28/1 2021

17 0 0
                                    

LYSTRING, LYSTRING;

Det verkar som att jag för första gången på LÄNGE har skaffat mig ett nytt love intrest ...

Jag vet, jag tycker också det är sjukt men jag tror det är sant. Jag har äntligen slutat försöka klämma ur uppmärksamhet ur den gamla karlsloken, och efter typ ett halvår lol förstått mitt värde. Det hände ganska plötsligt faktiskt. Ska jag säga hans namn eller är det för tidigt??? Jag tror det förblir en hemlis ett litet tag heheh...

Det var faktiskt saga som tog upp det helt plötsligt. Det är ju vänner (och han och jag är ju faktiskt också bekanta sen innan) och hon har sagt flera gånger att hon tycker vi skulle passa bra. Mitt i natten undrade hon om inte han skulle va nåt för mig, och jag vet inte riktigt vad jag svarade för jag blir ju sådär äcklad o nervös men jag sa ju iallafall inte nej. Några dagar senare berättade hon att hon hade tipsat deras gemensamma kompis om att vi skulle va en bra match och han måste ha pratat med killen i fråga för BOY vad våra konversationer har blommat helt plötsligt. Jag vill inte hoppas för mycket men jag måste säga att mina ögon faktiskt har öppnats för honom en hel del. Trots att jag inte direkt har tänkt på honom på det sättet innan så tickar han faktiskt av ganska många boxar när jag tänker efter. Han är väldigt genuin och hur snäll som helst, ger mig uppmärksamhet och verkar vara intresserad av det jag babblar om, tar initiativet till konversation och är enkel att prata med. Utöver det så spelar han gitarr, är lång och bitig, går natur (SMART) och har ganska bra klädstil.

Såklart ska det alltid också finnas baksidor. I detta fall finns det en liten detalj som fuckar upp allt lite grann, nämligen att han och Ebba typ var en grej för lite över ett år sen. Det var Ebba som avslutade det och inte lät det gå så långt alls för hon tyckte inte att det kändes rätt så jag kan inte direkt se att hon skulle ha något emot det här, men det känns ändå lite skumt. Dels att jag inte vet hur hon känner nu men också lite som att jag tar hennes rester. Sen finns det ju lite andra nackdelar som att han kan va lite cringe hahah, han har emellanåt har kaos hår och sen så tycker jag att de han hänger med är så himla jobbiga. Det är lite roligt för dem är mina vänner de med, men i hemlighet gillar jag inte riktigt att umgås med dem. Jag vet att man inte måste älska hans kompisar men bara tanken av att dem kommer veta massa saker om mig eller att han pratar om mig med dem äcklar mig lite. De tror ju typ jag är asexuell HAHAHA nejmen med de grabbarna är jag verkligen "bro"-ig och bara lite clown och jag vill typ inte att de ska veta mer om mig. Men egentligen borde väl dessa nackdelar gå att bortse ifrån om man väger dem mot fördelarna?

Jag drömde faktist om honom hela natten igår så jag var helt snurrig när jag vaknade. Vi hängde typ med alla våra gemensamma kompisar hela dagen. Vi lowkey flirtade med varandra hela dagen och alla visste och shippade oss så de gjorde oss generade hela tiden. Senare gick vi på fest och jag försökte typ confess my undying love hahahah. Vad säger ni?? Ska jag satsa?? På nåt vis känns detta inte så himla svårt, han känns inte motvillig hahahah. Inte för att va naiv men jag kanske inte blir ensam på ännu en alla hjärtans dag, för att inte tala om att jag kaaaanske hinner innan mitt oskrivna lilla 18-års mål...... ;)

Dagbok för alla mina fansWhere stories live. Discover now