'Dat is de organisatie waar dat Riven in zit. De grootste andere maffia organisatie. Onze grootste vijand.' Zegt hij serieus. 'Laatste tijd zitten ze ons steeds meer dwars. Ze dreigen meer en worden een grotere bedreiging. Daarom wordt het tijd dat we ze uitschakelen... voor goed.' Legt hij uit. 'Kan dat zomaar? Ik bedoel als het zo een grote organisatie is.' Zeg ik fronsend. 'Het zal niet makkelijk zijn maar het is mogelijk. We moeten gewoon al hun locaties vinden. Dan kunnen we ze stukje voor stukje uitschakelen.' Zegt hij simpel.
Ik zucht even en kijk dan achterom zodra ik iemand achter me hoor. 'Ik wil jullie niet storen, maar ik heb honger, dus laten we beginnen.' Klaagt Jace. Ik pak een paar bakjes vlees en zet ze op tafel. 'Shit.' We kijken allemaal op en Liam springt snel op en loopt de kamer uit terwijl dat hij zijn telefoon opneemt.
'Wat was dat?' Vraagt Nathan verward. 'Geen idee.' Zucht Shane die nu ook wat spullen op tafel zet. Zodra alles op tafel staat schuiven we met zijn allen aan. 'Uhm, moeten we niet even wachten op Liam?' Vraag ik als de rest al begint. 'Nee hoor.' Antwoord Jace hoofdschuddend terwijl dat hij zijn vlees op de plaat gooit. Niet veel later gaat de deur open. 'Ik moet gaan.' Zegt hij snel terwijl dat hij zijn jas aantrekt. 'Waar ga je naartoe?' Vraagt Shane verward. 'Buiten. Geen zorgen ik blijf in het land.' Lacht hij voordat hij de deur uitloopt.
Ik kijk Shane even aan die zijn schouders ophaalt. 'Hoe kan ik jullie helpen?' Vraag ik terwijl dat ik wat drinken inschenk. 'Met wat?' Vraagt Jace fronsend. 'Het uitschakelen van Eldorado.' Zeg ik simpel. 'O nee. Na-ah.' Zegt Shane direct hoofdschuddend. 'Jij houd je erbuiten.' Zegt hij streng. 'Wat? Shane ik wil nuttig zijn. Laat me helpen!' Zeg ik verontwaardigd. 'Nee nee. Summer, dit is onze grootste vijand. Jij hebt totaal geen ervaring in de maffia business. En dan wil je nu hen uitschakelen. Nee mooi niet. Plus we proberen juist je er zoveel mogelijk buiten te houden en niet in deze wereld te betrekken.' Zegt hij vastbesloten. 'O kom op. Ik wil helpen.' Smeek ik hem. 'Ze kan de camera's in de gaten houden.' Lacht Nathan. Ik zucht even en staar voor me uit. 'Het is geen mooie wereld Summer. Daar wil je geen deel van zijn.' Zegt hij serieus. 'Maar het is jouw wereld. Ik wil onderdeel zijn van jouw wereld.' Zucht ik. Ik hoor Nathan even kuchen en richt mijn blik weer van Shane af. 'Hij heeft gelijk Summer. Het is echt te gevaarlijk.' Zegt Jace instemmend met Shane. 'Hé, ik wil gewoon niet dat je iets overkomt. Ik wil je veilig houden.' Zegt Shane terwijl dat hij mijn hand pakt. Ik zucht maar knik dan toch. Ik ga deze discussie toch niet winnen. Ik ga wel alleen op onderzoek uit.
'Ik ben benieuwd hoe ons nieuwe schoolhoofd is.' Zegt Nathan terwijl dat hij een hap eten naar binnen merkt. Proberend het onderwerp te veranderen. 'Ja beter is hij een beetje normaal en niet zo een oude zeikstraal.' Zegt Jace afkeurend. Ik moet lachen en schudt mijn hoofd.
'Je oom lijkt me aardig.' Glimlach ik naar Shane. 'Hij is echt tof.' Zegt Jace instemmend. Ik kijk Jace even afwachtend aan en hij kijkt dan even naar beneden. 'Mijn jeugd was niet bepaald heel makkelijk. Trevor heeft me toen geholpen. Hij is als een vader figuur voor me.' Glimlacht hij naar Shane. 'Hij is ook een tweede vader voor mij.' Legt Shane uit. Mijn vader en oom Trevor zijn een tweeling. Als mijn vader een taak moest uitvoeren bleef Trevor samen met mijn moeder bij ons.' Gaat hij verder. 'Hij klinkt heel aardig.' Glimlach ik opnieuw. Ze knikken allemaal instemmend en eten weer verder.
Na het eten staan we op en lopen ze naar de bank. Ik rol met mijn ogen en begin met tafel opruimen. 'Summer!' Roept Shane. 'Laat dat nou, dat doe ik later.' Ik negeer hem en ga verder met opruimen. Niet veel later voel ik twee armen rond mijn middel glijden en een kin op mijn schouder rusten. 'Kom je niet met ons mee naar de bank?' Fluistert hij bij mijn oor. 'Nope.' Zeg ik met een ploppende "p" terwijl dat ik de laatste borden afdroog en terug in de kast leg. 'Jij moet dit niet opruimen.' Zegt hij terwijl dat hij me in een soepele beweging omdraait.
JE LEEST
De maffia
RomanceWAARSCHUWING!: bevat seksuele getinte scènes (zo een hoofdstuk wordt aangegeven met 'A/C' in de titel van het hoofdstuk.), geweld en lichtelijk grof taalgebruik. Summer Watson, de 17jarige studente die van school veranderd om opnieuw te beginnen. M...