Zodra we er zijn stappen we uit en lopen we naar binnen. 'Waar is mama?' Vraag ik aan Luke. 'Ik denk dat ze om boodschappen is ofzo.' Antwoord hij terwijl dat hij en glas water pakt. Ik knik even en kijk dan naar April. 'Gaan wij naar boven?' Vraag ik. Ze knikt en volgt me naar mijn kamer.
Ik sluit de deur achter me en ga op mijn bed zitten. April komt naast me zitten en kijkt me afwachtend aan. 'Duss... waarom moest je o zo spoedig naar Shane?' Vraagt ze terwijl dat ze met haar ogen rolt bij haar gedachten aan Shane. 'Omdat er een complot zit.' Begin ik. 'Een complot?' Lacht ze niet gelovend. 'Mhm. Geloof het of niet maar het is zo. Riven zijn ouders financierden het kamp. Het kamp kwam uit het niets. We komen terug, ons schoolhoofd is vervangen. Je hebt gezien hoe het in een gevangenis is veranderd.' Som ik op. Ze kijkt me even aan en knikt dan aarzelend. 'Oké, misschien zit daar wel iets van een complot in.' Zegt ze bedenkelijk. 'En toen we onze tassen inleverde heeft één van die mannen een microfoontje in mijn tas gestopt.' Voeg ik er snel aan toe. 'Waarom?' Vraagt ze fronsend. 'Ze denken dat ik weet waar de Andersons hun hoofdopslagplaats is.' Zucht ik. 'Weet je dat ook?' Vraagt ze bezorgd. 'Nee. Ze proberen me er zoveel mogelijk buiten te houden.' Zucht ik hoofdschuddend. 'Nou dan hebben ze toch nog 2 breincellen daarbinnen.' Lacht ze. Ik kan het niet helpen en moet ook even lachen.
'Maar Sum. Dit is wel serieus. Miss moet je een bodyguard inhuren ofzo.' Zegt ze weer serieus. 'Nee, ze houden alle drie alles in de gaten. Dat, plus Liam is steeds dichtbij.' 'Liam? Wat heeft hij er mee te maken?' Vraagt ze verward. 'Dipsaus!' Zeg ik vlug terwijl dat ik mijn hand voor mijn mond houdt. 'Heeft hij ook iets met de maffia business te maken?' Vraagt ze door. 'Zijn ouders zijn toen hij klein was vermoord. Toen is hij onder het dak bij de Anderson gekomen. Plus hij is Shanes neef. En ja, hij zit ook in de maffia.' Leg ik kort uit. 'O my.' Zegt ze verbaasd. 'Nooit gedacht dat dat in Liam zat verscholen.' Lacht ze ongelovig. Ik moet ook even lachen en schudt mijn hoofd.
'Blijf je eten?' Vraag ik terwijl dat ik opsta en mijn telefoon van de lader haal. 'Nee, ik ga zo naar huis.' Glimlacht ze. 'Heb je plannen?' Vraag ik met wiebelende wenkbrauwen. 'Misschien.' Lacht ze. 'Ik ga naar zijn huis.' Zegt ze nerveus. 'You got this.' Glimlach ik. Ze knikt en loopt achter me aan naar beneden.
'Summer!' Ik draai me om en zie Luke staan. 'Ja?' 'Ik ga met Jade uit. Papa heeft een late dienst en mama is naar oom Steve en oom Tony.' 'Dus je laat me alleen?' Vraag ik nep verontwaardigt. 'Ja, eigenlijk wel.' Lacht hij. 'Waar is Ben?' Vraag ik fronsend. 'Hij is al naar huis.' Zegt hij simpel. 'Ik ga ook maar eens.' Zegt April terwijl ze haar tas pakt. 'Ik zet je thuis wel af, ik ga toch naar Jade. Dat is in de buurt.' Stelt hij voor. 'Thanks.' Glimlacht ze. 'Ik zie je morgen.' Glimlacht April. ik knik en sluit de deur achter ze.
Ik plof neer op de bank en kijk wat tv. Na ongeveer een half uurtje app ik Shane even.
You: Hey, kan ik zo langskomen?
Shane: Ja is goed
Ik leg mijn telefoon weer weg en trek mijn schoenen aan. Ik pak mijn fiets uit de garage en fiets naar Shane.
Zodra ik aankom gaat het hek al open. Ik zet mijn fiets aan de kant en loop naar de voordeur. 'Hé.' Ik draai me om en zie Shane staan. 'Hé.' Glimlach ik. Hij loopt naar me toe en drukt kort een kus op mijn mond. 'Kon je me niet langer missen?' Grinnikt hij terwijl dat hij mijn hand pakt. Ik rol even met mijn ogen en volg hem naar binnen. 'Ik was alleen thuis en we weten alle twee hoe dat iedere keer afloopt.' Zeg ik met een flauw lachje. Hij sluit de deur achter zich en kijkt me even aan. 'Wat wil je doen?' Vraagt hij terwijl dat hij zich op de bank laat vallen. 'Ik ga Liam zoeken.' Grijns ik. Hij kijkt me even kort aan en springt overeind. Hij pakt me bij mijn middel vast en gooit me op de bank. 'Hé.' Grinnik ik. Hij trekt me naar zich toe en slaat zijn armen om me heen. 'Jij blijft dus hier.' Zegt hij terwijl dat hij zijn grip verstevigt.
'Hé.' Ik draai mijn hoofd naar de deur en zie Jace binnen komen lopen. 'Hé.' Glimlach ik. 'Waar gingen jullie vandaag naartoe?' Vraag ik terwijl dat ik ze aankijk. 'Ik zag jullie op school weggaan.' Leg ik uit. 'We hadden een spoor op Eldorado.' Zegt Shane simpel. 'En?' Vraag ik nieuwsgierig. Hij schudt zijn hoofd en kijkt even op zijn telefoon. 'Greggmare is het aan het uitzoeken. We wachten totdat hij iets heeft.' Legt hij verder uit. Ik knik en zak weer terug achterover in de bank.
'Muziek graag.' Zegt Jace terwijl dat hij wat te drinken pakt. Shane zucht even en en zet wat muziek op. Ik kijk naar Shane en begin even te grijnzen. 'Wat?' Vraagt hij met een opgetrokken wenkbrauw. Ik sprong op uit de bank en steek mijn hand naar hem uit. 'Na-ah.' Zegt hij hoofdschuddend. 'Alsjeblieft.' Smeek ik. Jace gaat nu ook op de bank zitten en begint te lachen nadat hij een slok van zijn bier heeft genomen. 'Niet lachen jij moet ook mee doen.' Grinnik ik. Ik richt me weer op Shane en pak zijn hand. 'Alsjeblieft.' Smeek ik nog een keer. Hij zucht even maar staat dan toch op.
Ik glimlach en trek hem van de bank vandaan. Ik begin te dansen en hij kijkt me even glimlachend aan. 'Kom op. Jullie ook.' Lach ik terwijl dat ik verder dans. Ze wisselen even een blik met elkaar en blijven nog steeds stil staan. Liam en Nathan komen nu ook binnen gelopen en moeten lachen zodra dat ze ons zien. 'Doe mee.' Probeer ik hun ook over te halen. Liam moet lachen en loopt de kamer weer uit. En Nathan begint wel mee te dansen. Ik moet lachen en trek Jace en Shane aan hun arm mee. Nu moeten ze wel mee doen. Na een paar minuten loop ik naar de keuken en pak ik een glas water.
Ik hoor voetstappen achter me en draai me om. 'Wat?' Lach ik verward zodra dat ik Shane me glimlachend zie aankijken terwijl dat hij tegen de deurpost aanleunt. 'Waarom?' Vraagt hij. 'Waarom wat?' Vraag ik niet begrijpend. 'Waarom moesten wij perse dansen?' Lacht hij hoofdschuddend. 'Jullie doen zoveel. En staan onder zoveel druk. Het is goed om af en toe gewoon lol te maken.' Zeg ik terwijl dat ik mijn hand op zijn wang leg. Hij kijkt me even aan en glimlacht dan. 'Dat is je dan gelukt.' Grinnikt hij.
Voordat ik kan antwoorden gaat zijn telefoon af. Ik loop terug naar mijn glas en pak die van het keuken eiland af. Shane loopt de kamer even uit en ik ga weer op de bank zitten.
Na een laar minuten kom Shane terug binnen hij roept de rest bij elkaar. Ik luister stiekem mee en doe alsof ik op mijn telefoon bezig ben.
'Greggmare heeft wat gevonden over Eldorado. We moeten gaan.' Zegt Shane serieus. 'Jace, blijf jij hier bij Summer alsjeblieft. Als het goed is ben ik terug voor onze opdracht.' Voegt hij eraan toe. Ze knikken allemaal instemmend en Shane komt naar me toe.
'Hé, wij moeten even wat regelen. Jace blijft hier. Ik ben in 2 uurtjes terug.' Ik glimlach even en knik. Hij geeft me een snelle kus en loopt naar Jace. 'Verlies haar niet uit het oog.' Zegt hij serieus. 'Ze is veilig.' Zegt Jace serieus. Hij knikt even en ze lopen naar buiten.
JE LEEST
De maffia
RomanceWAARSCHUWING!: bevat seksuele getinte scènes (zo een hoofdstuk wordt aangegeven met 'A/C' in de titel van het hoofdstuk.), geweld en lichtelijk grof taalgebruik. Summer Watson, de 17jarige studente die van school veranderd om opnieuw te beginnen. M...