Eenmaal aangekomen loop ik door naar binnen. 'Hé.' Zegt Tom zodra hij me ziet. 'Hé.' Glimlach ik. 'Wat zie jij eruit.' Lacht hij. 'Thanks.' Grinnik ik. 'Ik heb slecht geslapen.' Leg ik uit. Hij knikt en gaat aan tafel zitten. Ik ga naast hem zitten en we wachten op de rest. 'Hé, heeft één van jullie nog van Jade gehoord? Ze reageert niet op mijn appjes.' Zegt Olivia terwijl ze bij ons komt zitten met Mats. 'Luke is bij haar.' Zeg ik terwijl ik een slok water neem. Ze kijkt op en glimlacht. 'Eindelijk.' Grinnikt ze. 

Ik loop naar de eerste les met April en neem plaats aan tafel. 'Oké. Ik kap ermee.' Zucht April geïrriteerd na ongeveer een half 'Wat?' Vraag ik lachend. 'Ik snap hier toch helemaal niks van. Ik haat Frans. Het is een taal die ik toch nooit ga gebruiken.' Zegt ze terwijl ze een nieuw blad uit het schrift scheurt en weggooit. 'Ik dacht dat je zo graag naar Parijs wilde?' Vraag ik terwijl ik mijn opdrachten blijf maken. 'Ja, maar dan hoef ik toch geen Frans te kunnen.' Zegt ze terwijl ze met haar ogen rolt. Ik moet lachen en schudt mijn hoofd. 'Neem ook even een aardrijkskunde les extra.' Zeg ik spottend. Ze geeft me een zachte duw en schudt haar hoofd. 'Dan spreek ik toch gewoon Engels.' Zegt ze terwijl ze haar telefoon tevoorschijn tovert. 

Na de eerste paar lessen gaan we weer naar de aula. Ik kijk wat rond totdat Tom voor mijn gezicht met zijn vingers knipt. 'Aarde aan Summer.' Zegt hij. 'Hmm?' 'Wie zoek je?' Vraagt hij. 'O, nee niemand.' Zeg ik afwezig. 'Laat me raden het begint met de "S".' Zegt April terwijl ze met haar ogen rolt. 'Nee.' Zeg ik terughoudend. 'Waarom zoek je hem. Zijn we nu nog niet duidelijk?' Vraagt Olivia geïrriteerd. 'Jawel, ik ga ook alleen maar sorry zeggen voor gisteren. En dan zie ik hem nooit meer.' Zeg ik overtuigt. 'Blijf het lang genoeg tegen jezelf zeggen, wie weet ga je het dan zelf nog eens geloven.' Zegt Mats terwijl hij Olivia meetrekt. 

Ik spring op zodra ik Shane zie lopen en negeer de rest. Ik loop achter hem aan en het duurt niet lang voordat ik hem opnieuw zie. En natuurlijk staat hij weer met iemand te zoenen. Ik zucht en draai me weer om. Ik loop terug naar de rest en neem weer plaats aan tafel. 'Dat was een kort gesprek.' Merkt April op. 'Laat haar nou. We hebben ons advies gegeven. Ze kan prima voor zichzelf denken en als ze zich wilt verontschuldigen mag ze dat doen. Ook al is dat niet nodig.' Zegt Tom om mij te verdedigen. Ik glimlach naar hem en sta weer op zodra de bel gaat. 

Ik neem plaats en kijk wat naar buiten deze dag lijkt wel uren te duren. De deur gaat open en ik zie Nathan en Jace binnen lopen alleen zonder Shane. Ik kijk ze even kort aan en ze beginnen te grijnzen. Ik rol met mijn ogen en maak mijn opdrachten af. 

Zodra scheikunde klaar is loop ik weer naar beneden. 'Waar is April?' Vraagt Olivia. 'Geen idee, na scheikunde is ze direct doorgelopen.' Antwoord ik. Na de pauze lopen we door naar de sportzaal. 'April?' Vragen we zodra we in de kleedkamer zijn. 'O hé.' Glimlacht ze. 'Waar was je?' Vraagt Olivia. 'O uhm, ik was alvast naar hier gelopen. Ik moest nog wat regelen.' Zegt ze snel. We knikken en kleden ons om. 

Ik word bij mijn pols gepakt en draai me om. 'Ik heb gehoord dat je met Shane was op zijn feest.' Zegt Lexi arrogant. 'Uhm, nee hoor, ik heb hem alleen kort gesproken.' Zeg ik terwijl ik mijn sportschoenen aantrek. 'Blijf uit zijn buurt.' Sist ze. 'Erm, volgens mij gebruikt hij iedereen hier. Misschien moet je dat even tegen elk meisje van de school zeggen.' Zeg ik kalm terwijl ik de gymzaal in loop. 'Ja, dat klopt. Maar iedereen weet hier dat ik voorbestemt ben voor hem. En jij bent nieuw, dus moet ik jou dat nog duidelijk maken. Ook al denk ik niet dat hij niet op iemand zoals jou zou vallen.' Lacht ze spottend terwijl ze me aankijkt. 

'Oké.' Zeg ik ongeïnteresseerd. Ik zie de rest van de klas de gymzaal inlopen en wil dit gesprek zo snel mogelijk laten ophouden. Ook Shane is er nu. Samen met Nathan en Jace. 'Ik bedoel kijk naar jezelf. Wat is er leuk te vinden? Heb je jezelf dat ooit afgevraagd?' Vraagt ze lachend. 'Dat kan dan wel zo zijn, maar mijn innerlijk is al mooier dan die van jullie. En mijn uiterlijk is tenminste echt, dat kan je niet van jullie zeggen.' Zeg ik kortaf. Ik merk dat iedereen meeluistert en wil weglopen maar ik word ruw aan mijn haren getrokken. 

'Neem dat terug!' Roept ze boos. Avery geeft een hard schok aan mijn haren en Lexi geeft me een harde duw. Ineens is de pijn weg. Ik kijk op en zie dat Shane ze alle twee ruw wegtrekt en opzij duwt. 'Ik kan volgens mij prima zelf bepalen aan wie ik wel een geen aandacht besteedt.' Sist hij. Hij laat ze alle twee los en ze lopen snel naar buiten. Ik kijk hem even aan, maar mijn zicht wordt al snel geblokkeerd door Olivia en April. 'Die zag ik niet aankomen.' Zegt April onder de indruk. 

Ik kijk nog een keer naar Shane. Ik probeer het gesprek tussen hem en Jason te horen maar dat lukt niet. 'Oké, iedereen. Blijkbaar kan ik jullie niet alleen laten, dus laten we maar snel beginnen. Vandaag is het voetbal.' Hij gooit de bal door de zaal en deelt de klas op in twee groepen.

De maffiaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu