Ik word wakker van mijn wekker en klim mijn bed uit. Ik besluit om me eerst om te kleden en trek mijn kastdeuren open. Ik pak wat uit mijn kast en trek het aan. Ik loop de trap af en kijk fronsend naar Luke die ik druk in de keuken bezig zie.
'Luke? Wat doe je?' Vraag ik lachend. 'Ik maak ontbijt voor je, nou ja, voor ons.' Glimlacht hij. 'Oké, wat heb je nodig?' Vraag ik wantrouwend. 'Wat? Niks. Mag ik niet gewoon uit de goedheid van mijn hart ontbijt maken voor mijn zusje?' Vraagt hij zo onschuldig mogelijk. Ik loop naar hem toe en sla mijn armen over elkaar. 'Wat wil je?' Vraag ik nog een keer. 'Waar was je echt? Je was niet bij April?' Zegt hij serieus. 'Luke!' Zeg ik terwijl dat ik hem een duw geef. De deur gaat open en Ben loopt naar binnen.
'Hé.' Zegt hij vrolijk terwijl dat hij naar ons loopt. 'Hé.' Antwoord ik terwijl dat ik het bord met pannenkoekjes van Luke afpak. 'En bedankt voor deze.' Zeg ik terwijl dat ik aan tafel ga zitten.
'Hier.' Ik kijk op naar Ben die me een doosje overhandigt. Ik pak het aan en moet lachen. 'Waarom?' Vraag ik lachend zodra ik zie dat het een doosje condooms is. 'Luke vertelde me over de zuigzoen, dus wees alsjeblieft veilig.' Zegt hij simpel. Ik moet hard lachen zodra dat ik Luke zijn gezicht zie. 'Give me that!' Commandeert hij geïrriteerd. Ik stop het doosje snel weg en moet lachen zodra dat ik zijn gezicht op onweer zie staan. 'Ben, nikste veilig. Gewoon niet! Zeker niet al we niet weten wie.' Zegt hij stug. 'Rustig maar papa beer. Jullie komen het wel te weten. Nu hebben we alleen besloten om het niet te zeggen.' Zeg ik schouderophalend. 'Maar waarom?' Vraagt Luke fronsend. 'Is het zo erg?' Lacht hij, maar toch met een serieuze blik. 'Ja.' Zeg ik terwijl dat ik hem op zijn schouder klop. Ben moet ook lachen en ik loop weer naar boven.
Ik weet dat dit Luke heel erg irriteert. Ik poets mijn tanden even en borstel mijn haar even.
'Summer we gaan!' Roept Ben naar boven. Ik pak snel mijn tas en loop de trap weer af. 'Zijn mam en pap al weg?' Vraag ik aan Luke. 'Mhm.' Antwoord hij terwijl dat hij zijn autosleutels pakt. We lopen naar buiten en stappen in de auto van Luke.
Zodra we op school aankomen kijken we elkaar al raar aan. 'Wat is dit nu weer?' Vraagt Ben verward. We stappen de auto uit en zien al twee bewakers bij de ingangspoort staan. 'Iets zegt me dat dit een ontzettend lange dag gaat worden.' Zucht Ben hoofdschuddend.
We lopen naar de poort en worden al snel gestopt. 'Tassen daar inleveren.' Zegt één van de mannen streng. We doen wat hij zegt en geven onze tassen af. Ze worden direct leeg gegooid en al onze pullen worden doorzocht. 'Wat is dit nu weer?' Vraagt Luke geïrriteerd. April komt ook bij ons staan en levert ook haar tas in. 'Wat heeft dit nu weer te betekenen?' Vraagt ze verward. 'Nieuw schoolhoofd.' Zegt Ben stug. 'Nou, goede eerste indruk.' Lacht April sarcastisch. 'ID kaarten.' Bevelen ze opnieuw. Ik pak mijn ID kaart vanachter mijn telefoon hoesje en laat hem zien. Ze wisselen even een blik en stoppen mijn tas weg. Mijn blik kruist met die van Jace die het ook zag. Hij komt al snel bij ons staan en duwt zijn tas in de handen van hen. Hij laat zijn ID kaart zien en blijft bij ons staan. 'Kan je niet ergens anders staan?' Zucht Luke geïrriteerd. 'Nope.' Grijnst hij.
Niet veel later komen ze terug met mijn tas. 'Uhm, was er een probleem?' Vraag ik terwijl dat ik mijn spullen terug in mijn tas prop. Ze negeren ons en duwen ons naar voren. 'O oké dan.' Zucht ik.
Bij de ingang van het gebouw staan er opnieuw bewakers. We worden één voor één gefouilleerd. We lopen naar binnen en Jace trekt me even opzij. 'Zie je wel. Er zit hier een complot in.' Zucht ik geïrriteerd. Hij knikt en pakt mijn tas. Hij doorzoekt mijn tas ook even en haalt er een klein microfoontje uit.
'Dat is niet creepy ofzo.' Zeg ik sarcastisch. Hij kijkt nog even verder maar als hij voor de rest niks ziet geeft hij mijn tas terug. 'Thanks.' Hij glimlacht even en knikt. 'We komen er wel achter hoe het hier precies zit.' Glimlacht hij geruststellend. Ik knik even en lach dan. 'Hoe erg zou het kunnen zijn.' Hij moet ook even lachen en ik loop terug naar de rest.
'Is het Jace?' Vraagt Luke afkeurend. 'Is Jace wat?' Vraag ik niet volgend. 'De persoon die je die zuigzoen heeft gegeven.' 'Je hebt wat nou?' Vraagt April direct. 'Nee! Absoluut niet! Je denk toch niet dat ik ook maar met iets van wat hun doen akkoord ga hè?!' Zeg ik verontwaardigd. Luke glimlacht even opgelucht en knikt dan. 'Gelukkig.' Ze lopen weer verder en ik kijk naar April.
'Hebben jullie?...' Vraagt ze hoofdschuddend. 'Nee, we hebben gewoon gezoend. Dat is alles.' Stel ik haar gerust. 'Jeetje, iedereen is ineens zeer geïnteresseerd in mijn liefdes leven.' Zucht ik. 'Duh. Hun willen weten wie het is en ik weet wie het is en dat maakt het niet veel beter.' Zegt ze terwijl dat ze rondom kijkt. 'Daarover gesproken.' Grijns ik. 'Hoe is het tussen jou en mister sportfit.' Grinnik. 'O my, geef je hem nu ook al bijnamen.' Lacht ze beschaamd. 'Ja, of wil je dat ik hem bij zijn naam noem op school?' Vraag ik lachend. 'Nee je hebt gelijk.'
'Hé!' Roept Olivia opgewekt die nu ook bij ons komt staan. 'Wat is dit allemaal voor gekkigheid?' Vraagt ze terwijl dat ze rondkijkt. 'Ja geen idee.' Zucht April. We lopen naar onze kluisjes waar Tom, Jade en Mats ook zijn.
Ik prop mijn jas snel in mijn kluisje en voor ik het weet trekt April me mee achter zich aan. 'Ik zou nog een verklaring krijgen waarom ik voor jou moest liegen.' Ik knik even en staar dan naar de grond. 'Ik vertel je vanmiddag alles. Wil je bij mij thuis langskomen?' Vraag ik ze knikt en niet veel later staat Tom voor onze neus. 'Ik weet niet hoor. Maar sinds wanneer word ik buitengesloten van de roddels?' Zegt hij fronsend. We moeten even lachen en schudden ons hoofd. 'Diva.' Lach ik terwijl ik hem opzij duw.
We lopen naar boven naar onze les en schuiven aan aan tafel. Tom komt naast me zitten en zodra dat iedereen binnen is wordt sluit de docent de deur van het lokaal. Ze pakt een bakje en loopt naar de eerste tafel. 'Alle telefoons dienen ingeleverd te worden.' Zegt ze streng. 'Mevrouw?' Vraagt Mats terwijl dat hij zijn hand op steekt. 'Ja, Mats.' Antwoord ze met een opgeheven kin. 'Wat is deze hele freaky show ding. Het was even leuk, maar nu is de grap wel over.' Zegt hij serieus. Olivia geeft hem snel een tik en schudt haar hoofd.
'Ik begrijp dat er veel verwarring is bij jullie. Maar we hebben nu een nieuw schoolhoofd. Dus ook nieuwe regels. Die moeten we allemaal naleven. Daarbij einde discussie.' Zegt ze snel. 'Maar vind u dit ook niet overdreven? Tassen doorzoeken, fouilleren en telefoons inleveren.' Vraagt Mats door. 'Shut up.' Zegt Olivia zacht tegen hem. 'Mijn mening is niet relevant.' Zegt ze hoofdschuddend. 'Nu de telefoons.' We doen wat ze zegt en leveren onze telefoons in.
Na de eerste paar lessen lopen we weer naar beneden voor de pauze. 'Wie is nu eigenlijk ons schoolhoofd? Ik bedoel is het niet raar dat we hem nog niet gezien hebben?' Vraagt Tom fronsend. We knikken instemmend en kijken wat rond.
Ik zie Shane lopen maar hij ziet mij niet. Hij stormt de school uit en Nathan en Jace volgen hen snel.
'Wat zouden die nu weer gaan doen?' Rolt Mats met zijn ogen. 'Geen idee, we zien dat toch wel weer op het nieuws voorbij komen.' Lacht Tom. Ik zucht even en staar wat naar buiten.
Zodra we onze laatste lessen hebben gehad, lopen April en ik naar Luke zijn auto waar we op hem en Ben wachten.
'Hé, Luke is het goed dat April ook mee rijdt?' Vraag ik zodra hij komt aangelopen. 'Ja hoor.' Glimlacht hij naar April. 'Top.' We stappen in en rijden naar huis.
JE LEEST
De maffia
RomanceWAARSCHUWING!: bevat seksuele getinte scènes (zo een hoofdstuk wordt aangegeven met 'A/C' in de titel van het hoofdstuk.), geweld en lichtelijk grof taalgebruik. Summer Watson, de 17jarige studente die van school veranderd om opnieuw te beginnen. M...