När folk säger att vårterminen i 3:an kommer gå snabbt så menar de verkligen att den flyger förbi. Vipps så är det 25 dagar tills jag TAR STUDENTEN. Det är heltäckande overkligt!!! Så pass overkligt att jag förtränger det faktumet det faktiskt kommer ske. Jag är verkligen i början på slutet nu, med tanke på att det var studentbal i helgen!!!!!! Gud jag kan inte fatta att jag har haft min studentbal. Det var iallafall helt underbart, hela dagen igår satt jag och kollade på bilder och ville inte att det skulle vara över på något sätt. Trots att det var så rörigt innan med fördrink och uppdelningar och borsplaceringar och allt sånt som såklart ska göra allt lite jobbigt innan så blev det så himla bra i slutändan. Stämningen var magisk och man kunde nästan ta på all förväntan som låg i luften. Det kändes verkligen som att alla var så lyckliga att få vara där och jublade efter varje tal, uppträdande och skål som utbringades. Alla var så vackra, SPECIELLT alla mina älskade vänner. Mitt hjärta blir helt fullt när jag kollar tillbaka på de flera hundra bilderna vi tog under kvällens gång. För att inte tala om Marcus, min otroligt stilig baldejt. Jag vet att jag tvekade på att ta med honom för att kunna ta tillvara på kvällen till fullo tillsammans med alla mina vänner men det blev verkligen så bra. Jag ångrade det verkligen inte, tvärtom, jag hade saknat honom där annars. Han och jag hade kul tillsammans med alla mina och våra gemensamma vänner. Vi kändes verkligen som kvällens it-couple hahahha, alla fotade oss konstant och vi var med på var och varannan story. Om det ens var möjligt så blev jag ännu mer kär i honom den kvällen. Jag höll på att spricka när vi dansade vals, finklädda lite fumliga och med de bredare leendena jag har sett. När vi stod ute på gården under minglet kollade jag honom rakt i ögonen och han sa att jag var tvungen att sluta om jag inte ville att han skulle börja gråta. Jag trodde han skojade så jag log och fortsatte, och mycket riktigt fällde han några glädjetårar. "Hon är så vacker" sa han till mamma när hon undrade vad som stod på. Den kärleken han ger mig är obeskrivlig, jag kan knappt tro att han är äkta.
Så ja, klyshigt nog, last night was a movie! Utan överdrift hamnar den på topplistan av dagar i livet. Allt kändes så stort, sentimentalt och overkligt samtidigt som euforin låg i luften. Jag är så obeskrivligt tacksam för allt och alla som jag har i mitt liv <3