April en Jade komen direct naar me toe gerend. 'Fijn. Tom had gelijk. Ik had het niet mogen zeggen.' Mopper ik. 'Uhm Sum...' Zegt April wijzend naar mijn shirt. 'Ik weet het. Het is helemaal nat.' Er lopen een paar jongens voorbij die beginnen te fluiten. 'Wat?' Ik kijk naar beneden en hou snel mijn tas voor mijn borst. 'Waarom besloot ik ook een wit shirt aan te doen met daaronder een roze bh?!' Zeg ik geïrriteerd. 'Kom.' Jade pakt me bij mijn hand en trekt me mee naar de kluisjes. 'Ik zou je sportkleding maar aan doen als ik jou was.' Ik zucht en open mijn kluisje. Ik pak mokkend mijn sportkleding uit mijn kluisje en loop naar de toiletten. Zodra ik me omgekleed heb loop ik terug naar buiten.
Zodra we in het lokaal zitten kijkt de leraar me even raar aan. 'Wat nu weer?' Zucht ik zodra mijn telefoon af blijft gaan. 'Wat is het?' Vraagt April die achter me zit. Tom slaat zijn hand voor zijn mond en probeert niet te lachen. Ik geef hem een zachte stomp en laat het aan April en Jade zien. 'Het is gefilmd en gaat heel de school rond. Ik ben drie biljoen keer genoemd.' Dat laatste zeg ik sarcastisch. 'Nou, je bent wel bekend nu.' Probeert April me op te vrolijken. Wat ook lukt ik lach even en zucht dan weer. 'Ik moet hem terug pakken.' Zeg ik nadenkend over wat ik zou kunnen doen. 'Ha, goeie.' Lacht Jade. 'Je moet echt zijn buurt blijven Sum.' Zegt April serieus. 'Je moet niet in zijn wereldje terecht komen.' 'Wow, oké. Ik blijf uit zijn buurt maar wat voor wer-.' 'Zouden jullie stil kunnen zijn of moeten jullie het theekransje meenemen naar het nablijf uur?' 'Sorry meneer.' Zeggen we tegelijk.
Deze les duurt 3 uur en zodra die eindelijk voorbij is lopen we naar de aula. 'Staat je goed hoor.' Ik draai me om en zie Shane met een grijns voorbij lopen. Ik wil naar hem toelopen en wat zeggen, maar Jade pakt mijn pols en houdt me tegen. Dit doet hun alleen maar meer lachen. Ik zucht maar loop dan mee de kantine in. 'Waarom moest je vandaag eigenlijk fietsen?' Vraagt April. 'Luke moest later beginnen.' Ze knikken en nemen plaats.
'O, ik krijg een appje van mijn moeder. Mijn oom heeft hout dat we mogen gebruiken.' 'Top!' Zegt Jade enthousiast. 'We kunnen het over 2 dagen ophalen.' Vul ik aan. 'Nou, wie kan er bouwen?' Vraagt April. 'Misschien kan Liam helpen.' Stel ik voor. 'We vragen het hem nog wel.' We knikken en kletsen nog wat. 'Zullen we na school nog wat gaan drinken?' Vraagt Jade. We knikken instemmend en lopen weer verder naar de volgende les.
'Oké, ik wil dat jullie in tweetallen opsplitsen voor een project.' April tikt me op mijn schouder waardoor ik me omdraai. 'Partner?' Vraagt ze. 'Wil je niet met Jade?' Vraag ik. 'Ze kan ook met Olivia.' Ik glimlach en knik. Gelukkig dat ze mijn partner wilt zijn, ik heb naast haar, Jade en Tom nog niet echt andere vrienden. En geloof me voor mij is dat heel erg veel.
Nadat het project is uitgelegd gaan we in onze duo's zitten dus komt April naast mij zitten. 'Oké. Als we die bar kunnen maken moeten we nog een plaats bedenken waar we de carwash kunnen doen.' Zucht ze. 'We kunnen het toch gewoon op de parkeerplaats van school doen? Dan ziet iedereen het en dan heb je genoeg plek om te parkeren of wachten. En als je dan een paar camping tafels neer zet kunnen ze de cupcakes en verse limonade ofzo drinken en eten.' Ratel ik achter elkaar. 'En adem.' Zegt ze lachend. Ik moet ook lachen en kijk dan naar de tijd. 'Uhg. De dag duurt zo lang vandaag.' Zucht ik. 'Dat komt omdat je een rot ochtend had en je het nu koud hebt in je T-Shirt en sport shorts.' Lacht ze. 'Misschien.' 'Maar je idee is wel goed.' Zegt ze weer serieus. 'Thanks.'
Zodra de les eindelijk klaar is pakken we onze spullen en lopen we weer naar beneden. 'Hé, Liam!' Ik ren even naar hem toe en hij moet lachen zodra hij me ziet. 'Ga je zo graag sporten?' Lacht hij. 'Ha ha. Heel grappig.' Zeg ik sarcastisch. 'Je hebt het filmpje waarschijnlijk wel gezien.' Hij knikt en haalt zijn schouders op. 'Hij is gewoon een zak.' 'Klopt, het enige waar ik voor moet zorgen is dat ik hem niet meer tegen kom. Want iedere keer gebeurd er wel iets. Maar niemand doet ook iets aan zijn gedrag. Zelfs de docenten niet.' Zucht ik. 'Is dat waarom je naar me toe kwam? Om over Shane te mopperen.' Lacht hij. 'Nee. We hebben hout voor de bar. We kunnen het over 2 dagen ophalen.' Zeg ik vrolijk. 'O maar dat is weer eens goed nieuws.' Zegt hij. 'Klopt. Alleen wij zijn niet zo goed in bouwen dussss hoopte we dat jij dat wel kan EN dat je ons zou willen helpen.' Zeg ik met een pruillip. 'Wie is we?' Vraagt hij. 'Jade, April en ik denk Olivia en ik.' Hij zucht en knikt dan. 'Oké oké.' 'Dank je!' Ik geef hem een knuffel en laat hem weer los. 'Dan ga ik weer naar binnen, want ik heb het ontzettend koud hier buiten.' Hij lacht en knikt. Ik ga snel terug naar binnen en loop terug naar de rest.
JE LEEST
De maffia
RomanceWAARSCHUWING!: bevat seksuele getinte scènes (zo een hoofdstuk wordt aangegeven met 'A/C' in de titel van het hoofdstuk.), geweld en lichtelijk grof taalgebruik. Summer Watson, de 17jarige studente die van school veranderd om opnieuw te beginnen. M...