Ik pak even een joggingbroek en een shirt van Luke en geef die aan Shane. 'O ja, nu gaat hij me weer mogen. We delen kleren.' Lacht hij. 'Hij draait wel bij.' Zeg ik terwijl ik een pyjama crop-top en shorts uit mijn kast pak. 'Privacy.' Kuch ik. Hij grijnst even en draait zich om. 'Uiteindelijk ga ik toch meer zien.' Ik draai me om en gooi een kussen naar zijn hoofd. 'Shane!' Roep ik nep boos.
Zodra ik me heb omgekleed loop ik naar mijn bed en kruip ik onder de lakens. Hij trekt me tegen zich aan en ik leg mijn hoofd op zijn borst. 'Maak ik je nerveus?' Vraag ik zodra ik zijn hart sneller hoor kloppen. 'Hij lacht even en schudt zijn hoofd. 'Houdt toch op.' Ik lach even en sluit mijn ogen. Niet veel later val ik in slaap.
Ik word wakker en glimlach even kort in mezelf. Ik besluit nog even te liggen en na een paar minuten voel ik zijn grip rond mijn middel versterken. 'Morning.' Glimlach ik zodra ik naar hem op kijk. 'Morning.' Zegt hij met een schorre ochtendstem. 'Heb je een beetje kunnen slapen?' Vraagt hij. Ik knik even en ga rechtop zitten. Ik kijk naar de klok en zie dat het al elf uur is. 'Ik wil niet niet vervelend zijn, maar je moet zo gaan.' Zeg ik terwijl ik hem even aankijk. 'Mijn ouders komen zo thuis en Luke misschien ook.' Hij knik en kruipt uit bed. 'Is goed.' Zegt hij terwijl hij zijn shirt uittrekt. 'Shane?' Vraag ik terwijl ik ook opsta. 'Hmm?' 'Is het misschien mogelijk dat we nog een keer zelfverdediging oefenen?' Vraag ik hem. Hij grijnst even en knikt. Hij loopt naar me toe en legt zijn handen op mijn heupen. 'Natuurlijk.' 'Thanks.' Glimlach ik. Hij kleedt zich verder om en we lopen weer naar beneden.
'Ik zie je dan weer op school.' Zeg ik. 'Mhm. Je weet dat we dit voor je veiligheid geheim houden hè? Niet vanwege een andere reden.' Zegt hij voordat hij de deur uitloopt. 'Mhm.' Glimlach ik. Hij knikt en loopt dan naar buiten. Ik sluit de deur en loop dan terug naar de woonkamer.
Ik plof op de bank neer en kijk wat foto's en filmpjes terug van gister avond. Ik kies de jongens uit zeg. De twee waar ik iets me heb of heb gehad zitten in de maffia.
Rond half één komen mijn ouders binnengelopen en leggen ze hun tassen op tafel. 'Hé lieverd.' Zeggen ze vrolijk. 'Heb je gisteren nog naar je zin gehad?' Vragen ze. 'Mhm.' Glimlach ik. 'Is Luke er niet?' Vraagt mijn vader. 'Nee, hij is bij Jade.' Ze knikken en lopen naar de eettafel. 'Zullen we even lunchen?' Vragen ze. Ik knik en sta op en schuif ook aan aan tafel. 'Ik ga straks even hardlopen.' Zeg ik zodra ik mijn brood bijna op heb. 'Oké.'
Na het eten loop ik de trap op en trek ik mijn sportkleding aan. Ik loop de trap af en begin wat te stretchen. 'Ik ben zo terug!' Roep ik voordat ik naar buiten ga. Tijdens het lopen besluit ik om een nieuwe route te lopen en neem ik een bospad. Ik minder mijn tempo zodra ik bij een ketting zie hangen met daarbij een bord wat zegt verboden toegang. Me being me, kruip ik onder de ketting door en besluit ik verder te hardlopen. Ik kom uiteindelijk uit bij een soort heuvel en loop er wat langzamer naartoe. Ik loop er rond en zie dat er een deur in zit.
Waarom? Er komt hier nooit iemand, wat is dit? Mijn nieuwsgierigheid overwint mijn verstand. Ik wil de deur openen maar stop zodra ik stemmen hoor. Ik ren snel het bos verder in en verstop me achter één van de bomen. Ik probeer te horen wat ze zeggen, maar daarvoor sta ik te ver weg. Ik gluur langs de boom en maak een foto van de mannen. Ik zoom in en staar wat naar de tatoeages. Dit zal een andere maffia bende zijn. Ik wil de foto doorsturen naar Shane, maar ik heb geen bereik. Ik besluit snel terug naar huis te gaan voordat ik gezien word. Ik gluur nog één keer langs de boom en pak mijn kans om weg te rennen zodra ik zie dat ze niet kijken.
Zodra ik weer thuis ben zie ik Luke op de bank zitten. 'Gaat alles weer goed met Jade?' Vraag ik. 'Ja, nu wel.' Zegt hij opgelucht. Ik knik even en loop dan naar de trap. 'Ik ga even douchen.' Zeg ik voordat ik naar boven loop. Ik pak een setje kleren uit mijn kast en spring onder de douche.
Zodra ik klaar ben loop ik naar beneden en plof ik naast Luke neer op de bank. 'Wat kijk je?' Vraag ik. 'Hmm, o nee niks.' Mompelt hij wat. 'Dus dan mag ik kijken?' Vraag ik met een pruillip. Hij knikt en overhandigt mij de afstandsbediening zonder moeilijk te doen.
Ik start netflix op en kijk een paar afleveringen en krijg daarna een appje. 'Eten!' Ik sta op en loop naar tafel. 'Wat eten we?' Vraagt Luke die nu ook de hoek om komt gelopen. 'Andijvie.' Antwoord mijn moeder terwijl ze de pannen op tafel zet. Ik wil even kijken wie me geappt heeft maar ik voel direct een blik op me branden zodra ik mijn telefoon pak. 'Niet op je telefoon tijdens het eten.' Zegt mijn vader met een straks gezicht. 'Juist. Sorry.' Zucht ik terwijl ik mijn telefoon wegstop.
Na het eten loop ik naar boven en pak ik mijn telefoon uit mijn broekzak. Ik grinnik zodra ik zie dat het Jade is. Ik app haar even terug en pak kleed me zelf snel om. Ik loop terug de trap af en zie mijn ouders de afwas doen. 'Ik ga even naar Jade.' Zeg ik terwijl ik mijn jas pak. 'Oké!' Roepen ze me na voordat ik de deur uit ben.
Ik loop naar het strand en wacht daar op de rest. 'Hé.' Ik kijk op en zie Tom aankomen lopen. 'Ik wist niet dat jij ook mee zou gaan.' Lach ik. 'Ai, vind je dat een probleem.' Zegt hij nep gekwetst. 'Hij is onze fotograaf.' Lacht Jade die van achter hem verschijnt. 'Ahh, de fotograaf.' Zeg ik overdreven onder de indruk. We wachten even op April en Olivia en zodra ze er zijn lopen we wat verder.
'Je had ook kunnen vragen of dat Luke foto's wilde maken.' Zegt Tom lachend. 'Nee, jij bent altijd onze persoonlijke fotograaf geweest. En nu dat ik een vriend heb betekent dat niet dat ik hem overal mee naartoe ga sleuren. Ik wil mijn vrienden niet vervangen.' Zegt Jade vastbesloten. 'Dat waardeer ik.' Lacht hij.
'Wie wilt er als eerst?' Vraagt hij als we bij de pier zijn. 'Sums!' Roept April. Ik lach even en knik dan. 'Oké.' Ik ga zitten op de pier en kijk wat naar het uitzicht. 'Ik denk dat er wel een goede tussen zit.' Lacht hij. We maken nog een aantal foto's met zijn allen en tegen half negen gaan we terug naar huis.
Ik sluit de voordeur weer achter me en loop naar de woonkamer. 'Wat heb je gedaan?' Vraagt Luke zodra hij me opmerkt. 'We hebben wat foto's gemaakt op het strand.' Zeg ik zodra ik naast hem op de bank ga zitten. Ik kijk op mijn telefoon en bekijk de foto's die Tom door heeft gestuurd.
Zodra het tien uur is besluit ik te gaan slapen en loop ik terug naar boven. Ik maak me klaar om te gaan slapen en kruip daarna in bed. Niet veel later val ik in slaap.
JE LEEST
De maffia
RomantiekWAARSCHUWING!: bevat seksuele getinte scènes (zo een hoofdstuk wordt aangegeven met 'A/C' in de titel van het hoofdstuk.), geweld en lichtelijk grof taalgebruik. Summer Watson, de 17jarige studente die van school veranderd om opnieuw te beginnen. M...