Hoofdstuk 17

3.3K 47 11
                                    

Na mijn laatste les loop ik naar de kantine en zie ik Liam zitten. 'Hé, wil je vandaag misschien mee gaan shoppen?' Vraagt Jade. 'Uhm, ik denk dat jij moet rusten.' Zeg ik lachend. 'Maar.' Probeert ze nog. 'Nee, Summer heeft gelijk.' Zegt April streng. 'Oké, Oké.' Geeft ze uiteindelijk in. 'Maar dan mogen jullie nu niet zonder mij gaan.' Zegt ze streng. 'Nee, ik ga met Liam mee.' Zeg ik terwijl ik naar hem in de kantine kijk. 'O.' Zeggen Jade en April tegelijk grijnzend. Ik rol met mijn ogen en lach. 'Nee, hij gaat me gewoon helpen.' Zeg ik om duidelijk te maken dat we gewoon vrienden zijn. 'Helpen? Met wat?' Vraagt April. 'Gewoon met dit en dat.' Zeg ik vaag. Ik ga het dus echt niet aan hun vertellen. Dan draaien ze helemaal door. 'O!' Zegt ze met wiebelende wenkbrauwen. 'Iewl nee!' Roep ik lachend uit terwijl ik haar een duw geef. 

'Ben je zover?' Vraagt Liam die naar ons toe komt gelopen. 'O ja, Laten we maar gauw gaan.' Zeg ik lachend. We wuiven April en Jade gedag en lopen naar buiten. 'Uhm, Liam?' Vraag ik. 'Hmm?' 'Zouden we eerst naar mij thuis kunnen gaan? Dan pak ik even wat sport kleding.' Leg ik uit. Hij Knikt even en eenmaal aangekomen spring ik uit de auto en loop ik naar binnen. 

'Hé lieverd, is Luke er niet?' Vraagt ze verward. Nee, ik heb hem een appje gestuurd dat ik niet mee rijdt. Ik ga met een vriend mee.' Zeg ik terwijl ik de trap op loop. Ik pak even mijn sportkleding en loop weer naar beneden. 'Met Tom?' Vraagt ze. 'Nee, Liam.' Antwoord ik niet. 'Hij wacht op me in de auto.' Zeg ik terwijl ik mijn moeder een kus op haar wang geef. 'Tot vanavond!' Roep ik nog voordat ik de deur uit ben. 

Ik stap terug in de auto bij Liam. 'Waarom heb jij zelfverdediging geleerd?' Vraag ik nieuwsgierig. 'Ik was niet zo van de voetbal, dus wilde ik iets anders doen. Toen kwam ik daar uit.' Antwoord hij. Na een paar minuten komen we aan bij zijn huis. 'Erm, wat doen we bij Shane thuis?' Vraag ik verward. 'Ben je hier al geweest?' Vraagt hij verward. 'Ja, ik heb hier twee nachten terug geslapen.' Zeg ik beschaamd. 'Maar waarom zijn we hier?' Vraag ik opnieuw. 'Het heeft nu toch geen zin meer om het te proberen te verbergen. Dit is ook mijn huis.' Zegt hij geërgerd. 'Wa- Hoe? Zijn jullie broers?' Vraag ik verward. 'Laten we eerst naar binnen gaan.' Zegt hij terwijl hij uit de auto stapt. 

Ik loop achter hem aan naar binnen en volg hem door de gang. Hier ben ik vorige keer nog niet geweest. 'Je kan je hier omkleden.' Zegt hij terwijl hij een deur opent. Ik kijk mijn ogen opnieuw uit en kijk rond in de enorme badkamer. 

Ik besluit om me te gaan omkleden en steek mijn haar op in een staart. (zie media) Ik loop de badkamer uit en zie iemand staan. 'O, Summer was het toch.' Ik knik even en wil weer doorlopen maar Jace komt voor me staan. 'Wat kom je hier doen? Shane is nog niet thuis, dus hoe ben jij hier binnen gekomen?' Vraagt hij terwijl hij zijn armen over elkaar slaat. 'Ik ben hier niet voor Shane.' Zeg ik terwijl ik met mijn ogen rol. Zijn ogen glijden over mijn lichaam en hij grijnst even. 'Waarom dan wel?' Vraagt hij terwijl hij nog een stap dichterbij zet. 'Ze is hier voor mij.' Zegt Liam die nu achter Jace staat. 'Je gaat van de Anderson naar de Campbells.' Grinnikt hij. 'Ik ga van niemand naar niemand. Want Shane en ik is niks, zal ook nooit iets zijn en Liam is een vriend.' Sis ik. Liam komt nu tussen ons in staan en pakt mijn hand. 'Laten we maar beginnen.' Zegt hij terwijl hij me mee trekt. 

Ik loop achter hem aan en eindig in een hele grote sport zaal. 'Wauw.' Zeg ik verbluft. 'Oké, nu even antwoorden.' Zeg ik vastberaden. Hij zucht even en kijkt me dan aan. 'Shane is mijn neef.' Antwoord hij. 'Waarom zei je dat nooit?' Vraag ik. 'Mijn ouders zijn overleden door, nou ja, de maffia wereld. Ze zijn vermoord.' Zegt hij. Tranen beginnen op te komen in zijn ogen. Ik trek hem in een stevige omhelzing en laat hem wat later weer los. 'Julia en Ryan hebben me toen bij hun laten intrekken en als één van hun eigen kinderen behandeld. Mijn moeder was Ryan zijn zus. Sinds hun moord heb ik me terug getrokken uit de maffia wereld. Shane daarin tegen niet. Hij is de opvolger van Ryan. Ik wil niet hetzelfde als Shane gezien worden. Ik wil helemaal niks meer met de maffia te maken hebben. Daarom weet niemand het behalve onze familie, Jace en Nathan.' Zucht hij. 'En nu jij.' Zegt hij zacht. 'Ik zeg niks.' Glimlach ik. 'En jij en Shane?' Vraag ik. 'Dat klikt niet tussen ons.' Lacht hij. 'Toen ik nog wel in de maffia zat, er zat altijd spanning tussen ons. Altijd wie het best was, etc.' Ik knik en glimlach naar hem. 'Je bent niet de enige die hem niet mag.' Grinnik ik. Ik trek hem opnieuw in een omhelzing en laat hem los zodra ik een stem hoor.

'Wat wordt het hier gezellig.' Ik kijk op en zie Shane binnenlopen. 'Wat doe jij hier?' Vraagt hij terwijl hij me strak aankijkt. 'Ik ben hier om met Liam te trainen.' Zeg ik kortaf. 'Waarom?' Vraagt hij. 'Iemand houdt haar in de gaten.' Zegt Liam nors. 'Wat?' Vraagt Shane nu serieus. 'Het is niks.' Zucht ik. 'Liam helpt me gewoon met wat zelf verdediging.' Voeg ik eraan toe. 'Begin maar. Ik houd jullie niet tegen.' Zegt hij terwijl hij gaat zitten. 

Ik rol met mijn ogen en ga tegen over Liam staan. 'Hoe beginnen we?' Vraag ik. 'Eerst leer je te ontwijken en blokkeren.' Zegt hij terwijl hij klaar gaat staan. 'Oké.' Zeg ik wat onzeker. 'Ik doe het eerst langzaam zodat je hem ziet aankomen.' Legt hij uit. Ik knik en wacht het maar gewoon af. Hij doet een poging en ik ontwijk zijn eerste klap. Na een paar keer versneld hij het tempo. Zodra dit lukt en goed blijft gaan haalt hij me onderuit met zijn been en val ik achterover op de grond. Ik laat een pijnlijk kreun en ga overeind zitten. 'Niet slecht.' Grinnikt Liam. 'Vind je?' Vraag ik lachend. 'Eerlijk, ik had het erger verwacht.' Ik grinnik en kijk hem kort aan. 'Dat neem ik aan als een compliment.' Grinnik ik. Hij wordt gebeld en loopt even een paar stappen verder. Ik kijk even rond naar alle andere apparaten en richt me weer op Liam zodra hij terug komt gelopen. 

'Sorry Summer, maar ik moet gaan. Het is een spoedgeval.' Ik knik even en loop dan naar mijn tas. 'Ik app je wel voor de volgende keer.' Glimlacht hij. 'Is goed. Bedankt voor vandaag.' Glimlach ik. Hij knikt en haast zich uit de sportzaal.

