'We kunnen toch ook gewoon domino's bestellen? Dan kan het gewoon bier bezorgd worden.' Stelt Liam voor. Iedereen knikt instemmend. Ik ga weer terug op mijn handdoek liggen en kijk even op mijn telefoon. Iedereen geeft tussendoor zijn en of haar bestelling door en wachten dan af totdat het bezorgd wordt.
'Kom op.' Ik kijk op en kijk naar Tom die zijn hand naar me uitsteekt. 'Wat?' Vraag ik met een opgetrokken wenkbrauw. 'Beachvolleyball.' Ik grinnik even en leg mijn telefoon terug in mijn tas. We vormen ons in twee teams.
1. Tom
2. Summer.
3. Ben
4. Nathan
5. Olivia.
6. Tayler.1. Luke.
2. April
3. Jace
4. Shane
5. Mats
6. Liam
7. JadeNadat we een behoorlijke tijd gespeeld hebben gaan we terug naar de handdoeken. We pakken allemaal een biertje uit de koelbox en gaan weer zitten.
We kijken allemaal op zodra dat we een telefoon horen afgaan. 'We hebben een beller!' We moeten even lachen en zien dat het Luke zijn telefoon is. 'Ben zo terug.' Zegt hij terwijl dat hij overeind springt en weg loopt.
Ik leun even tegen Shane aan die zijn arm om me heen slaat. Niet veel later worden de pizza's bezorgd en beginnen we te eten zodra dat Luke terug is. 'Wie was dat?' Hoor ik Jade vragen. 'Niemand.' Antwoord hij schouderophalend. 'Voor een niemand was je behoorlijk lang in gesprek.' Zucht ze. Hij negeert haar en pakt zijn pizza.
'Wat zijn jullie plannen? Voor na school bedoel ik.' Vraagt Mats terwijl dat hij zijn hand onder zijn hoofd legt en nog een slok van zijn bier neemt. 'Geen idee.' Zucht Ben. 'Hij heeft gelijk. Ik bedoel nu is het allemaal leuk en aardig maar binnenkort valt deze groep uit elkaar, gaan we allemaal ons eigen pad op.' Zegt Liam terwijl dat hij naar de grond staart. 'Ik word advocaat.' Zegt Jade vastbesloten. 'Dan kom ik jullie waarschijnlijk nog wel eens tegen.' Zegt ze lachend tegen Shane, Jace, Liam, Nathan en Tayler. We moeten allemaal even lachen en kijken naar Tom. 'Wat is jouw plan Tommy?' Vraag ik aan hem. 'Geen idee, misschien neem ik gewoon mijn vaders bakkerij over ofzo.' Zegt hij schouderophalend.
'Oké, zullen we nog even wat gaan doen?' Vraagt April die opspringt. 'Ja wat?' Vragen we. 'Ze hebben hier een beachhouse. Daar geven ze feesten.' We knikken instemmend en lopen richting het feest.
Zodra dat we er bijna zijn horen we de muziek al. We lopen naar binnen en zien dat het heel gezellig is aangekleed.
Mijn hand wordt al snel gepakt en Olivia trekt me mee naar het midden van de zaal. We bewegen onze heupen soepel mee op de muziek en dansen lachend mee op de muziek. Ik kijk even naar Shane die zijn ogen over me heen laat glijden. Ik grinnik even in mezelf en geef hem een knipoog en draai me weer om. Niet veel later komen Tom en Ben ook met ons mee dansen.
'Sinds wanneer hebben jullie ook moves?' Lachen we. 'Wij zitten gewoon vol met verrassingen.' Lachen ze. Ik kijk even naar Luke en zie dat hij en Jade in een ruzie zitten. 'Weet iemand wat er met die twee aan de hand is?' Vraagt Tom. Het is hem dus ook al opgevallen. We blijven even kijken en zien dat ze hem een duw geeft ze roepen wat naar elkaar en Shane wilt iets zeggen maar hij krijgt ook al een duw. 'Moeten we even gaan kijken of dat alles oké is?' Vraagt Olivia. Ik knik even en wil naar ze toe lopen maar zie dat Jade al naar buiten stormt. Ik wil achter haar aan naar buiten lopen maar mijn arm wordt al stevig vastgepakt. Ik draai me om en kijk naar Shane. 'Laat me los.' Zeg ik verward waarom dat hij me tegen houdt. 'Ik ga wel.' Ik kijk op en zie Olivia en Tom achter Jade aan lopen. Ik kijk even naar Luke die oogcontact vermijd. Ik wil wat zeggen maar Shane draait me toch om zodat ik hem aankijk. 'Misschien is het beter dat wij ook gaan.' Ik kijk hem verward aan en kijk dan even naar April die wat naar de grond staart. 'Oké?'
Ik loop met hem mee naar zijn auto en stap in zodra dat we er zijn. Tayler, Nathan en Jace gaan met een andere auto en rijden achter ons aan. 'Wat was dat?' Vraag ik terwijl dat ik me naar hem toe draai. 'O uhm niks. Luister hij zal het je zelf wel vertellen.' Zegt hij terwijl dat hij zijn ogen op de weg houdt. Ik kijk hem mokkend aan en sla mijn armen over elkaar. 'Doe je gordel om.' Zegt hij streng. 'Doe je gordel om.' Zeg ik hem mokkend na, maar ik doe wel wat hij zegt. Hij rolt even met zijn ogen. Ik draai de radio harder en kijk wat naar buiten. Wat kan hij nu weer niet zeggen.
'Waar slaap je vanavond?' Vraagt hij terwijl dat hij een bocht neemt. 'Thuis.' Hij zucht even en geeft wat extra gas. 'Summer, hij zal het je zelf wel vertellen. Ik kan het niet zeggen.' Ik laat mijn hoofd even achterover tegen het hoofdsteun vallen en kijk hem even aan. 'Weet ik.' Zucht ik. 'Maar waarom reageerde Jade zo?' Zucht ik. Hij stopt de auto voor mijn huis en kijkt even in zijn spiegel. 'Thanks voor de lift.' Glimlach ik. Hij glimlacht even terug en drukt een korte kus op mijn mond. 'Tot morgen.' Zeg ik voordat ik de auto uitstap. Ik wuif hem nog een keer gedag en loop dan naar binnen. 'Luke Watson?! Waar hang jij uit?!' Roep ik door het huis. 'Summer? Wat is er aan de hand?' Ik draai me om en zie mijn vader me fronsend aankijken. 'Vraag dat maar aan Luke.' Mompel ik. 'Wat?' Ik schud mijn hoofd en kijk naar de trap. 'Is Luke boven?' Vraag ik aan hem. 'Ik denk het. Hoez-' Voordat hij zijn zin af kan maken ren ik de trap al op.
'Luke!' Roep ik terwijl dat ik op zijn deur bons. 'Doe open.' Roep ik nog eens. De deur gaat op een kier open en ik zie Luke naar buiten gluren. Ik kijk hem even strak aan en duw de deur verder open. Ik draai me naar hem om en sla mijn armen over elkaar. 'Wie was dat aan de telefoon?' Vraag ik stug. 'Niemand.' Zegt hij hoofdschuddend terwijl dat hij de deur sluit. 'Niemand? Wil je me dat nu echt wijs maken? Jade reageert niet zomaar op die manier.' Hij zucht even en kijkt me dan kort aan. 'Het is niks Summer.' Zucht hij gefrustreerd. 'Niks hè.' Lach ik sarcastisch. 'Sinds wanneer houden wij geheimen voor elkaar.' 'Die kaart mag jij dus niet spelen!' Roept hij kwaad uit terwijl dat hij zijn vuisten balt. 'Jij bent de persoon die ons in deze puinzooi heeft gebracht!' Roept hij kwaad uit terwijl dat hij tegen de muur slaat. 'Oké oké, zo is het genoeg.' Ik kijk geschrokken naar de deuropening en zie Ben binnenlopen. 'Jij begon met je leugens en geheimen!' Spuwt hij uit terwijl dat hij op me af komt gelopen. 'Luke, rustig nu.' Ben komt voor me te staan en duwt Luke een stukje achteruit. 'Jij moest liegen om je relatie met Shane. Het gevaar dat je brengt op jezelf en op ons allemaal maakt je geen donder uit. Maar wij mogen het wel opknappen. Je weet niet eens is wie hij echt is!' Ik kijk hem even geschrokken aan en kijk dan naar Ben.
'Summer ga even naar buiten. Ik handel dit wel even af.' Zegt hij terwijl dat hij even zuchtend naar Luke kijkt. Ik knik niet wetend wat ik moet zeggen en loop zijn kamer uit. Ik ga op mijn bed zitten en zucht even diep in en uit. 'Summer?' Hoor ik terwijl dat er op de deur wordt geklopt. Ik kijk op en zie mijn vader binnenkomen. 'Wat was al dat geschreeuw?' Vraagt hij. Ik zucht even diep in en schudt mijn hoofd. 'Geen idee. Ik heb hem nog nooit zo gezien.' Ik hoor de deur opnieuw open gaan en zie Luke in de deur openingstaan. Mijn vader staat weer op en loopt mijn kamer weer uit.
'Luister Sum. Ik had niet zo tekeer mogen gaan.' Zucht hij. Ik kijk even op en schuif dan op zodat hij naast me kan komen zitten. 'Het was Mr Anderson.' Zucht hij. 'W-wat?' Vraag ik verward. 'Je zei toch dat hij me wilde spreken.' Ik knik even en luister aandachtig verder. 'Hij wilde het er nu al over hebben.' Zucht hij. 'Wat was het dan?' 'Hij uhm... Hij wilt dat ik me terug aansluit bij hun organisatie.' Zegt hij terwijl dat hij me aankijkt. 'T- terug?' Vraag ik verward. Hij zucht even en knikt dan.
'Je weet dat we vroeger bevriend waren. Ben en ik zaten toen vaak bij hun thuis. Toen dat Shane betrokken werd in de maffia wereld werden wij in het begin ook getraind. Wij hebben ook een tijd bepaalde taken uitgevoerd. Maar zodra de organisatie groter werd en er meer vijanden ontstonden zijn Ben en ik weggegaan.' Legt hij uit. 'Daarom werd Jade boos. Ze wilt niet dat ik bij de maffia gaat. Ze vindt dat te gevaarlijk.' 'Waarom wilt hij dan dat je weer bij hun komt werken?' Vraag ik niet begrijpend. 'Je bent nu een doelwit Summer. Je betekent wat voor Shane dus ook voor Mr Anderson. Hij weet wat ik kan en hij wilt zijn team uitbreiden door de toenemende dreigingen van buitenaf.' 'En wat wil jij?' Vraag ik hem zacht. 'Ik wil jouw veilig houden.' Zegt hij schouderophalend. 'Ik heb met hem ingestemd.' Ik zucht even en trek hem in een omhelzing. 'Dat hoefde je helemaal niet te doen.' 'Sum, je snapt niet wat voor een gevaar je kan lopen. Je kan niet genoeg bescherming hebben. Shane is goed, maar hij kan niet alles aan.' Ik knik even en laat hem weer los. 'Weet ik.'
Hij staat weer op en loopt naar de deur. 'Denk er maar niet te veel over na ik regel het wel.' Glimlacht hij voordat hij mijn kamer uitloopt. Ik zucht even en besluit me maar klaar te maken en te gaan slapen. Ik kijk nog heel even op mijn telefoon en kruip daarna onder de dekens.
JE LEEST
De maffia
RomanceWAARSCHUWING!: bevat seksuele getinte scènes (zo een hoofdstuk wordt aangegeven met 'A/C' in de titel van het hoofdstuk.), geweld en lichtelijk grof taalgebruik. Summer Watson, de 17jarige studente die van school veranderd om opnieuw te beginnen. M...