22/10 2019 (del 2)

25 0 0
                                    

Man har inte så många problem hör i livet när det man oroar sig mest över är vilken fest man ska gå på. Oktoberfest som treorna fixar eller Halloweenfest som typ några ettor håller i? Eller båda? Och ska jag gå på en gemensam halloweenfest för alla gymnasier eller kommer den vara kan som vissa säger?

De som jag har snackat med på skolan säger att alla ska på KG's halloweenfest, och inte oktoberfesten, trots att jag trodde tvärt om först. Vi trodde att halloweenfesten skulle vara jäkligt B, eftersom att det bara var massa ettor (de som sitter i soffan och tror sig) som skulle fixa. Plus att den skulle vara i Grytgöl, vad är ens det liksom? Men tydligen är det den som är the shit. Det är lite tråkigt, för oktoberfesten är ju en riktig kunskapsklassiker. Man är inte ens riktig kunskapare om man inte har gått på en, och det känns ju som tradition att man går på sin första i ettan. Men jag, Lisa och Johanna funderar på att trotsa att folk säger att ingen ska på den och gå ändå. På ett sätt tycker jag det är skitkul att vi vågar, men jag är lite rädd att det bara kommer bli vi och en massa tvåor och treor. Jag är ju fortfarande färsking så det känns lite scary, men jag förlitar mig på Johanna, hon är van. Samtidigt är det typ lite precis det jag vill, hamna lite själv med dem så jag inte försvinner i mängden, även fast det är läskigt. Jag tror många skulle gilla mig ifall de bara lärde känna mig, men jag är rädd att det lite försvagade självförtroendet som jag har dragit på mig senaste tiden ska hålla mig tillbaka. Vad hände? Jag var ju så himla confident och hade rätt inställning första veckorna i skolan. Jag tror att det som jag sa absolut inte fick hända hände: att jag hamnade lite utanför i början och inte riktigt vågade ta mig ur det sen. Men! Det finns ju tid kvar att lösa det här. Det är ju just därför som jag borde gå på så många fester som möjligt och bara lära känna folk.

Vi får se vilka fester det blir, men fest blir det iallafall det här höstlovet. Det lovar jag.

Dagbok för alla mina fansWhere stories live. Discover now