Hoofdstuk 54

2.3K 39 12
                                    

Zodra dat we klaar zijn staan we op om af te rekenen. Ik wil mijn portemonnee pakken maar Shane stopte me. 'Ik betaal.' Zegt hij vastbesloten. 'Maar-' Voordat ik wat terug kan zeggen pakt hij een briefje uit zijn portemonnee. 'Houdt het wisselgeld maar.' Glimlacht hij voordat hij zich weer omdraait. Hij pakt mijn hand en we lopen weer naar buiten.

'Je had niet hoeven te betalen, maar bedankt.' Glimlach ik. Hij lacht ook even naar me en kijkt dan op zijn telefoon. 'We moeten gaan.' Grijnst hij. Ik kijk hem vragend aan en knik dan. 'Wat ben jij van plan?' Grinnik ik. 'Dat zal je wel zien.' Zegt hij schouderophalend.

Na een aantal minuten lopen begin ik enorm te glimlachen. 'Is dit wat ik denk dat het is?' Hij moet even lachen en haalt een slotje uit zijn zak. 'Shane!' Roep ik enthousiast. 'Vind je het leuk?' Vraagt hij. 'Enorm!' Ik pak het slotje van hem over en zie dat onze initialen erop staan. S en S. We hangen het slotje samen aan het hek en glimlach dan.

'Wie had dat verwacht. Er schuilt dan toch nog een romanticus in jou.' Zeg ik vrolijk. Hij moet even lachen en schudt zijn hoofd.

'Zullen we maar terug gaan?' Stelt hij voor ik knik en loop samen weer terug naar huis.

Zodra dat we terug bij mij thuis zijn zie ik niemand in de woonkamer zitten. 'Hallo?!' Roep ik terwijl dat ik mijn schoenen uit trek. 'In de keuken!' Wordt er terug geroepen. Ik loop gevolgd door Shane naar de keuken en zie mijn moeder al druk bezig. 'Heb je hulp nodig?' Vraag ik terwijl dat ik op het keuken eiland ga zitten. 'Nou eigenlijk zou ik wel wat hulp kunnen gebruiken.' Lacht ze opgelucht. 'Wij kunnen wel helpen.' Zeg ik schouderophalend terwijl dat ik naar Shane kijk. 'Nou eigenlijk, ik denk dat Shane beter naar Dan kan gaan.' Ik kijk even naar de tuin waar dat ik papa en Luke zie staan bij de barbecue. 'Mam ik weet niet of-' 'Ik kijk wel even of ik moet helpen.' Glimlacht hij naar me. Ik kijk hem even aan volg hem dan even met mijn ogen naar buiten.

'Wil jij het brood even snijden?' Vraagt mijn moeder terwijl dat ze de spulletjes op tafel legt. Ik knik en pak het mes op. 'Wat hebben jullie vanmiddag allemaal gedaan?' Vraagt ze nieuwsgierig. 'Gewandeld, geluncht.' Zeg ik glimlachend in mezelf. 'En?' Vraagt mijn moeder. 'Niks.' Grinnik ik. Ze blijft me even aankijken en trekt een wenkbrauw op. 'We hebben een slotje opgehangen op de brug.' Glimlach ik. Mijn moeder blik veranderd direct wat verrast. Ze glimlacht even in zichzelf en kijkt me dan aan. 'Cute.' Glimlacht ze.

Ik leg de gesneden stukjes brood in een mandje en zet het nog even op de keuken tafel. 'Ik kijk even hoe het buiten gaat.' Zeg ik tegen mijn moeder. Ik loop naar buiten en laat de deur achter me even open. 'Hoe staat het er hier voor?' Zeg ik zodra dat ik naar de rest toe loop. 'De barbecue staat aan. Tafel kan gedekt worden.' Zegt mijn vader terwijl dat hij zijn barbecue schort aantrekt.

'Mooi. Luke, Shane, helpen jullie even om de spullen naar de tafel te brengen?' Vraag ik terwijl dat ik ze één voor één aankijk. Ze knikken en lopen naar binnen. Ik overhandig Luke een stapel borden en geef Shane het bestek met de mand met broodjes mee. Ik pak wat sauzen en loop met Shane mee naar buiten. 'En? Viel het mee, of zat je in het verhoor uurtje van mijn vader.' Grinnik ik. Hij moet ook even lachen en schudt zijn hoofd. 'Nee, je vader was eigenlijk heel relaxt. Luke daar in tegen is nog niet helemaal onder de indruk.' Ik zucht even en richt mijn blik op Luke. Hij kijkt me even aan en loopt weer terug naar binnen.

Zodra dat de laatste spullen op tafel staan schuiven we met zijn allen aan. Ik ga naast Shane zitten en andere kant van mij zit Luke. 'Dus Shane. Weer terug in de familie.' Zegt mijn vader terwijl dat hij in zijn nek wrijft. 'Terug?' Vraag ik fronsend. Ik kijk ze één voor één vragend aan en wacht afwachtend af. 'Ja je weet toch dat Luke en ik vroeger vrienden waren?' Lacht hij nerveus. 'Ja maar het voelt een beetje alsof er meer achter gehouden wordt.' Zeg ik terwijl dat ik mijn armen over elkaar sla. 'Nee hoor lieverd. En ook al was dat wel zo geweest dan was dat in het verleden. Maar er is niks.' Glimlacht mijn moeder nerveus.

Ik kijk even naar Shane die naar beneden staart. 'Mag ik het brood.' Vraag ik uiteindelijk om de stilte te verbreken. 'Duss...' Zegt mijn vader uiteindelijk terwijl dat hij staat te wachten totdat het vlees klaar is. 'Heb je zijn familie al eens ontmoet?' Vraagt mijn vader. 'Zijn oom.' Glimlach ik naar Shane. Hij glimlacht terug en we kletsen de rest van de avond verder.

Ik krijg een beetje kippenvel en merk dat het wat begint af te koelen. Voordat ik ook maar iets heb kunnen doen slaat Shane zijn vast om mee heen. Ik glimlach naar hem en pak nog wat komkommer. Hij plaatst zijn hand op mijn bovenbeen en geeft een zacht kneepje. Ik leg mijn hand snel op zijn hand. 'Shane.' Fluister ik waarschuwend zodra dat hij zijn hand langzaam omhoog laat glijden. Ik kijk op en zie dat mijn moeder in de keuken al aan het afwassen is en Luke en mijn vader zijn al begonnen met opruimen.

'Wat?' Vraagt hij zo onschuldig mogelijk. 'Je weet precies wat.' Zeg ik terwijl dat ik hem strak aankijk. Hij moet even lachen maar haalt zijn hand niet weg. We horen in de verte wat gerommel in de lucht en besluiten alvast naar binnen te gaan. 'Wij gaan even naar boven.' Zeg ik tegen mijn moeder zodra dat we de keuken binnenstappen. 'De deur blijft open!' Hoor ik mijn vader vanuit de kamer roepen. Ik rol even met mijn ogen en trek Shane mee naar boven.

Ik sluit mijn slaapkamerdeur zodra dat we binnen zijn en loop naar Shane. 'Volgens mij moest die open blijven.' Lacht hij. 'Nou en.' 'O, ik heb een slechte invloed op jou. Je wordt nog rebels.' Grijnst hij. Ik grinnik even en geef hem een duw waardoor dat hij op mijn bed valt. Ik ga op zijn heupen zitten en buig mezelf voorover en kus zijn kaaklijn. Ik kantel mijn heupen en als reactie schieten zijn handen naar mijn heupen. En zacht kreun ontsnapt zijn mond wat mij een grijns oplevert. Ik plaats mijn handen op zijn borstkast en breng mijn lippen naar die van hem. Net voordat onze lippen elkaar raken ga ik weer rechtop zitten en kruip ik weer van hem af. 'What the fuck.' Gromt hij. 'Wat?' Lach ik zo onschuldig mogelijk. Hij gaat iets rechterop zittenen rust op zijn ellenbogen. 'Je weet precies wat.' Zegt hij terwijl dat hij me nauw aankijkt. 'Jij tease.' Zucht hij. Ik lach even en pak mijn telefoon.

Ik voel Shane zijn borstkast tegen mijn rug aandrukken en zijn kin op mijn schouder. 'Nu heb ik jouw ouders ontmoet, nu moet jij die van mij nog ontmoeten.' Zegt hij terwijl dat hij zijn armen om mijn middel laat glijden.

De maffiaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu