Senaste tiden har allt känts så knepigt med Lisa och Saga och det känns som jag har nerarbetat det, pratat om det med både mamma och Marcus och sedan accepterat att det är som det är. Min relation med Saga har känts väldigt vissnande det senaste halvåret om inte mer, och trots att det har känts jobbigt har jag tillslut accepterat att jag inte kommer vara enough for her. Men så skickar hon detta till mig idag på tiktok.
Jag började gråta. Jag som senaste tiden trott att jag inte varit intressant nog for henne nu när hon nästan har startat ett nytt liv, oså är det såhär hon ser på vår relation. Att det alltid finns där, och att hon vet vart hon har mig och uppskattar mig. Jag blev otroligt glad av att höra det. Sedan kanske jag inte anser att man bara kan lämna en relation såhär utan man måste ta hand om den för att det ska fortsätta att må bra, men jag vet iallafall nu att hon fortfarande tänker på mig. Jag fick nästan lite dåligt samvete över allt jag sagt om henne senaste tiden till min mamma osv, men samtidigt så är det så hon har fått mig att känna. Det jag har sagt är så jag har känt, och det kan jag stå för. Men att veta att det är såhär hon tänker om mig värmer verkligen mitt hjärta. Även fast jag inte alltid är hennes förstahandsval och trots att det är jobbigt att alltid vara den kompisen som "hänger kvar genom allt" när hon inte ger mig någon förklaring så glädjer det mig. Jag känner henne utan och innan, även fast det inte har känts som det på senaste tiden, och jag vet att hon egentligen aldrig har menar något illa. Det som jag har känt mig sårad av har hon säkert inte ens tänkt på, och jag har ju heller aldrig påpekat det. Trots allt som jag har sagt här så betyder hon mycket för mig, och att få höra att hon fortfarande bryr sig gör mig otroligt glad.