8/12 2021

10 0 0
                                    

Det är december hörrni!!!! Shit jag har knappt hunnit känna efter men julkänslan börjar krypa sig på. Det är snö (!!), inte supermycket men det har varit typ 10-15 minusgrader varje dag i mån vecka eller två nu så allt är iallafall täckt av krispig frost. Jag börjar nästan våga drömma om en bäver jul, men man ska väl inte önska sig för mycket här i livet utan bara njuta.

Det har verkligen varit fullt upp senaste tiden. Skolan har varit hektisk som vanligt och jag tror jag har haft varje helg uppbokad med planer senaste typ oktober. November bara flög förbi (som november verkligen inte brukar göra?), vi firade Vilgots födelsedag med hela släkten i Stockholm, jag var i Bryssel (SÅ positivt överraskad), jag var elevambassadör, ätit julbord på pappas födelsedag, börjat hänga massa med tjejerna från skolan och gått ut med dem nästan varje helg. Vi har verkligen blivit ett gäng nu - jag, Lisa, Hanna, Ella, Lisen, Elsa, Chloe, Lithea och Vanessa - och det är superkul!!!!

Nu är vi redan förbi andra advent och går för fort!! Jag vill ha ett frostigt december i två månader minst. Veckorna pressar man sig bara igenom med att varva plugg, hänga med alla i skolan och knappt nån sömn, och på helgerna försöker jag få ihop det med allt jag vill göra. Matcher, träffa mackan, träffa alla mina olika kompisgäng och allmänt fix. Det känns alltid som att någon eller något måste bli bortprioriterat.

Jag är mer kär i Marcus än någonsin. Vi kan knappt låta bli att ringa varandra tre gånger om dagen nu när vi båda har mycket och inte kan ses mer än nån kväll i veckan. Hur kunde jag gå ifrån att preacha om att jag aldrig ville var så attached till en partner att jag inte kunde klara mig själv till att behöva krama om en kudde om nätterna för att kunna sova utan honom? Dubbelmoral, Ella. O h det läskigaste är att jag inte ens har något emot det. Det är värt att gå runt o sakna honom hela tiden för att få ha honom. Han bjuder med mig på massa saker med sina kompisar, i helgen var jag på Elliotts 18-årsfest och nu i helgen ska jag på någon julfest med han skolkompisar. Jag sa till honom att han inte måste bjuda med på sånna saker, jag känner ingen av dem och jag vet inte om jag liksom blir imposter, men han sa att det faktiskt var dem som hade bett honom att bjuda med mig! Det ska bli kul men jag är lite nervös hahah. Men med tänkte på att jag har massa andra saker på helger plus att han bjuder mig på dem här grejerna gör att vi inte har så mycket tid tillsammans att bara hänga. Såklart är det skitkul att göra grejer tillsammans med våra vänner men det finns så HIMLA mycket mysgrejer jag vill göra i juletid nu när jag har POJKVÄN (!). Jag har en hel lista med date ideas och christmas romcoms jag vill att vi ska se med varm choklad och filtar, men den tiden finns inte riktigt. Hur som helst är jag väldigt lycklig. Mitt största problem är att jag inte hinner med allt roligt jag vill göra och det känns som ett rätt så trevligt problem att ha.

God Jul!!!!!! <3

Dagbok för alla mina fansDonde viven las historias. Descúbrelo ahora