Ik word wakker en kijk naar de tijd. 'Dipsaus, het is al half twaalf.' Zeg ik terwijl ik overeind kruip. Ik ben mijn wekker vergeten te zetten. Ik trek even een joggingbroek en een simpel shirt aan en loop de trap af. 'Morgen.' Zeg ik terwijl ik mijn haar opsteek. 'Nog net ja.' Lacht Luke. 'O houdt op zeg. Alsof jij nooit zo laat opstaat.' Grinnik ik. Hij rolt even met zijn ogen en laat zich lachend op de bank vallen. 'Ik eet hier nog even mee, maar dan maak ik me klaar en ga ik door.' Zeg ik terwijl ik de waterkoker aanzet. 'Moet ik je brengen?' Vraagt hij. 'Nee, ik rijd met Ben mee.' Hij knikt en kijkt wat verder op zijn telefoon. 'Waar zijn mam en pap?' Vraag ik terwijl ik wat thee zet. 'Mama is bij oom Tony en oom Steve. En papa moest nog wat op zijn werk ophalen.' Zegt hij zonder van zijn telefoon op te kijken.
Ik leg alvast het brood op tafel en na een paar minuten komen mijn ouders thuis. We lunchen met zijn allen en daarna loop ik naar boven. Ik word gebeld en neem op. 'Liam?' Vraag ik zodra ik zie dat hij me belt. 'Summer, we hebben wat gevonden over Riven.' Zegt hij ernstig. 'Volgens mij is het niet in de genre dat je erachter bent gekomen dat hij de paashaas is.' Zucht ik. 'We komen je ophalen.' Zegt hij snel. 'Wa-, waarom kan het niet via de telefoon?' Vraag ik. 'We komen eraan.' Zegt hij voordat hij ophangt. 'Oké.' Zucht ik dan. 'Dat wordt me nu dus niet klaar maken.' Zeg ik terwijl ik met mijn ogen rol. Ik pak mijn spullen en prop het in mijn tas. Er wordt beneden aangeklopt en ik wil de deur opendoen maar mijn vader is me voor.
'Liam, dat is lang geleden.' Zegt hij een beetje stug. Ik loop snel naar ze toe en ga voor Liam staan. 'Pap, ik ga door.' Zeg ik met zo een onschuldige glimlach mogelijk. 'Met hem?' Zegt hij met een strak gezicht. 'Ja, pap met hem.' Zeg ik terwijl ik hem een kus op zijn wang geef. 'Tot vanavond!' Roep ik uit. 'Geen drank!' Roept hij me nog achterna. Ik stap bij Liam in en doe mijn gordel om.
'Volgens mij mag hij me niet zo.' Lacht hij. 'Hij is gewoon geschrokken en bezorgd.' Zeg ik schouderophalend. 'Ik snap hem wel. We wilde dit juist voorkomen waardoor het juist is mislukt.' Ik blijf stil en staar wat naar buiten. Zodra we bij hun huis aankomen wachten we tot dat er wordt opgenomen bij het hek. 'Meneer Campbell, het hek wordt geopend.' Klinkt het door de geluidsbox. We wachten even en het duurt niet lang voordat het hek opent.
We lopen naar binnen en ik zet mijn tas op tafel. Ik zie Jace, Nathan en Shane al druk in gesprek met nog een jongen die ik nog niet eerder gezien heb. 'We zijn er.' Zegt Liam terwijl hij zijn jas uittrekt. Ze draaien zich om en kijken me even aan. 'Dus, wat was er nu zo belangrijk dat het niet via de telefoon kon?' Vraag ik terwijl ik mijn armen over elkaar sla. 'Summer, Riven wist dat je bij Miranda's zou zijn.' Zegt Shane terwijl hij me even met een strak gezicht aankijkt. 'Ja, dat had ik hem gezegd.' Zeg ik niet begrijpend waar hij op doelt. 'Hij heeft de aanval aangestuurd. Namens een organisatie.' Zegt hij met een ernstige blik. 'Welke organisatie?' Vraag ik. 'Onze grootste vijand en concurrent.' Zegt Liam terwijl hij naar de jongen loopt die ik niet ken. 'We weten alleen niet wat voor rol hij heeft in de organisatie.' Zegt Nathan terwijl hij op een laptop kijkt. 'Dit is Greggmare. Hij is onze hacker. Hij probeert in hun systeem te hacken maar het heeft nog weinig opgeleverd.' Zegt Liam terwijl hij mee kijkt op de laptop. 'Ik kan wel proberen wat informatie uit Riven te krijgen.' Zeg ik schouderophalend. 'Nee, je blijft uit zijn buurt.' Zegt Shane direct met een serieuze blik. Ik kijk hem even kort aan en zucht dan. 'Oké.'
'Als hij contact met je opneemt of er gebeurd iets raars dan moet je het direct tegen ons zeggen.' Zegt Liam serieus. Ik knik en pak mijn tas. 'Zou ik me ergens kunnen omkleden?' Vraag ik uiteindelijk. 'Ja volg mij maar.' Ik doe wat hij zegt en volg Shane door de gang. 'Gebruik deze badkamer maar.' Zegt hij terwijl hij een deur opent. 'Heb je niet iets van een plattegrond?' Vraag ik terwijl ik naar binnen loop. Hij grinnikt even en kijkt me serieus aan. 'Zodra we meer weten, zorgen we dat hij niks meer kan. Hij gaat je niet meer lastig kunnen vallen.' Zegt hij serieus. Ik glimlach even en knik. 'Thanks. Dat jullie dit voor me doen.' Zeg ik terwijl ik naar de grond kijk. Hij glimlacht even en kucht dan. 'Maak jij je maar klaar. Liam brengt je straks.' Zegt hij voordat hij wegloopt.
Zodra hij de deur sluit kleed ik me om en bekijk ik me even in de spiegel. (zie media) Ik doe mijn make-up en borstel mijn haar even. Ik steek mijn haar op in een staart en spuit nog wat parfum op. Ik besef me nu pas dat ik daarnet nog in mijn joggingbroek rondliep. 'Charmant.' Grinnik ik in mezelf.
Zodra ik helemaal klaar ben loop ik terug naar de woonkamer en zie ik iedereen tv kijken behalve Greggmare. 'Is Greggmare weg?' Vraag ik. Ze kijken allemaal op en ik merk dat ik rood aanloop zodra hun ogen over me heen glijden. 'Ja hij is weg.' Grijnst Jace. Nathan geeft hem een stomp en rolt met zijn ogen. 'Wil je al door?' Vraagt Liam. Ik werp mijn blik op de klok en zie dat het ondertussen half 4 is. 'Ja, is goed. April zal er ondertussen wel al zijn.' Hij knikt en staat op. 'Tot vanavond?' Vraag ik. Ze knikken ter bevestiging dat ze er vanavond ook zullen zijn. Ik loop achter Liam aan naar buiten en stap opnieuw bij hem in in de auto.
'Wat moet er nu nog precies gedaan worden?' Vraagt hij. 'Het eten en het drinken moet nog uitgestald worden. En de lichten moeten aangesloten worden. En het geluid. We hebben een live DJ, als hij bevalt kunnen we hem ook gebruiken voor het schoolfeest.' Antwoord ik. Hij knikt en na zo een half uurtje zijn we er.
'April?' Roep ik zodra ik niemand zie. 'Hier!' Liam en ik kijken elkaar even aan en lopen dan het gebouw opnieuw uit. 'Wat doe je?' Vraag ik lachend. 'Ik wilde het buiten ook nog wat versieren. Ik hoorde Olivia gisteren zeggen dat ze dat graag wilde maar ze had niet genoeg tijd.' Legt ze uit. 'Laat ons helpen.' Zeg ik terwijl ik een deel van de verlichting pak. 'Ik sluit de geluidsboxen wel alvast aan.' Stelt Liam voor. We knikken en hij loopt weer terug naar binnen. 'Weer met zijn tweeën.' Grijnst April. 'O houdt toch op.' Lach ik. Na ongeveer anderhalf uur is het meeste gedaan en komen Ben, Luke, Tom en Jade ook aan. 'Wat zien jullie er knap uit!' Lacht Jade terwijl ze April en mij ziet staan. 'Thanks, jij ook meid!' Zegt April terwijl ze haar in een omhelzing trekt.
We eten 's avonds met zijn alle wat. 'De pizza's worden straks bezorgd.' Zegt April terwijl ze op haar telefoon kijkt. 'Olivia en Mats komen over een uur.' Zegt Jade zodra ze een appje krijgt. 'O, de drank ligt nog in mijn auto!' Roept April terwijl ze opspringt. 'Ik help je wel even.' Lach ik. Ik loop achter haar aan naar haar auto en kijk mijn ogen uit zodra ik zie hoeveel dat ze bij heeft. 'Erm, we gaan niet te kort komen.' Lach ik. 'Wie weet komen er wel super veel mensen.' Lacht ze. 'Waarschijnlijk, maar dit is voor een uitgedroogd leger nog veel.' Lach ik. Ze moet ook even lachen en kijkt naar de afstand die we moeten lopen met alle kratten en flessen.
'Hulp graag!' Roept ze naar de rest. Ze komen naar ons toegelopen en lachen ook zodra ze de hoeveelheid zien. 'Wow.' 'O shut up.' Lacht ze. 'Taalgebruik!' Roept Ben nep afkeurend uit. We lopen met zijn alle de drank naar binnen te brengen en na een aantal keer op en neer lopen staat alles op tafel. 'Jammer dat het te smal was om met de auto tot hier te rijden.' Zegt Jade buiten adem. 'Jij hebt misschien twee flessen gedragen.' Plaagt Luke haar. 'Wa-' Ze geeft hem een zachte duw en gaat weer zitten.
Ik leg mijn cadeau alvast op de tafel en zet alle lichten alvast aan. Tegen negen uur komen de eerste paar mensen al aangelopen. 'Olivia en Mats zijn laat.' Zegt Tom zodra hij naar de tijd kijkt. 'Ze zouden er als eerste zijn.' Zegt hij terwijl hij rond kijkt. 'Daar.' Zeg ik terwijl ik ze aanwijs. Ze komen naar ons toegelopen en hij trekt ons één voor één in een omhelzing. 'Gefeliciteerd!' Roepen we tegelijk uit. 'Thanks.' Glimlacht hij. 'Let's dance!' Roept Olivia enthousiast uit. We grinniken en lopen met zijn vieren de dansvloer op. 'Dat duurde lang.' Zeggen we tegen Olivia. 'Erm ja, hij vond zijn bonus cadeau nog al leuk.' Zegt ze terwijl ze rood aanloopt. 'En dat was?' Vragen we nieuwsgierig. 'Nieuwe lingerie.' Grinnikt ze. We moeten allemaal lachen en schudden ons hoofd. 'Dat verklaart de vertraging.' We dansen nog verder met zijn vieren totdat Mats Olivia meetrekt en met haar verder danst. Luke doet hetzelfde met Jade en Tom komt naar ons toegelopen. Ik kijk naar Liam en Ben die druk met elkaar in gesprek zijn en het ontgaat me ook niet dat Luke me ook nog in de gaten houdt.
JE LEEST
De maffia
RomanceWAARSCHUWING!: bevat seksuele getinte scènes (zo een hoofdstuk wordt aangegeven met 'A/C' in de titel van het hoofdstuk.), geweld en lichtelijk grof taalgebruik. Summer Watson, de 17jarige studente die van school veranderd om opnieuw te beginnen. M...