Idag har varit en dålig dag. Ja jag är negativ men det har det varit. Jag började morgonen med att rå till frisören på min håltimme och blev missnöjd. Det blev inte nödvändigtvis fult men inte alls vad jag vad om eller ville ha, och jag blev så besviken på mig själv att jag inte vågade sätta ner foten. Sedan hade jag en lång dag i skolan med noll motivation, som jag har haft hela senaste veckan. Påväg hem från skolan glömde jag att jag hade cyklat till bussen och hade cykeln kvar i Åby centrum, så när jag precis kommit upp för backen i skogen fick vända om. Jag skulle sen hämta ut ett paket, gick till fel ställe. Visade sig också att byxorna var 6 storlekar förstora, bokstavligen. Under tiden hade jag mackan på telefon och vi har ett litet "bråk". Jag hade lovat honom att vi skulle hänga hela helgen och sen kom jag på att jag hade lagträff hela lördagen och sen jag sa det till honom har han varit lite sur. Jag sa även att vi kanske går ut en sväng med laget om träffen slutar tidigt, och då blev det ännu värre. Han blir så passivt aggressiv varje gång jag ska ut även fast vi ha pratat om det. Efter ett långt snack där jag var ärlig med att jag inte kan lova att jag kommer hem tidigt och att det känns som att han tar det som att jag inte bryr mig om honom osv osv. Tillslut kändes allt bra igen och vi förstod varandra. Men så nu så sa vi att vi skulle ses idag (fredag kväll) för att hinna umgås lite imorn oså innan jag ska iväg. Jag visste att han hade planer, men jag trodde inte att han skulle va med sina vänner till 00 innan han hämtade mig. Så nu är det jag som sitter här och väntar och är lite sur på att han är ute. På ett sätt förstår jag hur han brukar känna, för jag tror att det är såhär jag är lol. Men samtidigt, om han blev så ledsen för att vi inte kille träffas så lite i helgen nu så kan han väl försöka komma lite innan jag somnar i soffan. Han sa ju till mig att han inte orkade va med/ hämta mig efter lagträffen ifall klockan blev mer än 00 😑 nu sitter jag ju här hemma på fäboden och väntar liksom. lol jag tror att jag är dubbelmoral men ändå.
The conclusion is that dagen idag har känts jobbig. Tror typ jag kommer gråta lite sen. Kommer vara dålig stämning i bilen sen. Dagens highlight var när jag hela intrel lektionen satt och garvade med Lisa och Johanna när vi kollade på massa goa bilder på Lisa i min kamerarulle. Jag fick knappt luft, svettades och mascaran rann <3