Jag lever i en wattpad. Jag har hela mitt liv fantiserat om ung kärlek och romantiska scenarion och nu är jag plötsligt mitt i det. Den här berättelsen jag nu lever har allt mina wattpads drömde om att vara. Igår var vi på en fest tillsammans, och när vi kom hem hade vi hot sex on the kitchen counter för att vi inte kunde slita oss från varandra. Morgonen efter åkte vi upp till sjön med fika men det började spöregna och vi fick fly tillbaka till bilen. Vi satt där inne tills det blev immigt och pratade om känslor, ångest och livet. Stråkorkester började spela i högtalaren och såg varandra i ögonen tills vi båda började gråta. Vi var inte sorgsna, våra hjärtan var bara så sprängfyllda av kärlek att de svämmade över. Det låter ju så klyschigt men egentligen är det ju för bra för att vara sant.
Han älskar mig verkligen på ett sätt som jag trodde att killar bara gjorde i böcker. Köper rosor, minns alla små saker jag säger, lär sig mina favoritlåtar på gitarr och möter mig i vid busshållplatsen i regnet med ett paraply och en varm tröja. Han gör det tydligt för mig att han tycker jag är fantastisk och unik och att han är lycklig som får ta del av mig. Det här är den typen av ung kärlek som jag knappt har vågat drömma om.