21/6 2021

9 0 0
                                    

Jag vet inte riktigt vad som är med mig. Just nu är det väldigt mycket toppar och dalar. Vissa stunder känner jag mig så galet lycklig och andra gånger finner jag mig själv nedgrottad i negativa tankar och ångestfylld över egentligen simpla saker. Det känns av någon anledning skakigt i vår vängrupp och jag tror att det påverkar mig massor, jag är inte van vid det. Det är ju egentligen inte direkt någon som har hänt, men jag känner att vi börjar glida ifrån varandra mer och mer. Saga och Lisa tar lite avstånd och det blir sådär jobbigt igen. Theeere it is again that funny feeling lol. Även fast jag har massa andra saker omgång i mitt liv nu som gör mig lycklig så påverkar det mig. Det finns säkert fler orsaker också. Som att det är vårt sista sommarlov. Mitt sista sommarlov. Att jag jobbar mycket och inte tar vara på dagarna eller kvällarna, det känns som att jag missar sommaren. Jag ser hur alla andra hittar på saker hela tiden. Jag vet inte egentligen, det är nog en salig blandning av allt.

Men ärligt talat så tror jag bara jag övertänker. Det har seriöst gått två veckor på sommaren så jag har har massa tid. Jag har en resa planerad till Öland med mina gäriz, en trip till Liseberg med kickorna i klassen, en resa till Gotland med släkten och förhoppningsvis en weekend med Marcus. Det är rätt så mycket att se fram emot. Nu i veckan kommer midsommar och det har varit så himla mycket fram och tillbaka med det, jag tror mycket av min ångest kommer från det. Men nu har jag bestämt mig för att jag bara ska acceptera hur det blir och göra det bästa av allt, jag tror ärligt talat det bör bra. Vad är så speciellt med midsommar egentligen? Min fomo got the best of me, man kan inte få allt och vara med alla och ledig missa nåt.

Positiva saker att fokusera på: jag tycker ändå att det är relativt kul att jobba på kolmården, jag börjar få lite kompisar nu. Jag har en pojkvän som jag är väldigt kär i (trots hans nya fula frisyr) och som bryr sig om och uppskattar mig på ett sätt som känns overkligt trots att det är vad jag förtjänar. Jag har börjat skaffa mer nya vänner, både Albin och Lithea bjöd in mig på midsommar vilket gör mig väldigt glad. Det är fint och varmt väder. Även om livet går fort händer det massa roliga saker när jag väl börjar skolan ;))) oavsett hur det känns med mina nära kompisar ibland så vet jag att dem älskar mig som jag älskar dem.

Dagbok för alla mina fansWhere stories live. Discover now