Ik word langzaam wakker van mijn wekker die afgaat. Ik sta snel op en trek mijn kleren aan. Ik grits mijn telefoon van mijn nachtkastje en haal hem uit de lader. Ik loop snel naar beneden en pak wat ontbijt. 'Summer? Waarom ben je zo vroeg op?' Vraagt mijn vader fronsend. 'Ik moet nog even ergens naartoe voordat ik naar school ga.' Zeg ik schouderophalend. Hopend dat hij het zou laten vallen en niet door zou vragen. 'Oké.' Antwoord hij terwijl dat hij zijn krant verder gaat lezen. Ik loop na het ontbijt nog snel naar de badkamer en poets mijn tanden.
'Summer?' Ik draai me om en zie Luke staan. 'Luke.' Lach ik nerveus. 'Waar ga je naartoe?' Vraagt hij terwijl dat hij naar de tijd kijkt. 'Ik uhm, ik moet nog wat ophalen.' 'Waar?' Vraagt hij terwijl dat hij me bedenkelijk aankijkt. 'O gewoon, bij Tom.' Lieg ik. 'Als je nu gewoon even wacht dan geef ik je een lift.' Stelt hij voor terwijl dat hij zijn tandenborstel pakt. 'Nee hoor, ik fiets wel. Maar bedankt voor het aanbot.' Glimlach ik voordat ik tussen hem en de deur naar buiten glip.
Ik loop de trap weer af en haal mijn fiets uit de schuur. Ik fiets naar Shane zijn huis waarna de poort voor me opengaat zodra dat ik voor de camera sta. Ik loop naar binnen en kom Jace buiten al tegen. 'Summer?' Vraagt hij terwijl dat hij me opmerkt. 'Hmm.' Antwoord ik terwijl dat ik doorloop. Hij loopt me achterna en kijkt me even aan. 'Waarom ben je hier zo vroeg?' Vraagt hij terwijl dat hij de voordeur achter ons sluit. 'Ik moet Shane even spreken.' Zeg ik beknopt. 'Is er iets gebeurd?' Vraagt hij met een opgetrokken wenkbrauw. Ik zucht even en kijk hem aan. 'Waar is hij?' Vraag ik. 'In zijn kamer denk ik.' Ik knik en loop direct door naar zijn kamer.
Ik open zijn deur en stap naar binnen. Ik kijk zijn kamer rond en zie hem voor zijn kledingkast staan in alleen een joggingbroek. Hij draait zich om en kijkt me even verrast aan. 'Sum wat doe jij hier?' Vraagt hij terwijl dat hij een paar stappen naar me toe zet. 'Luke heeft zich bij jullie aangesloten.' Zeg ik terwijl dat ik op zijn bed ga zitten. Hij zucht even en knikt dan. 'Ik wil niet dat hem iets overkomt dankzij mij.' Zucht ik terwijl dat ik mijn gezicht in mijn handen laat vallen. Ik voel het bed naast me inzakken en ik voel een arm om me heen glijden. 'Dat gaat ook niet gebeuren. Hij gaat veel trainen, met ons.' Probeert hij me gerust te stellen. Ik kijk hem even aan en zucht even diep in. Hij pakt mijn handen en drukt een korte kus op mijn lippen. 'Het is zijn eigen keuze geweest. En hij heeft al eerder bij ons gezeten. We weten wat hij kan en tot wat hij in staat is.' Hij kijkt me even aan en geeft me een zachte duw. 'Ik laat niet zomaar iedereen in jouw buurt.' Grinnikt hij. 'Zolang dat hij maar geen zwakke schakel wordt.' Ik kijk op en zie Tayler in de deuropening staan. 'En waarom zou hij dat zijn.' Zeg ik nors. 'Liefde maakt blind, je gaat snel fouten maken.' Zegt hij schouderophalend. 'Liefde maakt je juist sterker. Maar daarvoor zou je ervaring moeten hebben voordat je daarover zou kunnen spreken.'
Beiden, Tayler en Shane kijken me verrast aan. 'Oké, noted. Summer heeft een mening.' Lacht hij. Ik blijf hem even strak aankijken en kijk pas weer weg zodra dat hij uit het zicht is verdwenen.
Shane zijn grip om mijn middel verstevigt en hij trekt me in één soepele beweging op zijn schoot. 'We kunnen vandaag ook nog een keer lekker thuis blijven.' Grijnst hij hoopvol. 'Hoe graag ik ook ja wil zeggen, moet ik je aanbod toch afslaan.' Hij zucht even en trekt me dichter tegen zich aan. Ik glimlach even in mezelf en sluit even kort mijn ogen terwijl dat ik mijn hoofd op die van hem leg die tegen mijn borst rust.
'We moeten toch zo gaan.' Zeg ik uiteindelijk. 'Nee.' Zegt hij koppig. 'Shane. We kunnen niet te laat komen.' Zeg ik terwijl dat ik een poging doe om wat ruimte tussen ons te creeëren. 'Ik wel.' Probeert hij nog. 'Maar ik ben jou niet.' Hij zucht even en kijkt me vanaf zijn bed aan. ' hier kunnen we ook lol hebben.' Zegt hij grijnzend. Ik schud lachend mijn hoofd en pak mijn tas. 'Niet nu.' Ik loop zijn deur weer uit en kom Nathan tegen. 'Goeie morgen.' Glimlach ik. 'Morgen.' Antwoord hij een beetje afwezig. Apart. Ik besluit het maar te negeren en wacht op Shane.
Zodra dat hij dan ook eindelijk klaar is lopen we naar één van zijn auto's. 'Kan Ben zich ook niet opnieuw bij jullie aansluiten?' Vraag ik aan Shane terwijl dat we instappen. 'Weet je zeker dat je nog meer mensen hierin wilt betrekken?' Vraagt hij aarzelend. 'Ik ken Ben. Hij wilt er ook bij, zeker nu dat Luke zich ook heeft aangesloten. Plus, hij is super handig.' Zeg ik in de hoop hem om te praten. 'En wat is je echte reden?' Lacht hij. Ik zucht even rn kijk naar buiten. 'Hij kan Luke realistisch houden.' Zeg ik eerlijk. 'Luke doet veel voor een ander, wat Tayler zei, liefde maakt blind. Ik wil niet dat hij een domme fout gaat maken omdat hij wilt helpen.' 'Daarnet viel je Tayler nog aan.' Zegt hij fronsend. 'Ik mag hem niet zo.' Hij kijkt me even betwijfelend aan. 'Heeft hij iets gedaan?' Vraagt hij met een strak gezicht. 'Nee, ik heb gewoon niet zo een goed gevoel over hem.' Hij knikt even en kijkt me dan aan. 'Ik zal het aan Ben vragen.' Zegt hij terwijl dat hij bij school parkeerd. Ik haal opgelucht adem en druk hem een korte kus op zijn mond. We lopen de school binnen en ik zie als snel Olivia staan.
Ik loop naar haar toe en zodra dat ze me opmerkt glimlacht ze naar mij. 'Wil je ook wat?' Vraagt ze doelend op de automaat waardat ze bij staat. 'Nee hoor dank je wel.' Ze knikt en loopt met mij samen naar de aula. 'Oké, dus ik zat te denken voor het schoolfeest hè.' Begint ze. 'O my. We hebben helemaal niks meer aan de bar gedaan.' Besef ik me nu pas. 'Nee, maar dat komt wel goed. Ik bedoel het is niet dat er geen andere dingen ons bezig hebben gehouden.' Lacht ze. Ik moet ook even kort lachen en knik. 'Touché.'
'Waar zat je aan te denken?' Vraag ik haar. 'Nou, als we nu deze week één dag afspreken dat we met een paar die bar afmaken, dan kunnen we daarna verder. Maar dan hebben we dat al afgehandeld.' Ik knik instemmend en denk even na. 'Voor mij maakt de dag inprincipe niet zo uit.' 'Oké, dan vraag ik wanneer dat Mats, Tom, Jade en April kunnen.' Ik knik even en kijk op mijn telefoon. 'Jade en Luke zijn later.' Vertel ik April terwijl dat ik Luke zijn appje lees. 'Die twee worden ook steeds makkelijker.' Lacht ze. 'Zeg dat wel.'
Ik pak mijn tas terug in zodra dat de bel gaat. We lopen naar boven en mijn blik kruist met die van Riven. Hij kijkt me grijnzend aan wat me een rilling over mijn rug oplevert. Zodra dat we het lokaal inlopen neem ik plaats aan mijn vaste tafel. 'Morgen kan de rest ook.' Ik kijk op naar Olivia die moet lachen zodra dat ze mijn verdwaalde blik ziet. 'Voor de bar.' Lacht ze. 'O, ja is goed. Gewoon direct na onze laatste les?' Ze knikt en begint druk terug te typen. 'Oké.' Knik ik instemmend.
'Dames, pakken jullie ook jullie spullen erbij. En telefoons weg graag.' Ik doe wat hij zegt en pak mijn spullen erbij.
'Hé Sum?' Zegt Olivia zacht. 'Hmm.' Antwoord ik terwijl dat ik mijn schrift en boek open sla. 'April en Jade willen vanavond wat gaan drinken. Ga je mee?' Vraagt ze enthousiast. 'Uh ja is goed.' Stem ik in. 'Top. Ik weet de beste plek.' Glimlacht ze breed.
Na de les lopen we naar beneden. Ik zie Shane zitten en loop even naar hem toe. 'Hé.' Glimlach ik zodra dat hij me ziet. 'Hé.' Hij trekt me bij hem op schoot en ik zie direct een paar meiden vuile blikken naar me werpen. Ik probeer ze zoveel mogelijk te negeren en richt me weer op de rest. 'Sum, moet ik je straks thuis afzetten?' Ik schud mijn hoofd en kijk hem aan. 'Ik ga vanavond na school wat met de meiden drinken.' Hij knikt even staart fronsend vooruit. 'Zal ik je daarna ophalen? Dan kan je vanavond ook gewoon blijven slapen.' Ik glimlach even en knik dan.
'Dan kan je ons net zo goed ook meenemen.' Zegt April voot de grap. 'Ah wilt er iemand anders soms ook bij ons slapen.' Lacht Jace.' Ik kijk naar April die langzaam rood aanloopt. 'O my.' Lach ik. Ze wordt nu alleen maar roder nu dat ze weet dat ik het gezien heb. 'Als je het dan toch vootsteld.' Zegt ze schouderophalend. Ik moet lachen en kijk naar Shane. 'Mag dat?' Hij kijkt me even aan en lacht dan terwijl dat hij zijn hoofd even naar beneden laat vallen. 'Mhm.' 'Yes.' Zeg ik enthousiast. Ik druk hem een korte kus op zijn mond en stuur mijn ouders een berichtje dat ik vandaag niet thuiskom.
JE LEEST
De maffia
RomanceWAARSCHUWING!: bevat seksuele getinte scènes (zo een hoofdstuk wordt aangegeven met 'A/C' in de titel van het hoofdstuk.), geweld en lichtelijk grof taalgebruik. Summer Watson, de 17jarige studente die van school veranderd om opnieuw te beginnen. M...