2/11 2021

13 0 0
                                    

My life is good right now.

Senaste veckorna har varit helt drained för jag har varit så fruktansvärt stressad. Skolan har varit överväldigande, jag har bråkat med Mackan, jag har haft massa för mig hela tiden, jag har haft migrän och fick nästan en panikattack på halloweenkvällen på puls i fredags. Jag hade precis fått höstlov och lämnade seriöst in sista uppgiften en timme innan jag drog till förkröket. Jag var så stressad och utmattad att jag skakade och inte kunde äta middag. Väl där hade jag kul och även när vi kom dit, men efter en tag där började allt kicka in som jag svepte hos Ebba och på bussen och jag blev redlös. Efter att ha suttit och spytt ensam inne på toan och varit miserable hittade dem mig och tog mig ut, men då började jag istället gråta hejdlöst i två timmar. Allt kom liksom till sin spets och jag var totalt utmattad. Men det gick över och överlag var det en rolig helg, vi drog på ännu en fest på lördagen men med tänkte på att baksmällan inte ens hade hunnit gå över höll jag mig nykter.

Nu är det tisdagen på höstlovet och jag har landat. Jag har hängt med Mackan hela helgen i princip och igår gick på på en liten dejt för att fira att vi har varit tillsammans i ett halvår. Middag på urbane goat, en förvånansvärt bra film på bio och bra sällskap. Om det är möjligt så blev vi nog ännu mer kära i varandra under den här kvällen och vi fick slita oss ifrån att inte stirra på varandra under filmen.

Idag fick jag frågan om en spontan trip med några tjejer från skolan, så jag bokade nu vid 22 att jag ska åka till Stockholm imorgon. Det ska verkligen bli supermysigt. Sedan i övermorgon åker jag tillbaka till Stockholm för att sedan fortsätta till Bryssel och ha en weekend med la familia, vilket jag också ser fram emot. Det ända jag hade sagt att jag ville med det här lovet var att varva ner så på ett sett var jag orolig att allt detta skulle bli för mycket, men samtidigt så är det ju bara roliga saker. Det är ju inte direkt jobbigt att gå på bio och äta på restauranger och spela badminton och strosa i Stockholm och åka till Bryssel. Jag är rätt så bortskämd, och på det här lovet ska jag verkligen låta mig vara det. Ingen stress över skolan eller nåt utan bara njuta var härliga saker.

Som sagt var: my life is good right now.

Dagbok för alla mina fansWhere stories live. Discover now