Hoofdstuk 33

2.7K 50 50
                                    

We lopen terug naar de rest en ik help April even met haar spullen. 'Wat zouden we vandaag allemaal moeten doen?'  Vraagt Olivia nieuwsgierig. 'Vandaag niet veel denk ik. Het zal meer uitpakken en even bijkomen etc.' Zegt Jade terwijl ze haar haar in een knot maakt.

'Beter. Het is al vier uur.' Zegt April terwijl ze zich op haar luchtbed laat vallen. 'Dus?' Vraag ik lachend. 'Jason zei dat we veel activiteiten zouden hebben. Ik zit er nu niet op te wachten om te sporten.' Klaagt ze. We grinniken even en gaan allemaal zitten. 'Oké, maar Summer, jij en Tom hebben het bed gedeeld?' Vraagt Olivia met wiebelende wenkbrauwen. 'Nee, niet op die manier.' Zeg ik hoofdschuddend. 'Tom is mijn beste vriend. Na het incidentje met Riven op de parkeerplaats heb ik bij Tom geslapen. En we hebben gewoon in het zelfde bed geslapen, maar daar zit verder niks achter.' Leg ik uit. 'Jammer, hij zou je heel goed behandelen.' Zegt April schouderophalend. 'Dat doet hij nu ook, plus ik vind het fijn om hem als beste vriend te hebben. En niet als iets meer.' Antwoord ik. 'Heb je liefdeskriebels over iemand?' Vraagt Jade geamuseerd. 'Nee.' Zeg ik hoofdschuddend. 'Dan gaan wij iemand uitzoeken.' Zegt Olivia vastbesloten. 

We kletsen nog wat verder en staan op en lopen naar buiten zodra we de docenten iedereen bij elkaar horen roepen. 'Iedereen kan een bord pakken.' Zegt één van de docenten terwijl hij naar een camping tafel wijst waar alle borden op elkaar gestapeld staan. 'En dan mogen jullie ergens in de buurt gaan zitten en alvast smakelijk.' We lopen naar de tafel en pakken een bord. 'Een mini barbecue. Dat is leuk.' Lacht Olivia. 'Maar jij bent leuker.' Glimlacht Mats terwijl hij haar een zoen op haar wang geeft. 'Cute. Nu opzij graag, want ik heb honger.' Moppert April. 'Waarom zo zuur? Jaloers dat jij geen vriend hebt?' Lacht Mats. April en ik wisselen even een blik uit en lopen dan door naar het eten. 'Moest hij eens weten.' Moppert April. 'Je houdt het wel goed geheim.' Lach ik zacht zodat niemand het hoort behalve April. 'Ja, erg hè.' Grinnikt ze. 'Jij zou zoiets nooit kunnen verbergen. Daar ben jij te lief voor.' Zegt ze voordat ze naar de rest loop. 'Moest jij eens opletten.' Mompel ik tegen mezelf. 

Ik neem plaats naast Mats en pak een stukje brood van mijn bord. Ik app Shane even om me vannacht te zien in het bos en het duur niet lang voordat ik een appje terug krijg. 'Hallo! Telefoon weg. We zijn in een crisis gesprek!' Roept April uit. 'Sorry. Wat was er?' Vraag ik verontschuldigend. 'We hebben geen van allen een krultang meegenomen.' Miept ze. 'O nee, nu gaan we een ochtend April zien.' Lacht Mats. 'Ach houdt toch op. Ik ga niet te genieten zijn.' Moppert ze opnieuw. Ik kan Jason een stukje verder zien lachen om haar opmerking en moet ook even lachen.

Na het eten gaan we rond het kampvuur zitten en kletsen we nog wat verder. Ik krijg niet veel later een appje en kijk even wie het is.

Shane: Ik ben er al

Ik: We hadden toch later afgesproken?

Shane: Ik wil je nu al zien

Ik glimlach even bij zijn laatste berichtje en sta op. 'Waar ga je naartoe?' Vraagt Jade verwart zodra ik opsta. 'Ik ga even een eindje lopen.' 'Ik ga wel mee.' Zegt April terwijl ze wilt opstaan. 'O, nee, ik wil liever alleen gaan. Even mijn hoofd leeg maken.' Lieg ik. 'O, oké.' Zegt ze twijfelend. 'Ik ben zo terug.' Zeg ik snel voordat ik door loop.

Eenmaal wat verder in het bos blijf ik lopen en zoek ik Shane. Ik durf zijn naam niet te roepen in het geval er iemand anders loopt. Ik word opzij getrokken en voel een hand op mijn mond. Ik word snel omgedraaid en kijk in het gezicht van Shane. Ik laat een opgeluchte zucht en kijk hem glimlachend aan. 'Ik schrok me dood.' Hij grinnikt even en trekt me de dichter tegen zich aan. 'Ik weet dat ze morgen truth or dare willen spelen.' Zegt hij terwijl hij zijn handen op mijn onderrug legt. 'En ik hoor wat waaien dat je vriendinnen een vriend voor je zoeken.' Lacht hij. 'Ja klopt. Double dates.' Zeg ik terwijl ik met mijn ogen rol. 'Maar dat kan ook voor vragen zorgen die ons zouden kunnen veranderen.' Zucht hij. 'Ik speel het spelletje wel mee.' Zeg ik terwijl dat ik naar hem opkijk. Hij knikt even en staart me even aan. Ik druk mijn lippen op die van hem en hij trekt me nog dichter tegen zich aan. We laten elkaar los zodra we iets horen en kijken vlug rond. 

'Misschien is het tijd om weer terug te gaan.' Zucht ik. 'Misschien wel ja.' Antwoord hij teleurgesteld. Ik druk nog een vlugge zoen op zijn mond en loop dan terug naar het kamp. 'En, heb je goed je hoofd leeggemaakt?' Vraagt April bot. 'Erm, ja.' Zeg ik een beetje verbaasd door haar botte toon. 'Zal wel.' Voegt ze eraan toe voordat ze weg loopt. Ik kijk even naar de rest die hun schouders ook even ophalen. 

We blijven nog even zitten en spelen wat muziek af op Liam zijn bluetooth box. Bij het refrein zingen we mee. En met we bedoel ik Jade, Olivia en ik.

I dug my key into the side
Of his pretty little souped up four-wheel drive
Carved my name into his leather seats

Slashed a hole in all four tires
Maybe next time, he'll think before he cheats

'Misschien moet je maar een andere vriendin zoeken Mats, straks gaat je auto eraan.' Lacht Tom. 'Of ga gewoon nooit vreemd.' Grijnst ze. 'Dat zou ik nooit doen.' Grijnst hij voordat hij haar een korte zoen geeft.

Rond half tien komen de docenten naar ons toegelopen en vertellen ze ons dat we onze tenten in moeten gaan. We knikken en staan op. Ik loop achter Jade en Olivia aan onze tent in. De andere meiden komen ook de tent binnen, alleen April is er nog niet. 'Waar blijft ze?' Vraagt Jade. 'Geen idee.' Lieg ik. Ik weet natuurlijk dat ze bij Jason is. 'Ze moet wel opschieten. Het is niet de bedoeling dat ze op de eerste avond al in de problemen schiet.' Zegt Olivia terwijl dat ze haar pyjama pakt. Jade en ik knikken beiden even en pakken ook onze pyjama uit onze tas.

We kleden ons om en gaan vervolgens alvast op ons bed liggen. 'Het is koud.' Klaagt Olivia.' 'Jij mist gewoon je Mats knuffels.' Grinnikt Jade. 'Ja en jij die van Luke.' Lach ik. 'En jij die van?' We draaien ons om en ik zie April geïrriteerd naar me kijken. 'Wat is er nou?' Vraag ik zodra ik haar blik zie. 'Niks.' Antwoord ze terwijl ze me haar ogen rolt. 

Ze kleedt zich ook om en kruipt snel onder haar lakens. We besluiten uiteindelijk om ook maar te gaan slapen, aangezien de rest van de tent ook stil is. Het duurt niet lang voordat ik in slaap val. Wat logisch is aangezien ik nog steeds erg moe ben, omdat ik afgelopen nacht niet geslapen heb.

-------------------------------------------

Iedereen schrikt wakker waardoor ik ook wakker schrik. 'Wat krijgen we!' Roept April boos uit. 'De tent is ingestort!' Roept Olivia uit. 'Summer??' Hoor ik Jade direct snel roepen. Ik merk dat mijn claustrofobie begint toe te nemen en probeer me te focussen op mijn ademhaling maar dat gaat erg moeilijk. Ik voel wat opzoek naar mijn telefoon en pak hem zodra ik hem voel. Ik zet mijn zaklamp snel aan. Ik loop moeilijk naar de uitgang en tilt met mijn handen de bovenkant van de tent omhoog. Zodra iedereen eruit is kijken we somber naar de ingestorte tent. 'En waar moeten wij nu slapen?' Vraagt Jade zuchtend. Langzaam strompelt de tent van de jongens ook leeg en beginnen ze te lachen zodra ze onze tent op de grond zien liggen. 

De docenten komen er ook bij staan en zuchten even. 'Heren jullie zullen de tent met de dames moeten delen.' Zegt er één van de docenten met tegenzin. 'Maar, we willen niemand zwanger naar huis sturen. Dus iedereen houdt zijn of haar zaakjes bij zichzelf.' Zeggen ze streng.

'Mats!' Zegt Olivia enthousiast. 'Luke!' Doet Jade Olivia na. Ze lopen naar elkaar toe en er verschijnt iemand anders voor mij. Ik kijk op en zie dat het Riven is. 'Je mag mijn luchtbed wel delen.' Grijnst hij terwijl hij nog een stap dichterbij zet. 'Nee, dat gaat niet gebeuren.' Zegt Ben bloedserieus terwijl hij, Luke, Liam en Tom voor me komen staan. Ik werp mijn blik kort op Shane en zie dat hij zijn vuisten gebald heeft, maar dat Nathan en Jace hem "rustig" houden.

Riven lacht even en gooit zijn handen dan in de lucht. 'Oké.' Grijnst hij voordat hij weer terug de tent inloopt. 'Je kan wel bij mij op mijn luchtbed slapen.' Stelt Tom voor. Ik knik en loop achter hem aan de tent in. Ik ga naast Tom liggen en hij kijkt me even bedenkelijk aan. 'Hoe kan het eigenlijk dat jullie tent zomaar instortte?' Vraagt hij. 'Geen idee.' Zeg ik eerlijk en uitgeput. 'Ga jij nu maar eerst slapen.' Grinnikt hij. Ik knik even en mijn blik kruist met die van Shane. Hij houdt Tom goed in de gaten waardoor ik even moet lachen. Ik ga ook liggen en val al snel in slaap. 

De maffiaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu