We lopen naar beneden en besluiten te gaan lunchen. 'Maar al met al was het toch wel een leuke avond?' Vraagt Jade aan mij. 'Het was niet zo als ik het had verwacht.' Zeg ik terwijl ik alles op tafel zet. 'Waar was jij eigenlijk naartoe? Je was ineens weg.' Zeg ik terwijl ik ook plaats neem aan tafel. 'O, gewoon dansen.' Zegt ze blozend. 'Met een speciaal iemand?' Vraag ik. Ik kijk op en zie dat Luke meeluistert. Ik grijns even en smeer mijn brood. 'O- uh, Nou.' Stamelt ze. We kijken samen naar wat foto's van gisteren en keren weer terug naar boven.
'Jade?' Vraag ik. 'Ja.' Zegt ze terwijl ze op mijn bed springt. 'Is er iets gaande tussen jou en Luke?' Vraag ik nieuwsgierig. Haar ogen worden groot en ze staart wat naar de grond. 'Nee.' Zucht ze. 'Weet je het zeker?' Vraag ik. 'Gisteren op het feest hebben we even met elkaar gedanst. Ik vind hem echt wel leuk, maar volgens mij is dat niet wederzijds.' Zucht ze teleurgesteld. 'O maar dat komt wel.' Grijns ik. 'Als dat nog niet is. Ik denk namelijk dat hij jou ook wel ziet zitten hoor.' Zeg ik opbeurend. 'Mhm.' Zegt ze niet gelovend.
'Is er nog iets tussen jou en Liam gebeurd?' Vraagt ze nieuwsgierig. 'Nee. En zoals ik al zei. We zijn gewoon vrienden.' Zeg ik nog een keer om het duidelijk te maken. 'Nou die signalen gaf je gisteren niet af.' Lacht ze. Ik kijk op en staar haar met grote ogen aan. 'Wat bedoel je? Wat heb ik gisteren nog meer gedaan?' Vraag ik gestrest. 'Niks, jullie stonden alleen zo dicht op elkaar. We dachten echt dat jullie zouden zoenen. Nu we het daar toch over hebben waarom zoende je niemand? Je had ook Tom kunnen zoenen. Hij is toch een vriend dat hoeft niet zo awkward te zijn.' Zegt ze terwijl ze wat op haar telefoon kijkt. 'Liam zou me nooit zoenen. En al helemaal niet als ik dronken zou zijn. Daar is hij veel te respectvol voor.' Zeg ik nadenkend. Proberend de puzzel stukjes van gisteren in elkaar te leggen. 'En ik ga niet zomaar iemand zoenen voor een spel. Ook Tom niet.' Zeg ik nors. 'Maar waarom niet? Het is maar een spel en het betekent dan toch niks.' Zegt ze schouder ophalend. 'Juist daarom. Het betekent niks. Ik wil dat mijn eerste kus is met iemand waarvan ik houd en dat het wel iets betekent.' Zucht ik. Jade verslikt zich in haar water en zet haar glas terug op mijn bureau. 'Ja ik weet het, ik ben ouderwets en zoen niet zomaar de eerste de beste die voorbij komt lopen.' Zeg ik terwijl ik met mijn ogen rol. 'Je eerste zoen?' Herhaald ze. 'Ja.' Zeg ik kort. 'Summer Watson heeft nog nooit iemand gezoend.' Zegt ze ongelovig. 'Nope.' Bevestig ik haar. 'Wauw.' Lacht ze.
'Ik weet het, wie heeft er op deze leeftijd nu nog niet gezoend? Ja, ik dus.' Zucht ik. 'Nee, dat is het helemaal niet. Zoveel hebben hun eerste zoen nog niet gehad.' Zegt ze simpel. 'Ik had alleen niet verwacht dat jij daarbij zou zitten.' Legt ze uit. 'Hoezo niet? Ik had toch gezegd dat ik gepest werd en geen vrienden had.' Zeg ik terwijl ik naar de grond staar. 'Ja, maar dat is ook iets dat ik niet begrijp. Je moet eens weten wat de jongens hier over je zeggen.' Grinnikt ze. Ik kijk op en trek een wenkbrauw naar haar op. 'Nee dank je.' We moeten beide lachen en starten Netflix op.
Tegen een uur of vijf ongeveer besluiten we pizza te bestellen. 'Zullen we vragen of Ben en Luke ook willen?' Vraag ik aan Jade. Ze knikt en we lopen naar Luke zijn kamer. 'Jullie leven is weer beter want wij zijn er.' Roepen we uit terwijl we zijn kamer binnen komen lopen. 'Klopt, nou vertel op, wat komen jullie doen?' Vraagt Ben. 'Kom je knuffels halen?' Vraagt hij terwijl hij zijn armen open zwaait. Ik grijns en spring in zijn armen. Hierdoor valt hij achterover en moet ik lachen. 'Nu blij?' Vraag ik aan Ben. 'Enorm. Nu laat ik je alleen niet meer gaan.' Grijnst hij. Ik probeer me uit zijn greep los te maken maar dat lukt me niet. 'Lovebirds, er zijn nog anderen in de kamer.' Zegt Luke die ons scherp in de gaten houdt. 'Rustig Luke, we zijn gewoon beste vrienden. Dat weet je toch.' Zeg ik terwijl ik in Ben zijn wangen knijp. 'Mhm.' Zegt Luke terwijl hij met zijn ogen rolt.
Ben gaat weer recht op zitten maar houdt zijn armen nog steeds strak rond mijn middel. 'We vroegen ons af of jullie ook pizza willen. Wij wilde namelijk pizza bestellen.' Zeg ik terwijl ik me nog steeds uit Ben zijn greep probeer te komen. 'Ja, lekker hoor.' Zegt Ben tevreden. Ik geef het op en blijf verslagen in zijn greep zitten. 'Ja, is goed.' Zegt Luke knikkend. 'Oké.' Ben laat me los en ik spring op. 'Dan gaan wij bestellen.' Zeg ik terwijl ik naar Jade loop. 'Je weet onze-' 'Ja!' Kap ik Luke zijn zin af.
'Gaan we het laten bezorgen of erom?' Vraag ik aan Jade. 'Bezorgen!' Roept ze enthousiast uit. Ik knik en pak mijn telefoon. Ik bel ze op en noem onze bestelling op. We ploffen neer op de bank beneden en zetten de televisie aan. Na een aantal minuten gaat de bel. Ik spring op van de bank en loop naar de deur. Ik neem de pizza's aan en betaal. 'De pizza's zijn er!' Roep ik naar boven. Ik leg ze op tafel en schuif samen met Jade aan aan tafel. Het duurt niet lang voordat Ben en Luke ook beneden komen.
'Wat zijn jullie plannen?' Vraagt Ben terwijl hij een glas uit de keukenkast pakt. 'Film kijken en wat meidenpraat.' Zeg ik terwijl Luke zijn pizza naar hem toe schuif. 'Mogen wij dan meedoen?' Vraagt hij grijnzend. 'Welk deel van "meiden"praat snap je niet?' Lach ik. 'Hoe moet ik anders weten of jullie over mij praten.' Fluistert hij bij mijn oor. Maar net hard genoeg zodat Luke en Jade het kunnen horen. 'Dat zou je wel willen.' Grinnik ik. Hij gaat nu ook zitten en knipoogt even naar me.
Na het eten loop ik met Jade naar mijn kamer om wat spullen te pakken. 'Wat was dat?' Vraagt ze grijnzend. 'Wat was wat?' Vraag ik terwijl ik een paar dekens pak. 'Uhm, jij en Ben. Jullie flirten de hele tijd met elkaar.' Zegt ze terwijl ze met haar wenkbrauwen wiebelt. 'Nee, hij flirt met mij. En dat is alleen om Luke te irriteren. Ik zie hem als mijn tweede broer. Hij is hier ook gewoon kind aan huis. Hij kan binnen lopen wanneer hij wilt en pakken wat hij wilt. Vanaf dat ze 5 waren zijn het al beste vrienden. Die twee zijn onafscheidelijk. Dit is zijn tweede huis eigenlijk.' Lach ik terwijl we weer naar beneden lopen.
Ik leg de dekens op de bank en pak wat snacks uit de kast. 'Disney?' Vraag ik. 'Disney!' Roept ze enthousiast uit. Ik kijk achterom zodra ik geluid achter ons hoor. 'Wat gaan jullie kijken?' Vraagt Luke. 'Finding Nemo.' Antwoord Jade. Hij lacht even en kijkt dan naar Ben. 'Mogen we meekijken?' Vraagt Ben. 'Jade en ik kijken elkaar beiden even raar aan, maar knikken dan toch. 'Oké.' Ze ploffen ook neer op de bank en pakken vrij direct de schaal popcorn. 'Ah, daar doen jullie het voor. De snacks!' Lacht Jade. 'Ah nee, betrapt.' Lachen ze.
'Waar zijn eigenlijk jullie ouders?' Vraagt Jade halverwege de film. 'Ze waren samen uit eten.' Antwoord Luke. 'Ze zullen zo vast wel thuiskomen.' Zeg ik zodra ik een blik op de klok werp. Ze knikt en we kijken weer verder.
Zodra de film is afgelopen blijven we nog even met zijn allen kletsen. 'Wat moeten jullie nog doen voor het schoolfeest?' Vraagt Luke. 'Zoveel.' Antwoord Jade zuchtend. 'We moeten nog foto's en flyers maken, voor de carwash. En we moeten de bar nog maken.' Zeg ik terwijl ik mezelf naar de tafel uitstrek. Een poging om de paprika chips te pakken. 'En we moeten de carwash nog houden.' Vult Jade aan. 'En cupcakes maken.' Zegt Ben snel. 'Ik had gehoord dat die er zouden zijn.' Grinnikt hij. 'Klopt. Maar dat duurt nog even.' Grinnik ik. 'April had gezegd dat als er studenten moesten nakomen, dat ze ook moesten helpen met de bouw van de bar. Op die manier zou het allemaal sneller af zijn.' Zegt Jade terwijl ze wat van haar limonade drinkt.
Na nog lang gekletst te hebben besluiten we maar te gaan slapen. Jade en ik lopen samen naar boven en trekken onze pyjama's aan. We poetsen onze tanden en duiken ons bed in. 'We kunnen morgen alvast beginnen aan de flyers en posters. Dan kunnen we ze al ophangen door de straten.' Stelt ze voor. 'Ja is goed, dan appen we de rest morgen wel of ze willen helpen.' Zeg ik gapend. Ze knikt en knipt het licht uit. 'Welterusten.' Zeggen we tegen elkaar en niet veel later val ik in slaap.
JE LEEST
De maffia
RomanceWAARSCHUWING!: bevat seksuele getinte scènes (zo een hoofdstuk wordt aangegeven met 'A/C' in de titel van het hoofdstuk.), geweld en lichtelijk grof taalgebruik. Summer Watson, de 17jarige studente die van school veranderd om opnieuw te beginnen. M...