Het maakt me op moment niet uit wat wel en niet mag. Het voelde zo goed om voor mezelf op te komen. Ik ging naar deze school om opnieuw te beginnen. Om een nieuwe start te maken. En niet meer onzichtbaar te zijn. Om niet meer de preuts te zijn.
Ik loop naar de bar en pak een biertje. 'Sum.' Zegt Olivia met een opgetrokken wenkbrauw. 'Wat? We kwamen toch om te feesten?' Ik zet het flesje aan mijn mond en neem een grote slok. Na een tijdje en een paar extra flesjes ben ik best wel aangeschoten. Olivia en Mats zijn ook aangeschoten en April is heel erg dronken. Waar dat Luke en Ben zijn weet ik niet.
Ik blijf door dansen en voel iemand me op mijn schouder tikken. Ik draai me om en zie dat het Liam is. 'Liam!' Zeg ik vrolijk. Ik sla mijn armen om zijn hals en dans verder op het ritme. 'Sum, heb je gedronken?' Vraagt hij terwijl hij zijn handen op mijn middel legt. 'Waaaaat? Misschien.' Giegel ik. Hij zucht even en kijkt dan rond. 'Waarom ben je zo afgeleid. Geniet van de avond!' Zeg ik terwijl ik hem dichter tegen me aantrek. 'Na-ah, Summer je bent dronken. Zo ben ik niet.' Zegt hij terwijl hij iets meer ruimte tussen ons probeert te creëren. 'Kom Sum!' Ik draai me om en zie April op een tafel staan. Ze steekt haar hand naar me uit en ik pak hem aan. Ze helpt me de tafel op en we beginnen verder te dansen. We worden alleen maar toegejuicht. We blijven door dansen en ik kijk wat rond door de zaal. Mijn blik kruist met die van Shane. Ik grijns naar hem en hij volgt elke beweging die ik maak. Liam komt voor de tafel staan en haalt me er weer van af.
Ik zucht en wankel naar de bar. 'Ik denk dat jij er wel genoeg heb gehad.' Zegt Ben die voor me komt staan. 'Wa-' Ik besluit niet tegen hem in te gaan zodra Luke er ook bij komt staan. 'Let jij op haar. Ik ga de rest zoeken.' Zegt Luke. 'Ik help wel.' Zegt Jade die met hem meeloopt. Ik glimlach naar Ben en leg mijn handen op zijn borst en breng mijn mond naar zijn oor. 'Ik ben voor mezelf opgekomen.' Zeg ik tevreden. Hij kijkt me even niet begrijpend aan maar besluit dan maar het spelletje mee te spelen. Hij zal wel inzien dat ik te ver heen ben voor een serieus gesprek. 'Heel goed. Maar we gaan zo maar terug naar huis.' Zegt hij terwijl hij rond kijkt of hij Luke al ziet. 'Nee, ik wil nog niet weg.' Zeg ik mokkend. 'Jammer dan.' Zegt hij bot. Ik kijk hem geïrriteerd aan en wil weglopen, maar zodra ik me omdraai staat Liam voor me. 'We hebben iedereen.' Ik draai me om en zie de rest staan. 'Mooi.' Ben pakt me vast en neemt me mee naar de auto. 'Maar onze fietsen.' Zeg ik. 'Die halen we nog wel een keer op. Liam en Luke wisselen en blik en knikken dan.
'Wat was dat?' Vraag ik. Ze negeren me en gooien de auto deuren dicht. Zodra iedereen is afgezet rijden we (Luke, Ben en ik) terug naar huis. 'Denk je dat mam en pap nog wakker zullen zijn?' Vraag ik stil. Ben heeft me heel wat water gegeven dus ik ben al wat meer nuchter. 'Denk het niet. Heb jij geluk. Als ze je zo zouden zien.' Zegt Luke zonder oogcontact te maken. Ik weet dat hij boos op me is. Eenmaal aangekomen stap ik uit en loop ik naar binnen. Ik loop direct naar mijn kamer en pak ik mijn pyjama. Ik spring nog even snel onder de douch en maak me daarna klaar om te gaan slapen.
Ik word weer wakker en kijk op de klok. 11:37. Wat?! Zo laat al?' Ik kom overeind en grijp naar mijn hoofd. Waarom Summer? Waarom zo roekeloos? Ik zucht en strompel de trap af. 'Goeiemorgen.' Zegt mijn moeder zodra ze me ziet. 'Nog net morgen ja.' Zegt mijn vader die opkijkt van zijn krant. 'Heb je het gisteren naar je zin gehad?' Vraagt mijn moeder. Ik knik en pak een glas water. Ik ga op de bank zitten en kijk wat op mijn telefoon en negeer Luke en Ben die ook in de woonkamer zitten. Ik kijk wat op social media en verslik me in mijn water. Luke en Ben kijken me alle twee aan en beginnen te lachen.
'Nee, wat heb ik gisteren allemaal gedaan.' Zeg ik terwijl ik alle foto's en filmpjes bekijk. Ik ben in zoveel posts genoemd. Allemaal filmpjes van hoe ik en April op tafel dansen staan ook openbaar. Ik heb er enorm veel volgverzoeken bij en kijk naar Luke en Ben. 'Ik ga nooit meer naar buiten.' Zeg ik beschaamd terwijl ik onderuit zak.
'Waarom had je eigenlijk gedronken?' Vraagt Luke. 'Dat maakt niet uit. Het valt toch niet meer te veranderen.' Zucht ik. Ik sta op en maak me klaar. Ik kleed me om (zie media) en pak mijn tas in. Ik loop weer de trap af en trek mijn schoenen aan. 'Wat ga je doen?' Vraagt Luke. 'Ik ga gewoon een eindje lopen.' Zeg ik schouder ophalend. Ze knikken en ik loop naar buiten ik stop mijn oortjes in en loop naar het park. Ik ga op een bankje zitten en begin wat te tekenen. Na zo een drie kwartier kijk ik op en zie ik dat de lucht nogal donker wordt. Ik loop snel terug naar huis en net voor de grote bui ben ik binnen.
'Jade?' Zeg ik verward zodra ik haar met mijn moeder zie praten. 'Hé.' Glimlacht ze. 'Wat kom je hier doen?' Vraag ik. 'We hadden afgesproken weet je nog.' Antwoord ze. Ik knik verward en loop met haar naar boven. Ik laat me op mijn bed vallen en kijk haar vragend aan. 'hebben we echt afgesproken?' Vraag ik. 'Nee, ik kwam kijken of je nog leefde na je wilde avond.' Grinnikt ze. 'Ik wist alleen niet of je je ouders had verteld dat je gedronken had.' Legt ze uit terwijl ze wat naar de foto's op mijn kamer kijkt. 'Nee, dat heb ik niet. Want dan willen ze net als Luke weten waarom ik dronk.' Zeg ik terwijl ik weer plat ga liggen. 'Mag ik wel weten waarom.' Vraagt ze terwijl ze zich naar me toe draait. Ik zucht en knik. 'Ik heb Shane gisteren op zijn plek gezet. En daarna liet ik me wat te veel meeslepen door mijn emoties.' Zeg ik simpel. 'Ik wilde gewoon niet het zelfde preuts te zijn als hiervoor.' Zucht ik. 'Je bent geen preuts.' Glimlacht ze terwijl ze naast me op bed komt zitten. 'Thanks. Glimlach ik.'
'Wordt dit wat ik denk dat het wordt?' Vraagt ze opgewekt. 'Dat ligt eraan wat jij denkt dat het wordt.' 'Girls night!' Roept ze enthousiast. Ik lach en knik. 'Nu wel.'
Hey peeps,
Hierbij een klein extra/bonus hoofdstukje. Hopelijk vinden jullie het tot nu toe een leuk verhaal.
~xoxo me
JE LEEST
De maffia
RomanceWAARSCHUWING!: bevat seksuele getinte scènes (zo een hoofdstuk wordt aangegeven met 'A/C' in de titel van het hoofdstuk.), geweld en lichtelijk grof taalgebruik. Summer Watson, de 17jarige studente die van school veranderd om opnieuw te beginnen. M...