Imorgon fyller jag 19 år. Det är lite svårt att greppa. Det var varit så fruktansvärt mycket på gång den senaste tiden att jag knappt har hunnit ladda upp eller förbereda mig för att bli ett år äldre. Låt mig recapa lite:
Åre var askul!!!! Alla mina vänner, familj, Marcus och alla våra familjekompisar var där och jag tyckte att jag jag fick ihop en bra balans av att umgås med alla som jag hade velat. Mackan bestämde sig för att stanna kvar hela veckan hos oss lite spontant vilket va kul! Det ledde dock till en liten twist mellan oss, tyvärr till stor del om pengar, men också för att jag tyckte han va jävligt oskön där ett tag. I efterhand kan jag förstå att hela sammanhanget var ett sådant där han blev obekväm och osäker och det kan vara en stor anledning till att han inte direkt visade mig sin finaste sida de första dagarna. Men vi löste allt som vanligt och i slutet av veckan var stämningen asbra!! Jag hade så kul med alla mina vänner på after skin och det var kul att kunna festa och hänga med hela familjegänget nu när alla är stora! Det var också mysigt att få hänga lite jag, Marcus, Vilgot och Alva. Jag älskar att vi 4 klickar så bra tillsammans.
Efter Åre har vardagslivet gasat på som vanligt. I skolan har det var kopiösa mängder med saker att göra och jag börjar märka att det verkligen rör på mig nu. Jag är konstant stressad, ständigt omotiverad och kommer hem med huvudverk varje dag. MEN, jag har faktiskt så jävla kul i skolan. Så mycket vänner som jag har nu har jag nog aldrig haft och varje dag garvar vi tillsammans. Trots att att är så trött och slitna är vi så exalterade för allt - balen, studentveckan, STUDENTEN! Det känns som att det är ett ständigt snack om balklänningar, studentmössor och andra festligheter. Trots att jag ser fram emot allt så mycket skulle jag bara vilja stoppa tiden ett litet tag och njuta av den här upprymdheten. Jag är verkligen redo inför ett nytt kapitel i livet men samtidigt inte redo att lämna allt jag har nu. Det är så fint.
Över lag så händer det bara så himla mycket kul nu!! Imorgon ska mamma och pappa ta med mig på någon hemlig suprise som och vi ska vara bort över natten. Jag har ingen aning om vad det kan vara men det ska bli så kul! Sen ska jag och Johanna ha en efterlängtad födelsedagsfest nästa helg, lokal och allt!!!! Ser fram emot det så mycket, alla jag tycker om kommer vara där <3 helgen efter det jag har lovat bort mig till Marcus, då kan också ville ta med mig på en suprise! Jag är verkligen så himla bortskämd med så många människor runt om mig som gör så fina saker för mig. Jag är verkligen enormt tacksam.
Mitt år som 18-åring har verkligen varit det bästa året i mitt liv. Det har inte varit lätt men jag har haft det så jävla kul på vägen. Jag är spänd på vad 19 har att erbjuda. En hel del kan jag tänka mig - mitt liv kommer verkligen förändras nu. Mer än någonsin. Detta är ett år fullt med möjligheter och ska ska göra mitt allra yttersta för att fånga alla utan att bli förblindad av min egen vision och besviken om det inte blir exakt så. Jag vet att jag ska jobba på stadium outlet i sommar (jag fick jobbet idag ihhh) och vad som sker i höst får jag väl se. Jag är stolt över att jag har vågat söka till Lapoint eftersom det är min allra högsta önskan och dröm, och oavsett hur det blir med den känns det bra att ha försökt. Jag hoppas att jag kommer kunna sitta dagen innan jag fyller 20 (!!!) och se tillbaka på detta kommande år med lika mycket glädje som jag gör på det förra.
Grattis i förskott Ella. Du är den viktigaste personen i ditt liv och jag älskar dig. Du förtjänar all lycka.