Hoofdstuk 48

2.5K 49 29
                                    

Ik loop terug naar de rest en neem weer plaats aan tafel. 'Wat ging je nu doen?' Vraagt Ben verward. 'O ik zag Olivia lopen. Ik moest haar even spreken.' Lieg ik. 'Maar ik ga mee vanavond.' Glimlach ik. 'Yes!' Roept April enthousiast uit. 'Zullen we heel de groep meevragen?' Stelt ze enthousiast voor. 'O uhm, ik weet niet hoor.' Stamel ik een beetje tegen. 'Jawel! Dat zou super gezellig zijn. Ik vraag het ze wel.' Zegt ze vastbesloten.

Voordat ik iets anders kan reageren gaat de bel. Ik zucht even en loop dan naar boven. Ik loop naar het kunst lokaal en zie Olivia over de gang lopen. 'Olivia!' Roept April snel naar haar. 'Hmm.' Antwoord ze zodra dat ze naar ons toe loopt. 'Zou je vanavond met ons mee willen?' Vraagt April grijnzend. 'We gaan naar een club.' Voegt ze er snel aan toe. 'O en het dansen dan?' Vraagt ze terwijl dat ze me aankijkt. 'Ja daar wilde ik je nog over spreken.'  April kijkt me even verward aan maar ik negeer het even. 'Bovendien we dansen in de club ook.' Grinnik ik. 'Oké, deal.' Zegt ze enthousiast. 'Maar ik ga door naar mijn lokaal.' We knikken en lopen ook het kunstlokaal in.

'Je had haar toch al gesproken?' Vraagt April met een opgetrokken wenkbrauw. 'Nee.' Biecht ik eerlijk op. 'Ik had met Shane gesproken.' Ze kijkt me even fronsend aan en pakt dan haar flesje uit haar tas. 'Waarom?' Vraagt ze terwijl dat ze een slokje neemt. 'Hij wilt niet dat ik ergens naartoe gaat zonder dat hij het weet. Hij is zo overbezorgd.' Zucht ik. 'Duh. Je bent al meerdere keren aangevallen.' Lacht ze. Ik moet ook even lachen en knik. 'Maar je gaat wel mee.' Zegt ze nog een keer ter bevestiging. 'Mhm. Maar hij gaat ook. Samen met Jace.' 'En Nathan dan?' Vraagt ze. 'Hij uhm.. hij heeft een ongelukje gehad. Dus hij moet eerst even rust houden op bed.' Leg ik uit terwijl dar ik even naar beneden staar. 'O oké.'

'Dames en heren. Stilte graag.' We draaien ons om en de docent komt al gauw naar binnen gelopen. Zodra dat onze opdracht uitgelegd is beginnen we eraan. 'Wat ben jij nu weer aan het tekenen?' Vraag ik lachend. 'Wat? De opdracht was om iets nieuws te creëren. Dus ik creëer mijn eigen outfit voor vanavond.' Zegt ze trots. 'En ik dacht dat je zei dat je niet kon tekenen.' Zeg ik onder de indruk. 'Dat neem ik maar aan als een compliment.' Lacht ze. 'Summer Watson, jij mag vanmiddag nakomen.' Zucht de docent. 'Wat? Hoezo?' Vraag ik niet begrijpend. 'Voor het afleiden van juffrouw Satori. Einde van de discussie.' Zegt hij stug.

Ik kijk even naar April en zucht dan top. 'Waar sloeg dat nu weer op?' Zegt April spottend. 'Ja geen idee.' Mompel ik. 'En nu?' Vraagt April terwijl dat ze verder tekent. 'En nu wat?' Vraag ik. 'Ja, als jij moet nakomen hoe doen we het dan met vanavond?' Zucht ze. 'Ik fiets zodra dat ik mag gaan gewoon naar huis en maak me klaar. Of ik fiets naar jou.' Zeg ik schouderophalend. 'Dames. Moet jij er ook bij Satori?' Zegt de docent waarschuwend. 'Ja hoor.' Antwoord ze schouderophalend. 'Prima.' Antwoord hij ongeïnteresseerd. 'Wat doe je nou?' Lach ik verbaasd. 'Ja wat? Dan kunnen we samen fietsen en ons klaarmaken.' Grinnikt ze. 'Jij bent gek.' Lach ik. 

Zodra al onze lessen klaar zijn zie ik Shane lopen. 'Hé moet ik je brengen vanavond?' Stelt hij voor. 'Nee hoor. April en ik moeten eerst nakomen.' Zucht ik. 'Jij?' Vraagt hij verbaasd. 'Wat heb je gedaan?' 'Geen idee.' Antwoord ik eerlijk. Hij kijkt me even bedenkelijk aan knikt dan. 'Oké, tot zo.' Zegt hij voordat hij wegloopt. 'Tot zo? Je bent toch uit?' Vraag ik maar hij is al weg. 'Dat was raar.' Zeg ik meer tegen mezelf. 

'Kom, wij moeten ons melden.' Zegt April terwijl dat ze mijn hand pakt en me met zich mee trekt. Ik volg haar en we lopen naar de conciërge. 'Namen.' Zegt hij stug. 'April Satori en Summer Watson.' Zegt April terwijl dat ze me even aankijkt. 'Jullie moeten naar het kantoor van het schoolhoofd.' Zegt hij zonder op te kijken. We knikken en lopen door naar het schoolhoofd. 'We kunnen ook gewoon weggaan.' Zegt April schouderophalend. 'Nee, ik ben wel eens benieuwd hoe ons schoolhoofd eruit ziet.' We lopen verder en kloppen aan op de deur van het kantoor. De deur gaat open en er staan twee beveiligers in het kantoor. 'Juffrouw Watson.' Grijnst hij terwijl dat hij ons binnen ziet lopen. 'En juffrouw Satori, toch?' Vraagt hij terwijl dat hij zijn ogen iets nauwer samen knijpt. 'Ja.' Antwoord ze kort. 'Juffrouw Satori, zou u misschien buiten het kantoor willen wachten? Ik zou graag Juffrouw Watson privé willen spreken.' Glimlacht hij. Zijn glimlach geeft me een rilling over heel mijn lichaam. 'Ik ga het geen tweede keer vragen.' Waarschuwt hij. Ik wissel een blik met April uit waarna dat ze opstaat en het kantoor verlaat. 

'Wat heb ik gedaan?' Vraag ik zodra dat hij me in stilte bestudeerd. 'Je hebt je met de verkeerde mensen bemoeit.' Grijnst hij. 'Nu is aan jou de keuze om ons informatie te geven. Of het is niet alleen Nathan die uitgeschakeld is. O en volgende keer zal het voor goed zijn.' Fluistert hij bij mijn oor. 'Ik heb geen informatie.' Zeg ik kalm. 'En ik weet niet waar ik u in kan helpen.' Zeg ik terwijl dat ik opsta. Beide beveiligers gaan voor me staan en blokkeren de weg naar de deur. Ik zucht even en kijk naar het schoolhoofd. 'Wie bent u werkelijk? Schoolhoofd spelen past niet helemaal bij u.' Zeg ik terwijl dat ik mijn armen over elkaar sla. 

De deur zwaait open en Shane staat er samen met Jace en April. 'Summer kom hier.' Zegt Shane met een strak gezicht. 'Ik wil naar hem toe lopen maar mijn hand wordt gepakt. 'Marco laat haar los.' Zegt hij serieus met op elkaar geklemde tanden. Ik zie hoe hij zijn handen tot vuisten balt en kijk even naar April die er maar geschrokken bij staat. 'Jullie kennen elkaar?' Vraag ik. 'Hij is het hoofd van Eldorado.' Ik draai me om en geef hem een klap in zijn gezicht. Hij moet even lachen en laat me dan los. 'Jullie zijn nog niet van me af.' Grijnst hij. Ik wil weglopen maar Marco trekt me dichter naar zich toe en plaatst zijn lippen bij mijn oor. 'Onthoudt wat ik heb gezegd. Wil je echt je vrienden hun bloed aan jou handen hebben zitten?' Fluistert hij. Ik kijk hem even aan en loop dan naar de rest. Shane duwt me snel achter zich en blijft de beveiligers en Marco in de gaten houden. Pas zodra dat we buiten de school zijn ontspant hij meer.

Hij trekt me in een omhelzing en laat zijn kin op mijn hoofd rusten. Ik maak me los uit zijn greep en glimlach naar hem. 'Alles is oké.' Zeg ik geruststellend. Voordat hij wat kan zeggen kijk ik naar April. 'Laten wij ons maar klaarmaken.' Glimlach ik. 'Dat kan bij mij thuis.' Zegt Shane direct. 'Shane.' Zucht ik terwijl ik ook een beetje moet lachen om zijn bezorgdheid. Hij pakt mijn hand en loopt met mij naar zijn auto. April en Jace volgen ons. Ik ga samen met April achterin zitten en Shane en Jace van voren.

Zodra we bij hen thuis aankomen kijkt April haar ogen uit. 'Wow.' We moeten allemaal even lachen en stappen in de garage uit. We lopen naar binnen en pakken wat te drinken. 'We hebben ook een inloopkast met vrouwen kleding.' Zegt Jace terwijl dat hij een biertje opent. 'Waarom?' Vraag ik terwijl dat ik mijn glas water van Shane aanpak. 'Vroeger sliep Davina hier wel eens.' Legt Shane uit. 'Davina?' Vraag ik terwijl dat ik ze allebei even aankijk. 'Mijn nichtje.' Voegt Shane er aan toe. 'Rustig maar Summer. Je bent de enige niet familie gerelateerde vrouw die in dit huis is uitgenodigd. Nu op April na dan.' Lacht Jace ik rol even met mijn ogen en zet mijn lege glas op het aanrecht. 'Laat die inloopkast maar zien dan.' Grinnik ik. 'April en ik volgen Shane naar een kamer en openen de deur. 'Zoek maar iets uit voor vanavond. Je mag alles pakken.' Zegt hij terwijl uit de deur opening stapt. April loopt vrijwel direct naar binnen en begint direct wat kleding bij elkaar te zoeken. 'Thanks.' Glimlach ik naar hem. Hij glimlacht ook even en kijkt dan even naar April en dan weer naar mij. 'Ik ga jullie even laten. Ik zie je straks wel weer in de woonkamer.' Ik knik en geef hem een snelle kus. Ik loop naar April en begin ook wat kleren te bekijken.



Hey peeps,

Dit hoofdstuk is ietsjes korter dan normaal. Wegens wat recente heftige gebeurtenissen heb ik wat minder tijd gehad om te schrijven. Ik ga mijn best doen om wat extra hoofdstukjes te plaatsen. Hopelijk vinden jullie het nog een leuk boek!

~xoxo me❤

De maffiaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu