Hoofdstuk 55

2.4K 40 3
                                    

Ik staar even naar de grond en hij draait me om. 'Wat?' Vraagt hij terwijl dat hij me fronsend aankijkt. 'Wat als je ouders me niet mogen?' Vraag ik hoofdschuddend. 'Waarom zouden ze je niet mogen? Je bent perfect.' Glimlacht hij terwijl dat hij een kus op mijn voorhoofd drukt. 'En even om het eerlijk te spelen. Ik lig ook niet als de beste in jouw familie.' Lacht hij. Ik moet lachen en knik. 'Touché.' Grinnik ik. 

'Maarrrr, ik moet wel zo door.' Zegt hij terwijl dat hij een stap naar achteren zet. Ik knik en loop met hem terug naar beneden. 'Het was aangenaam kennis met jullie te maken.' Glimlacht hij. Mijn ouders glimlachen even terug en wuiven hem gedag. Ik loop met hem naar de deur en kijk hem even aan zodra dat hij zich naar me omdraait. 'Ik zie je morgen weer.' Ik knik en druk hem een kus op de wang waarna dat hij naar zijn auto loopt.

Ik sluit de deur weer achter me en loop naar de woonkamer waar dat de rest zit. Ik neem plaats op de bank en kijk naar de rest. 'En?' Vraag ik. Ze kijken allemaal op en kijken me vragend aan. 'O kom op. Jullie weten allemaal kei goed waar dat ik op doel.' Zeg ik hoofdschuddend. Zodra dat ik ze me allemaal zie aangapen schud ik mijn hoofd op nieuw en kijk ik ze weer aan. 'Hij valt toch reuze mee.' Mijn moeder knikt even en kijkt dan naar mijn vader. 'Kom op Dan. Het is geen verkeerde jongen.' Zegt ze terwijl dat ze hem een zacht duwtje geeft. 'Hij vermoord mensen Donna.' Ik kijk even naar de grond maar kijk weer op zodra dat ik mijn vader weer hoor praten. 'Maar, hij zelf viel wel mee. Zolang dat jij veilig blijft en dat jij gelukkig bent.' Zegt hij terwijl dat hij een glimlachje forceert.

Ik geef even een nepglimlachje en sta op. 'Ik ga even naar boven ik ga zo slapen.' Zeg ik terwijl dat ik mijn telefoon opraap. 'Nu al?' Vraagt mijn moeder terwijl dat ze op haar horloge kijkt. Ik knik en loop naar boven. Ik laat mezelf op mijn bed vallen en laat mijn hoofd vollopen met gedachtes. Zoveel vragen.

'Ze zeiden "welkom terug bij de familie". Ik weet dat hij bevriend is geweest met Luke maar waarom zouden ze dan daar rondom zo geheimzinnig zijn? Waarom stelde ze zich opnieuw voor, als ze elkaar toch al kenden? Ze proberen iets achter te houden. Ik zucht even gefrustreerd en druk mijn kussen op mijn gezicht. 'Sum?' Hoor ik terwijl dat er geklopt wordt. Ik haal het kussen van mijn gezicht af en kijk naar mijn deur opening waar dat ik Luke zie staan.

'Luke.' Zeg ik zodra dat ik rechtop ga zitten. 'Mag ik binnenkomen?' Vraagt hij. Ik knik even en schuif op zodat hij ook bij mij op bed kan zitten. Hij komt naar me toe en neemt naast me plaats op bed. 'Luke?' Vraag ik uiteindelijk. 'Hmm.' Zegt hij terwijl dat hij weer opkijkt. 'Wat houden jullie voor mij achter?' Vraag ik zacht. Hij zucht even en schudt zijn hoofd maak je er maar geen  zorgen om.' Zegt hij hoofdschuddend terwijl dat hij zijn schouders ophaalt. 'En ik zal hem een kan geven.' Voegt hij er wat zachter aan toe. Ik kijk hem even met grote ogen aan. Hoorde ik dit nu echt uit Luke zijn mond komen? 'Echt?!' Roep ik opgewekt. Hij kijkt me even aan en moet dan lachen. 'Ik zie dat jullie beiden om elkaar geven.' Zegt hij schouderophalend. 'Maar als hij ook maar iets doet.-' Ik kap hem af zodat hij zijn zin niet kan afmaken. 'Dat doet hij niet!' Ik spring hem om de hals en lach even van blijdschap. Hij knuffelt me even terug en laat me daarna weer los. 'Laat me er geen spijt van krijgen.' Zegt hij terwijl dat hij weer opstaat. Ik knik en sluit de deur weer achter hem.

Ik besluit om maar te gaan slapen en maak me klaar. Zodra dat ik  me heb omgekleed kruip ik onder mijn deken en val ik al snel in slaap. De volgende ochtend word ik wakker. Ik loop naar beneden en zie Ben zitten. 'Hé.' Zeg ik gapend. 'Morgen.' Grinnikt hij. 'Heb je plannen vandaag?' Vraagt hij. Ik knik even en loop naar het aanrecht. 'Ik ga vandaag naar Shane thuis. Hij wilt me aan zijn ouders voorstellen.' Zeg ik nerveus terwijl dat ik een mok uit het keukenkastje pak. 'Komt vast goed.' Glimlacht hij geruststellend. Ik zet mijn kop thee op het tafeltje voor de bank en plof naast Ben neer op de bank. 'Ik hoop het. Ik weet totaal niet wat ik moet verwachten.' Zeg ik terwijl dat ik wat aan mijn armband frunnik. 'Zijn ouders zijn aardig Sum, relax.' Ik kijk op en zie Luke onze kant op lopen. Ik wil wat terug zeggen maar ik word abrupt onderbroken door mijn telefoon die dat af gaat. 'April?' Vraag ik terwijl dat ik opneem. 'Sum? Kan ik langskomen?' Vraagt ze. 'Ja tuurlijk, gaat alles goed?' Vraag ik lichtelijk bezorgd. 'Ja hoor, is het goed als ik er nu al aankom?' Vraagt ze terwijl dat ik haar de voordeur hoor dichtgooien. Ook al zeg ik nee is ze toch al onderweg grinnik ik in mezelf. 'Ja hoor.' Zeg ik uiteindelijk zodra dat ik me bedenk dat ze mij niet kan zien knikken. 'Oké, tot zo!' Voordat ik wat terug kan zeggen hangt ze weer op. Ik leg mijn telefoon weer weg en kijk naar Luke en Ben die mij fronsend aankijken. 'April komt eraan.' Zeg ik terwijl dat ik mijn kop thee van tafel pak en een slok neem. Ze knikken en gaan wat televisie kijken.

Na een paar minuten gaat de deurbel en loop ik naar de voordeur. Zodra dat ik de deur open zie ik April met twee ijskoffies staan. 'Surprise!' Roept ze enthousiast uit. Ze trekt me in een omhelzing en loopt direct door naar de woonkamer. 'Hé!' Roept ze uit terwijl dat ze naar Ben en Luke loopt en ze een kus op hun wang drukt. 'Hé April.' Antwoorden ze waarna dat ze hun aandacht weer op de televisie richten. Ze draait zich om en overhandigt me een ijskoffie. 'Thanks.' Glimlach ik. 'Zullen we naar boven gaan?' Vraag ik. Ze knikt instemmend en loopt achter mij aan naar boven. 

'Dus wat wil je vandaag doen?' Vraagt ze enthousiast. 'Erm... Ik ga vandaag naar Shane, hij wilt dat ik zijn ouders ga ontmoeten.' Zeg ik opnieuw nerveus. 'O my gosh!' Gilt ze enthousiast uit. 'Ja! Ik wil achteraf de details.' Zegt ze waarna dat ze een slok van haar koffie neemt. 'Zou zijn vader ook zo knap zijn?' Vraagt ze terwijl ze haar ogen nauw samen knijpt. Ik gooi een kussen naar haar en lach even. 'Zijn ouders zijn nog samen.' Ze gooit het kussen terug en komt naast me op mijn bed zitten. 'Ik kan het me maar afvragen.' Zegt ze zo onschuldig mogelijk. Ik rol met mijn ogen en kijk op zodra ze super snel opspringt. 'Summer! Je moet er zo goed uitzien vanavond. Je gaat de grootste maffia baas vanavond ontmoeten. U need to dress to impress.' Zegt ze terwijl dat ze mijn kast deuren opentrekt. 'O nee.' Mompel ik. Als eerst pakt ze een lingerie setje en gooit ze die naar me toe. 'Erm, zijn vader gaat mijn ondergoed niet zien hoor.' Zeg ik met een opgetrokken wenkbrauw. 'O Summer, geloof me, ik weet hoe dit soort dingen lopen, je gaat me dankbaar zijn dat ik je vertelde dat aan te doen.' Zegt  ze terwijl ze haar haar over haar schouder zwiert. Ik kijk haar even fronsend aan, maar wacht daarna maar gewoon af met wat ze nog meer afkomt. 

'Dit. 100% dit.' Zegt ze knikkend. Mijn ogen worden groot zodra dat ze een zwart kort strak jurkje naar me uit houdt met hoge naaldhakken. 'April, ken je me ondertussen nog niet?' Vraag ik hoofdschuddend. 'Jawel, en dit is al de derde keer dat je iets uit je comfortzone vindt. En toch draag je het nog iedere keer.' Grijnst ze. 'Vertrouw me nou maar.' Ik zucht even maar knik dan. Ik word opnieuw gebeld en kijk even wie het is. 'Jace.' Zeg ik terwijl dat ik mijn blik kort op April richt. Ze knikt en ik neem even op. 'Hé.' Hoor ik vanuit de andere kant van de lijn. 'Whats up?' Vraag ik terwijl dat ik me achter op bed laat vallen. 'Shane is nu nog uit op een... Nou ja, je weet wel.' Lacht hij ongemakkelijk. Hij weet natuurlijk helemaal niet hoe ik daar over denk. 'Maar hij wilde je eerder ophalen want hij wilde nog wat doen, maar het loopt wat uit dus ik kom je zo halen.' Ratelt hij achter elkaar. 'Wat wilt hij dan gaan doen?' Vraag ik nieuwsgierig. 'Dat zie je wel.' Ik zucht even en kijk naar April. 'April is hier, mag ze mee?' Vraag ik wat haar een glimlach doet opleveren. 'Ja hoor, ik ben er zo.' Zegt hij voordat hij ophangt. 'Hij komt er zo aan.' Zeg ik tegen April. 'We nemen je jurk en hakken wel mee.' Zegt ze terwijl dat ze ze op mijn bed legt. Ik knik instemmend. Wie weet wat Shane nu weer in gedachten heeft om te doen.

Ik pak even jeans en een T-shirts uit mijn kast. Zodra dat ik me mijn tanden heb gepoetst en mijn haar in een staart heb opgestoken lopen we naar beneden. We besluiten hier nog even te wachten en kijken wat tv mee met Luke en Ben. Zodra dat uiteindelijk de bel gaat pakken we onze spullen en lopen we naar de deur. Ik open de deur en zie Jace staan. 'Klaar?' Vraagt hij. We knikken en lopen achter hem aan naar zijn auto.

De maffiaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu