Zodra we aankomen rijden gaat het hek open. We rijden het terrein op en parkeren de auto. Het was ongeveer een half uurtje rijden. 'Ja, eindelijk de benen strekken.' Lacht Jade. We lopen verder en zien een paar mensen lopen. 'Oom Steve!' Roep ik blij. Zodra hij me hoort draait hij zich om en zwaait hij zijn armen open. Ik Spring in zijn omhelzing en glimlach breed. 'Wat is het goed om jullie weer te zien.' Glimlacht hij terwijl hij Luke ook een omhelzing geeft. 'Kom maar. Tony heeft alles al bij elkaar gelegd.' Zegt hij terwijl hij naar een andere schuur loopt. Luke loopt terug naar de auto en rijd achter ons aan. 'Summer!' Lacht Tony opgewekt. 'Oom Tony!' ik geef hem ook een omhelzing en draai me daarna om naar de rest. 'Guys, dit zijn mijn ooms Tony en Steven, of hoe wij hem noemen, oom Steve.' Glimlach ik. 'Dus jullie gaan bouwen?' Vraagt Steve. 'Jup. Een bar. Voor ons schoolfeest.' Zeg ik terwijl ik de kar achter de auto openmaak. 'Hier doe deze maar aan.' Zegt Tony terwijl hij ons handschoenen geeft. 'Wat? Jullie willen toch zeker geen houtsplinters.' Zegt hij schouderophalend. We schudden ons hoofd en pakken de handschoenen aan.
Luke pakt de eerste paar planken en legt ze in de kar. 'Een beetje hulp graag.' Kreun ik moeizaam. Liam pakt de andere kant vast en lacht even. 'Wat zit jij nu weer te lachen?' Vraag ik nepverontwaardigd. 'Misschien moet je wat krachttraining gaan doen.' Lacht hij terwijl we het in de kar gooien. Ik geef hem een zachte duw en pak weer wat nieuw hout. 'Hier Sum. Dit kunnen jullie ook wel gebruiken. Hij overhandigt ons nog wat gereedschap etc en sluit de kar af. 'We komen nog een keer langs.' Glimlach ik. 'Bedankt voor de spullen.' Zegt Luke die controleert of dat alles daadwerkelijk goed dicht zit. We wuiven ze gedag en stappen weer in. Onderweg zijn we redelijk stil en luisteren we wat naar de radio.
Eenmaal geparkeerd stappen we uit en lopen we het schoolgebouw weer binnen. 'Marco?!' Roept April uit. 'Ik ben bang dat jullie het mij moeten doen.' We kijken opzij en zien Jason aankomen lopen. 'Well hello mister.' Grinnikt April. 'Ssht.' Zegt Jade grinnikend terwijl ze haar aanstoot.
'De deur is van slot. Ik help jullie wel met het verplaatsen van het hout.' Zegt hij terwijl hij de deur opent van de sportzaal. 'Thanks.' Glimlach ik. We lopen terug naar buiten en pakken weer al het hout. We nemen het mee naar de sportzaal. Na zo een ongeveer drie kwartier hebben we alles naar de sportzaal verplaatst.
'Willen jullie iets uit de drank automaat? Het is gratis deze keer.' Zegt Jason. 'Mag dat zomaar?' Vraagt Jade. 'Met alles wat jullie doen voor de school? Ja, dat mag.' Grijnst hij. We volgen hem naar de docentenkamer en neem plaats aan de tafel. We drinken wat met zijn allen kletsen nog wat. 'Dus, wat doen jullie studenten in het weekend?' Vraagt Jason terwijl hij een slok neemt. 'Morgen is er een feest.' Zegt April terwijl ze met haar haar speelt. Ik zie dat Liam met zijn ogen rolt en grinnik even. 'Het is nu niet bepaald dat jij dat niet zou weten. Je bent nog maar net geen student meer.' Lacht Jade. 'Dus zo zien jullie mij? Als een broekie.' Lacht hij. 'Een beetje.' Tegen vijf uur keren we terug naar de auto.
'Zullen we ergens gaan eten met zijn allen?' Stelt Luke voor. 'I'm in.' Zegt April terwijl ze in de auto springt. Jade lacht ook en gaat ook de auto in.
'Kom jij ook mee?' Vraag ik aan Liam. Hij kijkt even op zijn telefoon en twijfelt even, maar knikt dan toch. 'Mooi.' Glimlach ik terwijl ik zijn hand pak en hem mee naar de auto trek. 'Oké, bij wie gaan we ons morgen klaar maken voor het feest?' Vraagt Jade enthousiast. 'Bij Summer thuis?' Vraagt April. Ik kijk naar Luke die me raar aankijkt. 'Wat aan mij moet je geen toestemming vragen.' Lacht hij. 'Denk je dat mama en papa dat goed zouden vinden?' Vraag ik. 'Vast wel. Ze zijn al lang blij dat je een keertje uitgaat.' Antwoord hij. 'En thanks.' We moeten allemaal lachen parkeren bij een klein knus restaurantje.
'Dus we spreken morgen af bij jou Sum?' Vraagt Jade nog een keer ter bevestiging. Ik knik en loop achter de rest aan naar binnen. We nemen plaats aan het tafeltje aan het raam en kijken op de menu kaart. Zodra we besteld hebben stuur ik een appje naar onze ouders dat we er niet zijn met het avondeten. Daarna worden onze bestelling opgenomen. 'Oké, dus Liam. Ben jij er morgen ook?' Vraagt April. 'Ik weet het niet hoor, ik ben niet zo een feest type. En al helemaal niet als het van Shane is.' Zegt hij terwijl hij zijn ogen rolt. 'Maar Summer is dat ook niet. En zij gaat ook.' Zegt Luke. 'Plus, Sums hier, zij mag Shane ook niet.' Zegt Jade. 'Wie wel?' Lach ik.
JE LEEST
De maffia
RomanceWAARSCHUWING!: bevat seksuele getinte scènes (zo een hoofdstuk wordt aangegeven met 'A/C' in de titel van het hoofdstuk.), geweld en lichtelijk grof taalgebruik. Summer Watson, de 17jarige studente die van school veranderd om opnieuw te beginnen. M...