'Ik kan je ook helpen.' Zegt Shane terwijl hij naar me toe gelopen komt. 'Dat hoeft niet hoor. Ik wil niemand tot last zijn.' Zeg ik terwijl ik wil weglopen. 'Dat ben je ook niet. En als je echt gevolgd wordt dan is dat mijn schuld.' Zucht hij. 'Dat is het niet.' Zeg ik terwijl ik me omdraai. 'Laat me je dan helpen.' Zegt hij serieus. Ik laat mijn tas weer op de grond zakken en loop naar hem toe. 'Oké dan.' Hij grijnst even en komt tegen over me staan. 'Liam wilt je nog niet leren om zelf de klappen uit te delen. Maar ik denk dat je dat wel moet kunnen.' Zegt hij schouderophalend. 

'Val me maar aan, doe maar alsof het echt is.' Zegt hij grijnzend. 'Houd je niet in hè.' Grinnik ik. 'Dat was ik ook niet van plan.' Zegt hij lachend terug. Ik probeer hem te raken maar hij weet al mijn pogingen te ontwijken. Duh. Hij zit in de maffia en ik ben een student die nog geen spin durft te doden. Ik probeer het nog een keer maar hij weet mijn arm te pakken en achter op mijn rug te duwen. Hij duwt me tegen de muur en grinnikt bij mijn oor. 'I win.' Zegt hij uitdagend. Hij laat me los en ik draai me om. Hij loopt terug naar zijn positie en ik grijp mijn kans en spring op zijn rug. Dit was helaas tevergeefs want hij weet me in een soepele beweging voorover te gooien waardoor ik opnieuw op de grond lig. 'Tien plus voor de moeite.' Zegt hij terwijl hij naar me op de grond kijkt. Ik moet lachen en krabbel weer overeind.

'Laten we met je houding beginnen.' Zegt hij terwijl hij rondom me loopt. Hij komt achter me staan en legt zijn handen op mijn middel. Hij plaatst zijn lippen bij mijn oor en ik merk dat ik nerveus wordt. Hij draait mijn middel een klein beetje, maar houdt zijn handen op hun plek. 'Dat is beter. Ik draai me om en staar hem aan in zijn ogen. 'Pauze?' Vraag ik terwijl ik een stap naar achteren zet. 

'Oké.' Zegt hij terwijl hij naar de deur loopt. Ik kijk op mijn telefoon en zie dat mijn ouders me geappt hebben. 'Is er iets?' Vraagt Shane zodra hij me naar mijn telefoon ziet staren. 'O nee, het zijn gewoon mijn ouders. Ze zijn niet thuis vanavond en Luke is bij Jade.' Zeg ik terwijl ik mijn telefoon weer wegstop. 'Wil je hier blijven eten? Dan heb je tenminste gezelschap.' Knipoogt hij. Ik rol met mijn ogen en werp mijn blik op de klok. 'Het is nog maar half vijf.' Zeg ik terwijl ik een wenkbrauw optrek. 'Klopt, maar dan kan je hier eerst nog douchen. Als je dat zou willen.' Zegt hij lief. 'Ja, en dan wil jij er zeker bij.' Lacht Nathan die nu ook de kamer komt binnengelopen. 'Nee.' Zegt hij bot tegen hem. 

'Kom, ik laat je wel zien waar je kunt douchen.' Zegt hij terwijl hij de gang op loopt. Ik loop hem zwijgend achterna en loop de badkamer in zodra we er zijn. 'Liam heeft het je zeker verteld.' Zegt hij terwijl hij een handdoek overhandigt. Ik knik en staar wat naar de grond. 'Dank je.' Glimlach ik zwakjes. Hij knikt en loopt de badkamer uit. 'Ik zie je zo wel in de keuken.' Zegt hij voordat hij de deur sluit. 

Ik zucht en zet de kraan aan. Ik zing wat en zet na zo een 7-8 minuten de kraan uit. Ik kleed me om en loop naar de keuken. 'Nathan en Jace zijn om taco's.' Zegt Shane zonder dat hij achter om kijkt. 'Heb je ogen in je achterhoofd?' Vraag ik lachend. 'Nee, maar je was gestopt met zingen dus ik wist dat het niet lang kon duren voordat je hier was.' Ik loop rood aan en staar naar de grond. 'Je kon dat horen?' Zeg ik beschaamt. 'Mhm.' Grinnikt hij. Hij draait zich om en lacht zodra hij mijn rode hoofd ziet. 'Niks om je voor te schamen. Ik vond het goed. Heel goed zelfs.' Mijn rode hoofd veranderd nu in rood van blozen. Ik draai me snel om en ga op de bank zitten voordat hij het ziet. 'Je lust toch wel taco's?' Vraagt hij zodra hij ook op de bank gaat zitten. Ik grinnik en knik. 

De maffiaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu