7/2 2020

14 0 0
                                    

Det är fortfarande 7/2 men nu på eftermiddagen istället hahah.

Jag snacka nyss men mormor i telefon, och hon frågade ifall jag "hade fått bilden". Jag som inte hade sett någon bild antog att hon hade skickat det på Messenger, och den appen kan jag lova att jag inte så flitigt besöker. Jag loggade snabbt in (jag hade inte gått in på appen sen jag fick ny mobil så jag såg nu att man behövde logga in för att få se ens meddelanden) och hittade bilden där. Jag såg dock också ty jag hade ett missat meddelande från 5 januari i år. Det var från Alice, min nya buss-kompis. Hon hade skrivit och frågat ifall jag ville hitta på något de sista dagarna på jullovet, men jag hade missat det meddelandet helt då jag inte fick någon notis! Samtidigt som jag blev så otroligt varm i hjärtat av att hon reached out så fick jag sjukt dåligt samvete att jag inte sett och svarat. Tänk så tror hon att jag bara ignorerade henne när hon tog ett kliv för vår vänskap?! Jag kanske är dramatisk men det känns faktiskt dåligt. Jag ursäktade mig dock och sa att jag gärna ville hitta på något ifall hon fortfarande var på.

Det är sånna här små saker som verkligen boostar mitt självförtroende. Hon och jag känner inte varandra jätteväl, men hon kände ändå att hon kunde skriva till mig och fråga om vi skulle ses. Det får mig att känna mig som en sån person som folk vill vara med, att jag verkligen är så härlig, snäll och trevlig som jag vill och strävar efter att vara. Jag känner mig omtyckt, och vad är bättre än det? Det har ju till och med hänt flera gånger. Ken Phil frågade ju mig och Lisa samma sak på julavslutningen, och jag ska ju faktiskt gå på bio med Hanna ikväll. Jag och Hanna är ju bra vänner, men det gör mig så himla glad att hon känner att hon gärna vill umgås med mig mer och frågar ifall just jag vill hitta på något, inte bara umgås i skolan. Jag är så stolt att jag för det mesta lyckas sprida den energin och viben som jag så gärna vill!

Dagbok för alla mina fansDonde viven las historias. Descúbrelo ahora