Hoofdstuk 34

2.8K 43 30
                                    

Iedereen schiet wakker van pannen die tegen elkaar geklapt worden en van harde muziek die door de boxen klinkt. Ik kijk even verward rond en herinner me al snel alles wat er gisteren gebeurd was. 

Ik kruip uit bed en trek mijn vest snel aan. Ik loop achter Tom aan naar buiten en zie dat al onze spullen uit de tent zijn gehaald en buiten liggen. 'Fijn.' Zucht Jade. 'Oké, ondertussen heeft iedereen het vast wel al meegekregen dat de tent van de dames is ingestort. Dit was met opzet, aangezien er haringen uit de grond zijn getrokken. Dit gedrag wordt niet getolereerd!' Zegt de docent streng.

'We hebben na het ontbijt de eerste activiteit. Daar krijgen jullie dadelijk meer informatie over.' Legt een andere docent uit. We knikken allemaal en lopen naar een camping tafel.

'Hebben jullie een beetje goed geslapen?' Vraagt Liam. 'Ja.' Giechelt Olivia terwijl ze naar Mats kijkt. 'Dat zal wel ja.' Zegt April zuur. 'Ik ook hoor.' Zegt Tom terwijl dat hij een broodje pakt. 'Ja jij wel ja. Je bleef me maar van het luchtbed duwen.' Lach ik. 'Dan slaap je maar vanavond bij iemand anders.' Zegt hij terwijl hij zijn neus ophaalt. 'Dat zou ze vast niet erg vinden.' Mompelt April. Ik kijk haar even fronsend aan maar besluit haar maar te negeren. 'Je kan wel bij mij slapen vanavond.' Stelt Liam voor. Ik glimlach naar hem en knik. 'Thanks.' Ik kijk even naar Jade zodra ik haar blik op me voel branden. Ik rol even met mijn ogen zodra ik haar zie grijnzen. 'En zo ben je in een paar seconden vervangen.' Mokt Tom. 'Je zei het zelf.' Lach ik.

We eten verder en na het ontbijt pak ik een nieuwe set kleren uit mijn tas. 'En waar kleden we ons nu om?' Vraagt Jade terwijl ze rondom kijkt. 'Lakens ophouden dan maar.' Lacht Olivia teleurgesteld.

We pakken onze slaap zakken en ritsen ze open. April gaat als eerste in het midden staan en wij houden de slaapzakken rondom haar zodat niemand iets kan zien. 'Owee, als één van jullie het laat zakken.' Zegt ze waarschuwend. We lachen even en wisselen dan één voor één om.

Zodra we allemaal omgekleed zijn lopen we terug naar de groep. 'Oké, de aller eerst activiteit is kajakken.' Begint de docent. 'Maak groepjes van twee en kom dan naar ons toe. We beginnen hier.' Gaat ze verder. Ik draai me om naar de rest en ik zie dat Jade en April hun armen al in elkaar gehaakt hebben. Olivia trekt Mats al mee naar voren en Ben en Luke volgen hen. 'Kom Sums, je hebt geen keuze, je zit vast aan mij.' Zegt Tom terwijl dat hij me mee trekt.

We stappen in de kajak zodra dat het onze beurt is. Ik zit voorin en klummel wat met het instappen. 'Houdt hem vast!' Roep ik naar Liam zodra de kajak begint weg te drijven. Hij moet lachen maar pakt hem dan vast. Zodra Tom en ik beiden zitten laat hij los. Zodra we beginnen te peddelen laat ik Tom wat meer het werk doen. 'Erm hallo, kan jij ook wat doen.' Zegt hij nep verontwaardigd. 'Dat zou kunnen.' Zeg ik schouderophalend terwijl ik wat rondkijk. 'Ik had wel wat meer avontuur verwacht.' Klaagt hij naar een paar minuten. 'Niet jinxen.' Zeg ik streng. Hij moet even lachen en begint dan harder te peddelen. 'Vind jij ook niet dat April raar doet?' Vraag ik uiteindelijk. 'Mwa, ze is wat botter. Maar zo heeft ze wel vaker van die dagen. Die krultang zal haar nog dwars zitten.' Ik moet lachen en laat het dan zitten.

Ik draai me om naar Tom zodra ik zie hoe wild het water voor ons wordt. 'Erm Tom! Is dit het avontuur dat je bedoelde?' Vraag ik lichtelijk in paniek. 'Rustig maar, je hebt mij bij je, dus alles verloopt vlekkeloos.' Probeert hij zo zelf verzekerd mogelijk te zeggen.

Ik klem mijn handen om de rand van de kajak en sluit mijn ogen zodra we alle kanten op geduwd worden door het water. Voor ons horen we gegil maar we kunnen niks zien. 'Dat klonk als April Jade!' Roep ik naar Tom proberend om boven het geluid van het water uit te komen.

Voor we het weten kieperen we om en belanden we in het water. Zodra we boven komen doen we ons best om bij de kajak te komen en slepen we hem naar de kant.

De maffiaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu